2019-04-01, 19:46
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Forsberg uttalar sig. 'Skadekänning', 'överdrivet i media', 'överenskommet byte' menar han. Den där härlige agenten har ju påstått motsatsen ang hur överenskommet bytet var, men bra av Forsberg att försöka gjuta olja på vågorna.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-uppstandelsen

Hur ska alla Cetinkaya-älskare (typ BarryHero) slingra sig ur det här? Ni tyckte ju att Cetinkayas förklaring var helt reko och gick all-in på den. Och nu underminerar Forsberg den totalt.

Hur får ni ihop världsbilden nu?
Citera
2019-04-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Hur ska alla Cetinkaya-älskare (typ BarryHero) slingra sig ur det här? Ni tyckte ju att Cetinkayas förklaring var helt reko och gick all-in på den. Och nu underminerar Forsberg den totalt.

Hur får ni ihop världsbilden nu?

Frågan är väl hur man kan gilla en spelaragent. Dessa är en pest för fotbollen. Riktigt giriga parasiter.
Citera
2019-04-02, 00:19
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Forsberg uttalar sig. 'Skadekänning', 'överdrivet i media', 'överenskommet byte' menar han. Den där härlige agenten har ju påstått motsatsen ang hur överenskommet bytet var, men bra av Forsberg att försöka gjuta olja på vågorna.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-uppstandelsen

Låter som ett svagsint försök att mildra konflikten med Janne inför allmänheten. Ett överenskommet byte genererar ju inte den reaktionen från spelaren. Tur att han kan sparka boll annars hade väl han suttit på Komvux i skrivande stund.
Citera
2019-04-02, 08:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Låter som ett svagsint försök att mildra konflikten med Janne inför allmänheten. Ett överenskommet byte genererar ju inte den reaktionen från spelaren. Tur att han kan sparka boll annars hade väl han suttit på Komvux i skrivande stund.

Jag tycker ändå att Forsberg gör det bästa av situationen här. Finns inget bra i att dra ut på konflikten.
Citera
2019-04-02, 10:37
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Hur ska alla Cetinkaya-älskare (typ BarryHero) slingra sig ur det här?
Efter bara 2 veckor som registrerad användare och med 10 skrivna inlägg kan du redan namndroppa mitt användarnamn. Imponerande.

Håller dock inte med om att jag skulle vara någon Cetinkaya-älskare. Jag har tidigare uttryckt mig kritiskt mot honom vid flertalet tillfällen. Några exempel följer nedan:

Citat:
Ni tyckte ju att Cetinkayas förklaring var helt reko och gick all-in på den. Och nu underminerar Forsberg den totalt.
Håller inte med om denna beskrivning. Cetinkaya hävdade precis som landslagsledningen att det var pga ljumsken som Emil Forsberg åkte hem till Leipzig. På frågan varför Forsberg såg besviken ut när han blev utbytt så skyllde Cetinkaya detta på dålig kommunikation från landslagsledningen. Janne Andersson bekräftade sedan att han kunde ha kommunicerat sin matchplan bättre med Forsberg inför matchen. Janne Andersson gav alltså Cetinkaya rätt på båda punkter.

Nu går Forsberg ut och slätar över hela situationen eftersom han mer än gärna vill komma och spela igen när det är dags för nästa landslagssamling. Han vet att han inte har något att vinna på att göra en grej av att den dåliga kommunikationen mellan honom och landslagsledningen som både Cetinkaya och Andersson bekräftade fanns. Detta hedrar förstås Forsberg som bara vill hjälpa Sverige att nå EM 2020.
Citera
2019-04-02, 12:07
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Efter bara 2 veckor som registrerad användare och med 10 skrivna inlägg kan du redan namndroppa mitt användarnamn. Imponerande.

Håller dock inte med om att jag skulle vara någon Cetinkaya-älskare. Jag har tidigare uttryckt mig kritiskt mot honom vid flertalet tillfällen. Några exempel följer nedan:

Håller inte med om denna beskrivning. Cetinkaya hävdade precis som landslagsledningen att det var pga ljumsken som Emil Forsberg åkte hem till Leipzig. På frågan varför Forsberg såg besviken ut när han blev utbytt så skyllde Cetinkaya detta på dålig kommunikation från landslagsledningen. Janne Andersson bekräftade sedan att han kunde ha kommunicerat sin matchplan bättre med Forsberg inför matchen. Janne Andersson gav alltså Cetinkaya rätt på båda punkter.

