För er som inte vet vilka de är så är de 5 killar med olika invandrarbakgrund från Jordbro(Stockholm).
https://www.youtube.com/watch?v=ok0kp66ZYtA - 2016 Melodifestivalen
https://www.youtube.com/watch?v=yemM8MvCxAA - Melodifestivalen 2015
De är 5st medlemmar i dagsläget:
Medlemmar
Pa Modou Badjie - Gambia
Nebeyu Baheru - Etiopien
Johan Hirvi - (Halvt) Finland
Njol Ismail Badjie - Gambia
Daniel Nzinga - Angola
Tidigare medlemmar:
Tobias - Okänt för mig men jag gissar på Sverige.
Christian Omonomben (aka DJ Flatline) - Kongo
Ni kan läsa mer om Panetoz på nätet men från det lilla jag vet så verkar de var 5st normala killar med normala svenska intressen men innan de fick hjälp att grunda Panetoz så låg de i "farozonen" att hamna i den onda kriminella cirkeln.
De talar(så vitt jag vet) flytande Svenska om än med 08 dialekt
och de verkar från det jag har sett att vara riktigt sköna,schyssta och glada typer. Den typen som vemsomhelst(som kan se förbi hudfärg förstås) skulle vilja ha som vänner.
Jag undrar följande:
1a: Håller ni med om att de är så integrerade som man kan bli, alltså 100%? Om inte, vad saknas förutom en "Michael Jackson Sjukdom/operation" för att de ska nå 100% lyckad integrations status.
1b: Om ni svarar Ja på ovan så vad kan samhället göra för att folk som ser dem på stan(och andra som dem) ska sluta se dem som: Mörkermänniskor, Kaffers, sandnegrer, muslimer apor, kulturberikare, Niggers, grottmänniskor etc? Om man använder I&Is "vitsvenska befolkning" som typ exempel så är det skrämmande många som gör det på gott eller ont.
2: Tycker ni det är bra/kostnadseffektivt att vi skattebetalare finansierar projekt ute i förorterna för grupper så som Panetoz ska kunna skapas och få tillräckligt med stöd för att lyckas med det de har talang för: Sport, musik, konst etc så att de inte hamnar i det kriminella träsket?
Om Ja, har ni någon halvabstrakt tak för hur mycket av era Skattepengar ni är villiga att se att det går åt på sådant, 10 000kr/person? 300000kr/ person?
3: Om Panetoz inte är ett bra exempel på lyckad integration kan ni ge ett bättre exempel som förklaring till varför ni anser att just de är ett bättre exempel än Panetoz?
Disclaimer:
https://www.youtube.com/watch?v=ok0kp66ZYtA - 2016 Melodifestivalen
https://www.youtube.com/watch?v=yemM8MvCxAA - Melodifestivalen 2015
De är 5st medlemmar i dagsläget:
Medlemmar
Pa Modou Badjie - Gambia
Nebeyu Baheru - Etiopien
Johan Hirvi - (Halvt) Finland
Njol Ismail Badjie - Gambia
Daniel Nzinga - Angola
Tidigare medlemmar:
Tobias - Okänt för mig men jag gissar på Sverige.
Christian Omonomben (aka DJ Flatline) - Kongo
Ni kan läsa mer om Panetoz på nätet men från det lilla jag vet så verkar de var 5st normala killar med normala svenska intressen men innan de fick hjälp att grunda Panetoz så låg de i "farozonen" att hamna i den onda kriminella cirkeln.
De talar(så vitt jag vet) flytande Svenska om än med 08 dialekt

Jag undrar följande:
1a: Håller ni med om att de är så integrerade som man kan bli, alltså 100%? Om inte, vad saknas förutom en "Michael Jackson Sjukdom/operation" för att de ska nå 100% lyckad integrations status.
1b: Om ni svarar Ja på ovan så vad kan samhället göra för att folk som ser dem på stan(och andra som dem) ska sluta se dem som: Mörkermänniskor, Kaffers, sandnegrer, muslimer apor, kulturberikare, Niggers, grottmänniskor etc? Om man använder I&Is "vitsvenska befolkning" som typ exempel så är det skrämmande många som gör det på gott eller ont.
2: Tycker ni det är bra/kostnadseffektivt att vi skattebetalare finansierar projekt ute i förorterna för grupper så som Panetoz ska kunna skapas och få tillräckligt med stöd för att lyckas med det de har talang för: Sport, musik, konst etc så att de inte hamnar i det kriminella träsket?
Om Ja, har ni någon halvabstrakt tak för hur mycket av era Skattepengar ni är villiga att se att det går åt på sådant, 10 000kr/person? 300000kr/ person?
3: Om Panetoz inte är ett bra exempel på lyckad integration kan ni ge ett bättre exempel som förklaring till varför ni anser att just de är ett bättre exempel än Panetoz?
Disclaimer:
- Jag känner ingen av Panetoz medlemmarna personligen.
- Jag vet inte om de religiösa.
- Jag vet inte om de någonsin har blivit dömda för något brott.
- Bara så ni vet så finns det ENORMA kulturella skillnader mellan en Gambian, Angolian(säger man så?) och Etiopier. Jag skulle säga att Svensk kultur har mer gemensamt med Gambia än vad Etiopisk(habesha) Kultur har kanske till och med genetiskt(har inget belägg för det utan gissar bara).