Ena hunden har opererat tassen och jag fick hem grejor för att byta bandage dagligen i 1-2 veckor, men inser nu att efter tre byten så kommer inte de snålt tilltagna rullarna jag fick från veterinären att räcka mycket längre, och naturligtvis har min veterinär helstängt på helger.
Bandaget appliceras i tre lager, det yttre skyddande gummiaktiga "vetflex" fick jag tag på på apoteket idag, och gasbinda har jag ju redan hemma, men det inre mjuka fluffiga som ska ligga först runt tassen och direkt mot såret (eller ja, det är först en gel direkt mot såret, sedan "fluffet") som hette SOFFBAN kände inte apotekaren till och hade heller inget förslag på alternativ.
Det är alltså sånt här, ungefär som en gasbinda men med 3-5 mm tjock "bomull" (fast det är syntetmaterial) istället, finns att köpa i diverse webbshoppar men jag behöver det ju helst till imorgon:
https://www.medlife.se/soffban-natural-polstervadd.html
Nån som vet vad jag svamlar om och råkar känna till nåt fullgott acceptabelt alternativ man kan köpa? Jag tjatade inte så mycket på apotekaren eftersom jag tänkte att jag kanske bara kunde använda sån veckad platt bomull som jag redan hade hemma, men inser att det är verkligen inte samma sak då den är mycket tjockare och inte alls skulle funka lika smidigt att linda runt tassen.
Annars får jag åka runt till olika apotek imorrn och försöka hitta nåt likvärdigt men tänkte bara ifall nån som läser här råkar ha lite koll...