Nu går Forsberg ut och slätar över hela situationen eftersom han mer än gärna vill komma och spela igen när det är dags för nästa landslagssamling. Han vet att han inte har något att vinna på att göra en grej av att den dåliga kommunikationen mellan honom och landslagsledningen som både Cetinkaya och Andersson bekräftade fanns. Detta hedrar förstås Forsberg som bara vill hjälpa Sverige att nå EM 2020.

Du gör precis allt för att få det till att Cetinkaya talar sanning och att hans story är själva sanningskärnan som alla andra rättar sig efter. Om det finns någon man i första hand borde misstänka för att inte vara helt sanningsenlig är det just den listige ormen Cetinkaya. Men hans ord är gospel för dig eftersom han gått en retorikkurs och vet precis vad han ska säga för att lura sådana som dig. Och du gapar duktigt.

Tror det är betydligt sannolikare att Janne i efterhand låtsas hålla med Cetinkayas vals för att gjuta olja på vågorna. Alla utom du och Cetinkaya håller med om att man får tåla att bli utbytt utan att det ska behöva kommuniceras i detalj på förhand.
Citera
2019-04-02, 12:22
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Du gör precis allt för att få det till att Cetinkaya talar sanning och att hans story är själva sanningskärnan som alla andra rättar sig efter. Om det finns någon man i första hand borde misstänka för att inte vara helt sanningsenlig är det just den listige ormen Cetinkaya. Men hans ord är gospel för dig eftersom han gått en retorikkurs och vet precis vad han ska säga för att lura sådana som dig. Och du gapar duktigt.

Tror det är betydligt sannolikare att Janne i efterhand låtsas hålla med Cetinkayas vals för att gjuta olja på vågorna.
Cetinkaya, Andersson, och Forsberg är alla överens om att Forsberg lämnade truppen pga ljumskkänningar. Det känns onödigt att spekulera i andra teorier när allt tyder på att Forsberg inte vill något annat än att spela EM-kval igen för Sverige i juni. Inget tyder heller på att Andersson inte vill ha med Forsberg till nästa landslagssamling.

Citat:
Alla utom du och Cetinkaya håller med om att man får tåla att bli utbytt utan att det ska behöva kommuniceras i detalj på förhand.
Håller inte med om detta. Om det mot all förmodan stämmer att Forsberg lämnade landslagssamlingen just för att han blev utbytt så är det givetvis totalt oacceptabelt. I nuläget förnekar dock Forsberg, Andersson, och Cetinkaya att detta skulle ha varit fallet.
Citera
2019-04-02, 12:48
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Cetinkaya, Andersson, och Forsberg är alla överens om att Forsberg lämnade truppen pga ljumskkänningar. Det känns onödigt att spekulera i andra teorier när allt tyder på att Forsberg inte vill något annat än att spela EM-kval igen för Sverige i juni. Inget tyder heller på att Andersson inte vill ha med Forsberg till nästa landslagssamling.

Håller inte med om detta. Om det mot all förmodan stämmer att Forsberg lämnade landslagssamlingen just för att han blev utbytt så är det givetvis totalt oacceptabelt. I nuläget förnekar dock Forsberg, Andersson, och Cetinkaya att detta skulle ha varit fallet.

Haha nu kallar du Janne för ”Andersson” för att få honom att låta mer myndig och trovärdig. Det måste vara första gången du kallat honom för enbart Andersson på det här forumet någonsin.

