Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-09, 16:38
  #1
Medlem
Aristocless avatar
Jag arbetar som featuretestare (och har gjort ett antal år) men har inga större erfarenheter inom testautomation vilket är ett aber då de flesta företag efterfråga denna kunskap. Jag har nu tänkt lära mig detta och behöver således lite vägledning initialt.

1. Vilket typ av testautomation är det som främst efterfrågas av svenska IT-företag (och som jag därmed bör rikta in mig på)?
2. Vilka verktyg används och hur används de för valda typ av testautomation?
3. Finns det bra sidor med praktiska guider som man bör kolla upp?
4. Hur arbetar ni med testautomation på ert företag?

Tack på förhand!
Citera
2016-03-09, 18:11
  #2
Medlem
christerys avatar
Inte svar på frågorna, men LTU (tror jag det var) kör en distanskurs med inriktning test vilket kan vara vettigare för ett nytt jobb än att lära sig hemma.
Citera
2016-03-09, 20:22
  #3
Medlem
Marxamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Inte svar på frågorna, men LTU (tror jag det var) kör en distanskurs med inriktning test vilket kan vara vettigare för ett nytt jobb än att lära sig hemma.
Låter väl kanske inte så relevant för nån som har arbetat i flera år med test?


Citat:
Ursprungligen postat av Aristocles
Jag arbetar som featuretestare (och har gjort ett antal år) men har inga större erfarenheter inom testautomation vilket är ett aber då de flesta företag efterfråga denna kunskap. Jag har nu tänkt lära mig detta och behöver således lite vägledning initialt.

1. Vilket typ av testautomation är det som främst efterfrågas av svenska IT-företag (och som jag därmed bör rikta in mig på)?
2. Vilka verktyg används och hur används de för valda typ av testautomation?
3. Finns det bra sidor med praktiska guider som man bör kolla upp?
4. Hur arbetar ni med testautomation på ert företag?

Tack på förhand!