2016-03-11, 11:33
Medlem
Pilsnerpungs avatar
Hejhej
Vetifan om detta är rätt ställe att fråga detta på men vi får se om någon vänlig själ vill svara
Har en Ford mondeo år 2000 i Röd och jag letar som satan efter färgkoden på lacken. på "brickan" i bilen står det P 9 vilket jag antar är färgkoden men jag hittar inget om färgen på internet?
försöker hitta färgkoden i biltemas bättringsfärglista med nån P 9 står inte med.
Är P 9 färgkoden och vad är färgkoden annars?
Tackar på förhud
Och det är en 2.0 litersmotor dessutom
Citera
2016-03-11, 18:17
Medlem
keyzexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerpung
Hejhej
Vetifan om detta är rätt ställe att fråga detta på men vi får se om någon vänlig själ vill svara
Har en Ford mondeo år 2000 i Röd och jag letar som satan efter färgkoden på lacken. på "brickan" i bilen står det P 9 vilket jag antar är färgkoden men jag hittar inget om färgen på internet?
försöker hitta färgkoden i biltemas bättringsfärglista med nån P 9 står inte med.
Är P 9 färgkoden och vad är färgkoden annars?
Tackar på förhud
Och det är en 2.0 litersmotor dessutom
Är du säker på P9 så det inte står R9?
för R9 är RADIANT RED.
Följ den här länken där finns alla färgkoder för Ford.
http://www.uniquecarsandparts.com.au...europe_M-Z.php
Citera
2016-03-20, 20:05
Medlem
Pilsnerpungs avatar
Tack för hjälpen, det står dock P 9, och när jag kollar på koden R9 så står det att den är mettalic vilket min inte är.
Blir tokig!
Citera
2016-03-20, 20:43
Medlem
zoombos avatar
Den heter egentligen Radiant Red 2251/P9 och Biltemas nummer är XSC2251, RADIANT RED, 36-7379

Detta efter en del Googling.
Citera
2016-03-20, 22:46
Medlem
Pilsnerpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Den heter egentligen Radiant Red 2251/P9 och Biltemas nummer är XSC2251, RADIANT RED, 36-7379

Detta efter en del Googling.
Får tacka. Satt faktiskt själv i nån timme nu och letade och kom fram till samma som dig. Tack för att du tog dig tid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in