2016-03-12, 09:45
Medlem
edlivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siongojim
Du kan ju söka på First Camping. Det är garanterat ett typ Skara-Bert bolag som köpt upp gamla familjecampingar. Ägarna har ingen personlig anknytning till campingen eller orten, utan nu är det Cash som gäller.

Daftö Camping är 5*, Strömstad. Sommarsäsongen är fem månader. En gräsplätt på 100 kvm kostar 25.000 + el a 2kr kWh. Det är minst 5.000 i månaden.

Är det skägg"barn" så betalar staten, dvs du och jag ägaren till boendet 60.000 i månaden per skägg"barn". Ställ upp en sunkig husvagn och det går lågt räknat in två skägg"barn" per 100 kvm gräsplätt.

120.000 i månaden X 5 = 600.000 kr på högsäsong.

25.000 eller 600.000 kr rör fem månaden i högsäsong. Vad skulle du själv välja?

Cash is king. Det är vad som hände.

Känner en campingägare. Han berättade att folk kom och ville."ärva" platsen, de har varit där sedan de var barn. Deras föräldrar kan ha campat på samma camping i 30 år, eller mer.

På Solvik Camping är alla gammelsvenskar utkörda. Vem vill campa på en asylförläggning bland en massa blattar även om de kan få en sommarsäsongsplats?

På hela västkusten är det kö till en säsongsplats på år, det är näst intill omöjligt att få en säsongsplats på en camping med havsutsikt, eller gångavstånd till havet.

Blattarna går före svensken i kön till allting. Blattarna står först i kön till alla bostäder i ALLA kommuner. Och nu blir svenskarna tom utkörda från camping därför att Blattarna går före i kön.

Då är det alltså värre än jag trodde. Att jobbarkompisens camping var borta men inte att det sprider sig. Ska tipsa honom om att undersöka att ny plats inte har delar uthyrda till flyktingförläggning. Om de överhuvudtaget kommer campa mera. Han är rätt så förbannade på detta som hänt och alla sommarvänner de tappar nu.

Borde inte kommunen ha intresse av sådant här? Alltså de kommer tappa en hel del sommargäster. Dels de på campingen men andra som troligen ser sig om efter säkrare plats för sina familjer.
Citera
2016-03-12, 09:48
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Är det inte bättra att barn på flykt från krig har någonstans att bo än att fetbleka svennar skall åka runt i sina stinkande bilkaravaner för att grilla Hot Dogs och hinka bira?
Jodå, men förklara gärna vilka krig, eller andra omständigheter, personerna flydde från i Turkiet, Grekland, Österrike, Tyskland och Danmark.
Citera
2016-03-12, 09:52
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Är det inte bättra att barn på flykt från krig har någonstans att bo än att fetbleka svennar skall åka runt i sina stinkande bilkaravaner för att grilla Hot Dogs och hinka bira?

Är det inte bättre att du ger bort alla dina privata pengar och ägodelar till den miljard människor som inte har någonting istället för att köpa skräp som du inte behöver, och äta fredagsmys framför Melodifestivalen?
Citera
2016-03-12, 10:27
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Barn på flykt?

Jag undrar vad denna blinda 105-åring ska jobba med som ny i Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6388269

Campingplatsen är väl ändå redan förstörd av vägglöss och andra ohyror, så det kanske bara är bra att det fortsätter att vara en anläggning för "flyktingar".
Senast redigerad av JustZlatan 2016-03-12 kl. 10:29.
Citera
2016-03-12, 10:34
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Då tycker jag att du gör en rejäl anonym extrainsättning till Skatteverket varje månad. De ekonomiska aspekterna är primära för den grupp du åsyftar. Sverige ligger inte granne med Syrien, Somalia eller Afghanistan. De som flyr alternativt flyttar, passerar ett antal säkra EU-länder innan de når Sverige.

Jo, jag är en sån som är rasist i dina ögon. En som hellre hjälper de som flyr i närområdena, som inte primärt vill hjälpa gruppen unga män med ekonomi att ta sig genom Tyskland och Danmark.

Jag är din raka motsats.

