• 1
  • 2
2016-03-12, 16:35
Medlem
picsordidnthappens avatar
Har lite Euro över från semester i nyår och undrar vad det bästa sättet att växla dom till svenska pengar är. Forex köper väl tillbaka pengarna lite billigare än valutakursen står i? Antar att det är Sanna om man skulle lämna in dom på banken (Nordea)?

Finns det något annat sätt att få mest valuta för pengarna förutom att byta med någon annan privatperson?
Citera
2016-03-12, 16:47
Bannlyst
Köp något för dom, systembolaget accepterar euro exempelvis
Citera
2016-03-12, 17:04
Medlem
Forex är ju seriösa.
Men hör med din bank.
Citera
2016-03-12, 17:05
Medlem
R.Raskolnikovs avatar
Har du tagit ut dem på Forex och sparat kvittot får du igen pengarna utan avgift.
Citera
2016-03-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Raskolnikov
Har du tagit ut dem på Forex och sparat kvittot får du igen pengarna utan avgift.
Jo ingen avgift för att växla, dock så växlar dom till en lägre kurs. Så det blir som en dold avgift. Har jag hört ska jag tillägga, men det låter rimligt.
Citera
2016-03-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picsordidnthappen
Jo ingen avgift för att växla, dock så växlar dom till en lägre kurs. Så det blir som en dold avgift. Har jag hört ska jag tillägga, men det låter rimligt.

Nej. Har du kvitto kvar får du samma belopp som du gav. Nu har ju Euron gått upp sedan nyår, så du får ju kolla runt om 5kr hit eller dit spelar någon roll.
Citera
2016-03-12, 17:44
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Nej. Har du kvitto kvar får du samma belopp som du gav. Nu har ju Euron gått upp sedan nyår, så du får ju kolla runt om 5kr hit eller dit spelar någon roll.

Du har gått på bluffen!

Har du kvar kvitto tar Forex ingen fast avgift. Det är fortfarande den köpkurs (ur Forex synvinkel) som är den dagen återväxling sker som gäller. Vad kursen var när sedlarna köptes struntar Forex i.
Citera
2016-03-12, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av picsordidnthappen
Varför inte följa mitt förslag?
Citera
2016-03-12, 20:45
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vostalikas
Varför inte följa mitt förslag?

Håller med . Handla bira för dom

Fan 50 euro... Troll eller?
Citera
2016-03-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBirdIsTheWord
Håller med . Handla bira för dom

Fan 50 euro... Troll eller?

Tänkte lägga undan och spara dom pengar är pengar
Citera
2016-03-13, 00:21
Medlem
antingen är du troll eller idiot.. du pratar ju fickpengar...

Växla och ta smällen eller spara tills nästa resa. är du så mån om kronorna som du verkar vara så är ju det mest ekonomiska att spara till nästa resa.
Citera
2016-03-13, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
antingen är du troll eller idiot.. du pratar ju fickpengar...

Växla och ta smällen eller spara tills nästa resa. är du så mån om kronorna som du verkar vara så är ju det mest ekonomiska att spara till nästa resa.

Jo absolut, kanske är enklast att bara spara dom. Dock så kan exakt samma frågeställning uppstå när det handlar om större summor också..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in