Du anser att Emil tummar på sanningen på just den punkt som talar till Cetinkayas fördel, men på alla andra punkter är han tydligen sanningsenlig. Måste vara bekvämt för dig att bara utgå från Cetinkaya och avfärda allt som inte stämmer överens med hans story.
Citera
2019-04-02, 16:56
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Haha nu kallar du Janne för ”Andersson” för att få honom att låta mer myndig och trovärdig. Det måste vara första gången du kallat honom för enbart Andersson på det här forumet någonsin.
Du har väldig koll på min posthistorik efter bara två veckor som registrerad användare. I vanliga fall kallar jag honom Janne Andersson (dvs. hela namnet) för att undvika missförstånd då Andersson är Sveriges vanligaste efternamn (Källa: Statistikmyndigheten SCB: Efternamn, topp 100). I detta fall är det rätt uppenbart vem vi talar om, och då räcker endast "Andersson".
Citat:
Du anser att Emil tummar på sanningen på just den punkt som talar till Cetinkayas fördel, men på alla andra punkter är han tydligen sanningsenlig. Måste vara bekvämt för dig att bara utgå från Cetinkaya och avfärda allt som inte stämmer överens med hans story.
Jag har inga sympatier för Cetinkaya. Däremot tar jag för givet att Emil Forsberg kommer att vara tillgänglig för spel i juni när det vankas EM-kval igen. Ingen (varken Forsberg, Cetinkaya, eller Andersson) har något intresse av att förstora upp eventuella negativa spekulationer. Jag litar även på att förbundskapten Andersson skulle dra både Emil Forsberg och Hasan Cetinkaya åt helvete om Aftonbladets skriverier hade varit sanna.
Citera
2019-04-02, 17:37
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Du har väldig koll på min posthistorik efter bara två veckor som registrerad användare. I vanliga fall kallar jag honom Janne Andersson (dvs. hela namnet) för att undvika missförstånd då Andersson är Sveriges vanligaste efternamn (Källa: Statistikmyndigheten SCB: Efternamn, topp 100). I detta fall är det rätt uppenbart vem vi talar om, och då räcker endast "Andersson".

Nej, du skriver ”Janne” precis som alla andra.

Citat:
Det känns egentligen ganska ointressant vem som är två och trea bakom Robin Olsen. Janne har kört med Nordfeldt och Johnsson till varenda samling sen han tog över, men de har inte fått speltid i en enda tävlingsmatch. Jag litar på att Janne vet vad han gör när han tar ut dem som reservmålvakter trots att ingen av dem är ordinarie i sin klubb för tillfället. Hopf kändes aktuell när han gjorde det som bäst i Turkiet men nu är han klubblös sedan en tid tillbaka och det verkar osäkert vad som händer där.

Det är ju just för att Andersson är ett så vanligt efternamn som ingen kallar honom bara Andersson. Man säger Janne eller Janne Andersson.

Du har aldrig tidigare kallat honom för ”Andersson” på det här forumet och ingen normal människa gör det heller. Om man gör det har man ett speciellt motiv som du hade i det här fallet. Har du gått retorikkurs med Cetinkaya på komvux?

Citat:
Jag litar även på att förbundskapten Andersson skulle dra både Emil Forsberg och Hasan Cetinkaya åt helvete om Aftonbladets skriverier hade varit sanna.

När har Janne någonsin visat den graden av stake? Och kom inte dragandes med vad han sagt på någon presskonferens som ”lät tufft”. Till exempel skäller Hamrén ofta på journalister men är världens mes egentligen.
Citera
2019-04-02, 21:23
Medlem
Marathons avatar
Forsberg står alltså i kväll över en match för Leipzig i tyska cupen på grund utav skadekänningar.

Eller är det kanske så att han vägrar spela och har lämnat Leipzig för att han blev utbytt i helgens ligamatch?
Citera
2020-02-11, 13:01
Medlem
BarryHeros avatar
Vad jobbig Emil Forsbergs brud verkar. Tror ni hon agerar på uppdrag ifrån Hasan Cetinkaya och/eller Emil Forsberg för att försöka få bort honom från klubben? Eller tar hon egna initiativ när hon rör om i grytan på det här sättet?

Citat:
Red Bull Leipzig hade möjlighet att ta över platsen som tabelletta i Bundesliga – men missade chansen efter att ha spelat 0-0 mot ledarna Bayern München i söndagens möte.

På bänken, och därmed utan någon chans att påverka resultatet, satt Emil Forsberg.

Efter matchen uppmärksammade tyska Bild en story på Instagram publicerad av Shanga Forsberg.

”Det finns ingen på den här planeten som har rätt att behandla dig som skit. Kom ihåg det”, skrev hon samtidigt som hon taggade sin makes officiella Instagram-konto.

Den tyska tidningen tolkade texten som en pik mot Leipzig-tränaren Julian Nagelsmann, och hans beslut att bänka svensken.

https://www.expressen.se/sport/fotbo...struns-inlagg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in