Jag behöver nog inte göra mer skatteinbetalningar anser jag. Jag inklusive mitt privata bolag betalar in ca 80000:- per månad i moms, arbetsgivaravgifter och skatter. Utöver det beskattas jag för aktieutdelning och avkastning på mitt investerade kapital, så runda slängar 100k per månad.

Hur mycket betalar ni gnällande rasister?

Edit: Utöver detta har vi även 3 fadderbarn och är månadsgivare till både Röda Korset och Amnesty. Är inte det att hjälpa till i närområdet... OCKSÅ?
Senast redigerad av calmsolution 2016-03-12 kl. 10:41.
Citera
2016-03-12, 10:38
Medlem
edlivs avatar
Jag hittade lite om hur det gått till

Citat:
Efter 40 år säljer familjen Nordström Solviks camping några km utanför Kungshamn mot Hunnebostrand. En epok är över.

[url][/http://bohuslaningen.se/nyheter/sotenas/1.1808389-klassisk-camping-byter-agare-efter-40-arURL]

Numera ägs campingen av ett bolag som skiter i vem de hyr ut till utan nu är det uppenbarligen pengar som styr allt.

"Köparen av Solviks camping är campingkedjan First Camp, som redan driver ett stort antal camping platser. På somrarna har Solvik haft i genomsnitt 1200 gäster per dygn. I köpet får nye ägaren färdiga planer för bland annat bygge av inomhusbasäng. Familjen Nordström lämnade över nycklarna i lördag."
Citera
2016-03-12, 10:40
Medlem
Citat:
För mig är de ekonomiska aspekterna sekundära när det gäller att ta hand om människor med skyddsbehov. Om det innebär att alla campingplatser försvinner för barbecue-maffian så må det vara hänt.

Du har inte reflekterat på att ut av de 163 000 som kom 2015 var 90% unga män och ensamkommande barn?
Vad det gäller dessa unga män, så hade det varit omvänd situation och svenska män hade lämnat kvinnor och barn. Så hade de kallats desertörer och fått kännbara straff vid hemkomst.
Citera
2016-03-12, 10:45
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
Du har inte reflekterat på att ut av de 163 000 som kom 2015 var 90% unga män och ensamkommande barn?
Vad det gäller dessa unga män, så hade det varit omvänd situation och svenska män hade lämnat kvinnor och barn. Så hade de kallats desertörer och fått kännbara straff vid hemkomst.

Ja, och dessa ensamkommande barn skall då kastas ut för att någon rik husvagnssvensson skall sitta vid solnedgången med en Falcon Export och ondgöra sig över hur hemskt det har blivit i Sverige?

Edit: Ett barn som flytt Sverige under krig skulle aldrig få ett straff om de kom tillbaka
Senast redigerad av calmsolution 2016-03-12 kl. 10:47.
Citera
2016-03-12, 10:54
Medlem
Det är väl bara att byta land som campare. Finland, Norge och Danmark finns ju och Baltstaterna.
Citera
2016-03-12, 10:58
Medlem
Innerfittefetts avatar
Vidrigt!
Tyvärr lär det väl bli fler campingar som inte kommer att bli tillgängliga för turister i sommar....
Citera
2016-03-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ja, och dessa ensamkommande barn skall då kastas ut för att någon rik husvagnssvensson skall sitta vid solnedgången med en Falcon Export och ondgöra sig över hur hemskt det har blivit i Sverige?

Edit: Ett barn som flytt Sverige under krig skulle aldrig få ett straff om de kom tillbaka

Ett barn som flytt Sverige under ett krig borde få ett straff, att fly är skamligt.
Men jag håller med, bättre att fylla alla campingplatser med blattejävlarna och hålla de borta ifrån oss andra.
Citera
2016-03-12, 11:10
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vidrigt!
Tyvärr lär det väl bli fler campingar som inte kommer att bli tillgängliga för turister i sommar....

Vad är det som är tråkigt med det om man samtidigt hjälper utsatta människor? Allt har sin tid, i dagsläget handlar mycket om att vi skall hjälpa våra medmänniskor, finns inget "tyvärr" att inflika i det.

När Syrien, Afganistan och Irak så småningom blir stabila så kommer alla kunna kremera sin fläskkarré på campingens grill igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in