• 1
  • 2
2016-03-10, 22:18
Medlem
shockdoctors avatar
161.000 anslutna abonnenter, jmfr man det med Bahnhof p runt 200.000 anslutna knns bolaget helt klart vrt att kpa in sig p! dom satsar stenhrt p marknadsfring och ska nu ven ppna ett sljkontor i stockholm.

(vet att bahnhof ven har mnga andra bollar i luften men antalet abonnenter borde nd sga mycket om potetialen i bolaget)

vad tror ni aktieexperter p flashback??

http://www.bredband2.com/
Citera
2016-03-16, 21:36
Medlem
shockdoctors avatar
http://www.aktiespararna.se/artiklar...an-Bredband-2/

utdelningarna kar knns starkt!
Citera
2016-11-02, 20:13
Medlem
DoungAs avatar
Bredband2 i Skandinavien - BRE2

Funderar p att stta in ett par tusen i denna aktie d den kar lite men skert hela tiden.
Den r idag inte vrd ett piss, knns som den kan sticka om de lyckas ta till sig ngot avtal i nn strre ort och Telia eller Tele2 tex bestmmer sig fr att kpa upp dem d de inte vill ha fler konkurrenter.

Nn som kan ge ngon expertis?
Citera
2016-11-03, 15:19
Medlem
DoungAs avatar
Bredband2 i Skandinavien - BRE2

Har funderat p att kpa dessa aktier ett tag som en lngsiktig investering.
Det jag undrar ver r om ngon har erfarenheter och kan bertta om dem om tex utvecklingen i shr lgt vrderade bolag.

Har pratat med olika banktjnstemn som sysslar med aktier t Nordea och Swedbank som helt oberoende av varandra sger: "Den kan i princip bara ka och aldrig bli lgre om inget riktigt ovntat hnder".
De har ocks pratat om att bredbandsleverantrer som brjar vxa ofta blir uppkpta av de strre bolagen och aktierna man kpt fr samma vrde som deras eller blir tvngsuppkpta fr vrdet som aktierna i bolaget som kper.

Tnkte stta in 2-5-tusen ungefr till att brja med bara fr att se utvecklingen. Fretaget har en ganska rak kurva uppt p brsen sen de introducerades.

Ngot att sl till p?
Jag r fr vrigt riktig rookie nr det gller aktier, men har hittills gjort ett par tusen kronor
Citera
2016-11-06, 15:44
Medlem
DoungAs avatar
Nu kom trdstarten upp, Blev en lite rrig trdstart. Ber om urskt fr det.
Citera
2016-11-06, 16:01
Medlem
P/E 35 och ett brsvrde p 700 millar. Den r ju inte billig precis om man kollar p siffrorna, potentialen vill jag inte uttala mig om. Skulle jag kpa ett bolag inom sektorn som inte tillhr de strsta hade jag hellre kpt Banhof dock.
Citera
2016-11-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Har funderat p att kpa dessa aktier ett tag som en lngsiktig investering.
Det jag undrar ver r om ngon har erfarenheter och kan bertta om dem om tex utvecklingen i shr lgt vrderade bolag.

Har pratat med olika banktjnstemn som sysslar med aktier t Nordea och Swedbank som helt oberoende av varandra sger: "Den kan i princip bara ka och aldrig bli lgre om inget riktigt ovntat hnder".
De har ocks pratat om att bredbandsleverantrer som brjar vxa ofta blir uppkpta av de strre bolagen och aktierna man kpt fr samma vrde som deras eller blir tvngsuppkpta fr vrdet som aktierna i bolaget som kper.

Tnkte stta in 2-5-tusen ungefr till att brja med bara fr att se utvecklingen. Fretaget har en ganska rak kurva uppt p brsen sen de introducerades.

Ngot att sl till p?
Jag r fr vrigt riktig rookie nr det gller aktier, men har hittills gjort ett par tusen kronor

Bredband2 r idag vrderat till 35 PE (aktiekurs/vinst), det r inte billigt utan marknaden har redan prisat in att fretaget vxer. Bolaget kan trots det vara vrt att kpa, vill bara pongtera att aktien inte r billig bara fr att det r en "resaktie".

