2016-03-09, 18:41
Medlem
scaredguys avatar
Finns det någon superhjälte som är konflikträdd som jag kan känna igen mig i?
Citera
2016-03-09, 21:31
Medlem
USSR2.0s avatar
Har svårt att tro det för då hade de aldrig blivit någon "superhjälte". Men det finns däremot gott om dem som inte aktivt söker konflikter och enbart agerar för att skydda sina medsåtar mot "ondska".
Senast redigerad av USSR2.0 2016-03-09 kl. 21:33.
Citera
2016-03-09, 23:51
Moderator
Popesizes avatar
Just konflikträdd är kanske inte är ett utmärkande superhjältedrag.
Men det finns flera med superkrafter som har psykiska problem (och då inte bara superskurkar)

Flera verkar lida av någon form av Posttraumatisk stress. Tony Stark i Iron Man 3 är ett exempel.

Sen har vi ju två av de mäktigaste karaktärerna i Marvels universum, Sentry och Molecule Man, är båda ganska psykiskt instabila. Sentry verkar lida av en sorts schizofreni (Dubbel personlighet).

Molecule Man där emot verkar ha varit en konflikträdd typ, som under en längre tid behövde terapi.
(Jag vet inte hur karaktären är nu för tiden) Han var rädd för att använda sina krafter också.
Citera
2016-03-10, 17:57
Medlem
scaredguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Just konflikträdd är kanske inte är ett utmärkande superhjältedrag.
Men det finns flera med superkrafter som har psykiska problem (och då inte bara superskurkar)

Flera verkar lida av någon form av Posttraumatisk stress. Tony Stark i Iron Man 3 är ett exempel.

Sen har vi ju två av de mäktigaste karaktärerna i Marvels universum, Sentry och Molecule Man, är båda ganska psykiskt instabila. Sentry verkar lida av en sorts schizofreni (Dubbel personlighet).

Molecule Man där emot verkar ha varit en konflikträdd typ, som under en längre tid behövde terapi.
(Jag vet inte hur karaktären är nu för tiden) Han var rädd för att använda sina krafter också.

Tack, Molecule man verkar spännande. Blev han mindre konflikträdd när han fick sina superkrafter?

Att hjältar/skurkar är instabila känns inte som samma sak som att vara sådär hemskt rädd för allting. Min chef kan skrika o så, han är rätt instabil, men jag är mest rädd
Citera
2016-03-10, 23:54
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaredguy
Tack, Molecule man verkar spännande. Blev han mindre konflikträdd när han fick sina superkrafter?

Att hjältar/skurkar är instabila känns inte som samma sak som att vara sådär hemskt rädd för allting. Min chef kan skrika o så, han är rätt instabil, men jag är mest rädd
Jag har inte fått den uppfattningen att Molecule Man blev mindre skrajsen med krafterna. Han är en av de mest kraftfullaste personerna hos Marvel, men han är rädd för att använda sina krafter, av någon anledning.
Jag har inte full koll på honom, men jag skall titta lite i några tidningar och album och se om jag kan hitta hur hans rädsla porträtteras.
Citera
2016-03-11, 16:23
Medlem
Tampiss avatar
Citat:

Ingen superhjälte (om personen tvunget måste ha nån form av superkraft) men dock en hjälte: Sir Robin the Not-Quite-So-Brave-as-Sir-Lancelot är ju otroligt konflikträdd.

https://www.youtube.com/watch?v=d-6kuVhKzmk
Citera
2016-03-11, 16:24
Bannlyst
Citat:
Hulken är en konflikträdd mes som måste dampa för att bli våglig.
Citera
2016-03-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bootypleaser
Hulken är en konflikträdd mes som måste dampa för att bli våglig.

Exakt. Han är (alterego Banner) är ständigt på flykt från sig själv, och åtminstone förr i tiden mest hade ångest över vad hans gröna inre ställde till med. Ständigt på jakt efter ett "botemedel". Vet inte hur han ställer sig till det numera.
Citera
2016-03-13, 13:26
Medlem
Beethovanias avatar
Plastic Man har jag uppfattat som ganska feg ibland, fast det kan ju också ha och göra med att han är mentalt instabil?

Han brukar beskrivas som väldigt mäktig och i princip odödlig, men han verkar inte så medveten om detta själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in