Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-08, 22:49
  #1
Medlem
Är gubbsjuka ett normalt tillstånd bland alla män?

Alltså nu snackar jag om alla män över 20+... Om dom fick välja vem dom skulle vilja knulla med så skulle nästan alla välja en snygg 20 åring framför en snygg 40 åring till exempel... Med undantag ifall killen är 20 år själv och inte uppskattar 20 åriga tjejer för han har levt med unga tjejer i hela sitt liv.

Men varje dag så hör man arbetskollegor på 30+ prata om 15-22 åriga tjejer, dom gör all i sin makt för att ta kontakt med dom trots att tjejerna själva inte är intresserade av dom.

Men då funderade jag ett tag till... Hur skulle världen se ut om alla tyckte 40-45 åriga tjejer var snyggast? Då skulle man ha massa down-syndrom/sjuka barn.

Nu funderar jag ifall det är ett normalt tillstånd bland alla män att vilja ligga med snygga 20 åriga tjejer framför snygga 40 åriga tjejer (Om killen själv får välja).
Citera
2016-03-08, 22:52
  #2
Medlem
Xer0s avatar
Allt som inte har blöjja går att töjja brukar det ju heta.

Men egentligen, vad finns det för evolutionsmässiga fördelar med att föredra äldre mindre fertila kvinnor som också löper större risk för komplikationer vid graviditet?
Citera
2016-03-08, 22:55
  #3
Medlem
apelsinhimlens avatar
Svar: nej, men det är vanligt förekommande. Och att vara +30 och intressera sig för 15-åringar låter inte sunt.
Citera
2016-03-08, 22:57
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Är gubbsjuka ett normalt tillstånd bland alla män?

Alltså nu snackar jag om alla män över 20+... Om dom fick välja vem dom skulle vilja knulla med så skulle nästan alla välja en snygg 20 åring framför en snygg 40 åring till exempel... Med undantag ifall killen är 20 år själv och inte uppskattar 20 åriga tjejer för han har levt med unga tjejer i hela sitt liv.

Men varje dag så hör man arbetskollegor på 30+ prata om 15-22 åriga tjejer, dom gör all i sin makt för att ta kontakt med dom trots att tjejerna själva inte är intresserade av dom.

Men då funderade jag ett tag till... Hur skulle världen se ut om alla tyckte 40-45 åriga tjejer var snyggast? Då skulle man ha massa down-syndrom/sjuka barn.

Nu funderar jag ifall det är ett normalt tillstånd bland alla män att vilja ligga med snygga 20 åriga tjejer framför snygga 40 åriga tjejer (Om killen själv får välja).

Väldigt pinsamt, för mig som man, när jag hör andra män prata om sånt. Då säger jag alltid ifrån. Och då är jag inte lastgammal själv ens.

Men till din fråga, så är det inte normalt.
Jag själv skulle aldrig kunna hoppa i säng med en som är mer än 3 år yngre än mig. För mig handlar det mycket om hennes intellekt, charm och personlighet. Och det har knappast så unga tjejer.
Citera
2016-03-08, 22:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Svar: nej, men det är vanligt förekommande. Och att vara +30 och intressera sig för 15-åringar låter inte sunt.
Snitt på 15-22 = 18,5 år... Men ja 15 åringar om killarna är 20 år själva.
Citera
2016-03-08, 23:06
  #6
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
intellekt, charm och personlighet.

Vem bryr sig? Det är väl inte därför man knullar, för att man gillar någons intellekt och personlighet?
Citera
2016-03-08, 23:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Väldigt pinsamt, för mig som man, när jag hör andra män prata om sånt. Då säger jag alltid ifrån. Och då är jag inte lastgammal själv ens.

Men till din fråga, så är det inte normalt.
Jag själv skulle aldrig kunna hoppa i säng med en som är mer än 3 år yngre än mig. För mig handlar det mycket om hennes intellekt, charm och personlighet. Och det har knappast så unga tjejer.

Vilket skitsnack, om det bara handlar om själva sexakten, så är nog merparten av män sugna på 20 åringar(+/- några år). Om man slänger bort samhällets normer och syn på vad som är korrekt är det nog 100% av alla hetrosexuella.

Inte så konstigt heller när tjejer är mest fertila i åldern 20-25år. Men visst, i dagens samhälle där allt är upp åt helvete med genus och fan och hans moster, så klart du inte vill ha någon som är 3år yngre och skyller det på intellekt. Dra den om rödluvan också. Finns ju 40åringar som är mindre mogna än 18åringar.
Intellekt har förövrig mer med indeviden att göra, inte ålder.

Ren gissning så är du i ålderspannet 20-25år..?
Citera
2016-03-08, 23:53
  #8
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Vem bryr sig? Det är väl inte därför man knullar, för att man gillar någons intellekt och personlighet?

Jag gör, med tanke på att jag endast har sex med tjejer/kvinnor jag dejtar och/eller är tillsammans med.

Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigtKriminell
Vilket skitsnack, om det bara handlar om själva sexakten, så är nog merparten av män sugna på 20 åringar(+/- några år). Om man slänger bort samhällets normer och syn på vad som är korrekt är det nog 100% av alla hetrosexuella.

Inte så konstigt heller när tjejer är mest fertila i åldern 20-25år. Men visst, i dagens samhälle där allt är upp åt helvete med genus och fan och hans moster, så klart du inte vill ha någon som är 3år yngre och skyller det på intellekt. Dra den om rödluvan också. Finns ju 40åringar som är mindre mogna än 18åringar.
Intellekt har förövrig mer med indeviden att göra, inte ålder.