Vad gller det fetmarkerade s tror jag att du har missfrsttt alternativ att banktjnstemnnen du har pratat med r inkompetenta. Om ex. Telia skulle kpa upp Bredband2 s skulle de inte ge dig 1 Teliaaktie per Bredband2 aktie du har. Du skulle snarare f 1 Teliaaktie per 35 Bredband2 + eventuellt mer i premium.
Citera
2016-11-07, 11:09
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreutzmann
Bredband2 r idag vrderat till 35 PE (aktiekurs/vinst), det r inte billigt utan marknaden har redan prisat in att fretaget vxer. Bolaget kan trots det vara vrt att kpa, vill bara pongtera att aktien inte r billig bara fr att det r en "resaktie".

Vad gller det fetmarkerade s tror jag att du har missfrsttt alternativ att banktjnstemnnen du har pratat med r inkompetenta. Om ex. Telia skulle kpa upp Bredband2 s skulle de inte ge dig 1 Teliaaktie per Bredband2 aktie du har. Du skulle snarare f 1 Teliaaktie per 35 Bredband2 + eventuellt mer i premium.
Okej, s att det finns inget scenario som att de tvngskper aktier fr ett hgre vrde? Det r nog s att jag missfrsttt dem en del.

Det jag dock sg som en stor potential hos dem var att de stndigt verkar plocka hem ett par extra tusen kunder s deras omsttning lr ka. Bara att hoppas p att de vet vad de gr, s att vinsten blir bttre ocks.
Jag hade ju lite tur och hngde p Tobii-aktien nr den stack. Hade dock bara satt in smsummor och behll dem tillrckligt lnge fr att plocka ut 12-tusen spnn ungefr i vinst. Men d var de i ungefr samma scenario som Bredband2 r. Dock helt olika marknader dr den ena r global och den andra bara finns i Sverige visserligen.

Tack fr ett bra svar!
Citera
2016-11-07, 17:16
Medlem
DoungAs avatar
Shr skriver redeye idag:

http://www.redeye.se/analys/update/b...tre-marginaler
Citat:
n en gng imponerar tillvxten hos Bredband2 25 procent under Q3 (vntat 23%). EBIT-marginalen kom in p 10,2% (vntat 8,3%). Avvikelsen beror p en starkare bruttomarginal samt att vi vntat oss dubbelt s hg periodisering av kampanjrabatter.

Bruttomarginalen steg med 1,1 procentenheter mot kvartal tv och uppgick till 40,4 procent (vntat 38,7 procent). Det r framfrallt pga. den hgre prisbilden p konsumentmarknaden. P fretagssidan vntar vi fortfarande p den stora islossningen som r frvntad 2017.

Rapporten franleder endast mindre prognosfrndringar och vi upprepar drmed vr tidigare fair value range mellan 0,5 1,8 SEK, dr vrderingen i base case uppgr till 1 SEK per aktie.

Verkar nd vara ganska bra tillvxt fr ett s "litet" bolag.
Men som sagt, jag r riktig rookie haha =)
Citera
2016-11-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Shr skriver redeye idag:

http://www.redeye.se/analys/update/b...tre-marginaler

Verkar nd vara ganska bra tillvxt fr ett s "litet" bolag.
Men som sagt, jag r riktig rookie haha =)
Ja, tillvxten r god. Tillvxten r dock inprisad i aktiekursen. Som sagt, skulle jag vilja ga ett bolag inom sektorn som vxer hade jag utan tvekat valt Bahnhof. Det r fr vrigt det enda bolaget jag av moraliska skl hade kunnat tnka mig att ga. Resterande har jag haft dlig erfarenhet av som kund, drfr r jag inte heller intresserad av att ga bolagen.
Citera
2016-12-15, 10:40
Medlem
shockdoctors avatar
kpte fr ett r sedan ver 50%+ idag

jag tror stenhrt p att dom kommer ha ett bra r 2017
Citera
2017-06-12, 16:30
Medlem
shockdoctors avatar
nu r jag upp 60% sen jag startade trden,fortfarande ingen som r intresserad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in