Ren gissning så är du i ålderspannet 20-25år..?

Kanske skitsnack för dig. Men inte för mig.
Nej. Mellan 29-32.
Citera
2016-03-08, 23:59
  #9
Medlem
Jag skulle villja påstå att det är så men jag vet inte vad andra män tänker.

Jag är 27 år och har jobbat på kanske 15-20 olika arbetsplatser och då det gäller just sex så snackar de unga ofta om 30-40 åringar eller "milfs" och de äldre om unga fräscha damer i 20 års åldern men man kan ofta ana att dom menar ännu yngre kvinnor. stora bröst, liten rumpa, stor rumpa är också ganska så ofta i fokus.

Då det gäller relationer så har väl 5 år yngre till 5 år äldre varit ganska vanligt...

Sen tycker jag själv att fullt utvecklade kvinnor i alla åldrar är attraktiva, jag skyller det på gener och jag övertalar mig själv att även andra män tänker samma sak.
Att se sig själv som en gubbsjuk pedofil och försöka förneka vad man tycker och känner känns inte så hälsosamt.

De människor som har hållit med helt eller delvis har i väldigt många fall varit den ärliga och realistiska typen av människor som kan prata och diskutera helt öppet om allt.
De som är emot tanken att en kvinna under 18 år kan vara attraktiv har nästan alltid varit den sorten av människor som inte verkar ha några som helst egna åsikter. De som låter sig styras totalt av sin omgivning och media.
__________________
Senast redigerad av Wizze. 2016-03-09 kl. 00:14.
Citera
2016-03-09, 00:07
  #10
Medlem
Trashtextats avatar
Jag får höra jämt att killar föredrar äldre tjejer. Efter 30 har jag haft många fler killar kring 20-25 som raggat på mig än vad jag hade när jag själv var i den åldern. Enstaka faller mig i smaken men ärligt så äcklar de mig oftast.

Senaste var 10 år yngre än mig och kläckte ur sig att han ville ha sex med någon ännu äldre än mig. Fan vad äcklad jag blev. Själv ser jag yngre ut men jo jag har väl vaknat upp och insett att killar sett typ mindre manliga ut och liksom funnit dem avtändande men jag är kvinna och att ha sex ut lust är man van vid då killar överlag är sämst på att göra en upphetsad. Att de då vill kvinnor i klimakteriet är lika motbjudande som att de vill ha dem omyndiga. Killar går igång urskillningslöst. Antagligen därför de sedan inte är bra på det heller.
__________________
Senast redigerad av Trashtextat 2016-03-09 kl. 00:10.
Citera
2016-03-09, 00:11
  #11
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag gör, med tanke på att jag endast har sex med tjejer/kvinnor jag dejtar och/eller är tillsammans med.

"Dejtar". Du kan bestämma en dejt på nätet, ha sex, och sen kommer ni på 3 veckor senare att ni hatar varandra och så hade du sex med någon som du egentligen inte gillade.

Det kan ju vara bra sex ändå, även om man inte är imponerad av personens, itellekt, liv eller personlighet.

Vissa delar av personligheten kan vara bra, personen kan vara snäll trevlig, men otroligt lat, och feminist och bete sig trashigt och vara otrevlig vid andra tillfällen.. samtidigt som hon är cool och häftig och en frisk fläkt i ditt liv för att hon är anorlunda, men hon ogillar dig egentligen som du är ändå, men tror att hon kan förändra dig till att bli som hon vill...

Du kan ju även gilla någon som är mycket yngre än dig, och känna dig attraherad, och så försöker ni dejta ett tag, men sen kommer ni på att det inte funkar pga. att hon är på en helt annan nivå i livet än vad du är. Men det betyder ju inte att ni inte kan ha sex några gånger.

Märk väl dock, jag är definitv inte en person som ligger runt mycket, och har aldrig varit och kommer förmodligen aldrig att bli. Däremot har jag insett hur onödigt och töntigt det är att gå runt och vara pryd och rynka på näsan åt saker som egentligen bara förgyller tillvaron .
__________________
Senast redigerad av Xer0 2016-03-09 kl. 00:24.
Citera
2016-03-09, 01:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wizze.
Jag skulle villja påstå att det är så men jag vet inte vad andra män tänker.

Jag är 27 år och har jobbat på kanske 15-20 olika arbetsplatser och då det gäller just sex så snackar de unga ofta om 30-40 åringar eller "milfs" och de äldre om unga fräscha damer i 20 års åldern men man kan ofta ana att dom menar ännu yngre kvinnor. stora bröst, liten rumpa, stor rumpa är också ganska så ofta i fokus.

Då det gäller relationer så har väl 5 år yngre till 5 år äldre varit ganska vanligt...

Sen tycker jag själv att fullt utvecklade kvinnor i alla åldrar är attraktiva, jag skyller det på gener och jag övertalar mig själv att även andra män tänker samma sak.
Att se sig själv som en gubbsjuk pedofil och försöka förneka vad man tycker och känner känns inte så hälsosamt.

De människor som har hållit med helt eller delvis har i väldigt många fall varit den ärliga och realistiska typen av människor som kan prata och diskutera helt öppet om allt.
De som är emot tanken att en kvinna under 18 år kan vara attraktiv har nästan alltid varit den sorten av människor som inte verkar ha några som helst egna åsikter. De som låter sig styras totalt av sin omgivning och media.

Exakt, väldigt bra skrivet och reflekterat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback