Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Spana in Thin Lizzy också. De skivor jag gillar mest är:
Night Life - 1974 - Här börjar the twin guitars. Riktigt sköna låtar som Night Life, She Knows och Showdown
Fighting - 1975 - Här utvecklas det ännu mer! Riktigt, riktigt grym platta. Freedom Song, Wild One och Fighting My Way Back är topp 3 just nu. Men alla är grymma.
Jailbreak - 1976 - Den bästa! Alla låtar är så grymma och jag älskar soundet på dem. Romeo And The Lonley Girl, Running Back och Fight Or Fall är favoriterna just nu.
Johnny The Fox - 1976 - Det andra albumet från '76 är också grymt. Här är höjdpunkterna Borderline, Johnny och Old Flame.
Bad Reputation - 1977 - Ett till bra album. Sköna riff, skön sång som vanligt. That Woman's Gonna Break Your Heart, Dancing In The Moonlight och Downtown Sundown är favoriter just nu.
Live And Dangerous - 1978 - Jag brukar aldrig nämna live-plattor men här har vi live plattornas live platta. Världens bästa live-platta till och med. De låtar som blir extremt mycket bättre live är Southbound, Massacre och Cowboy Song.
Black Rose - 1979 - Den sista riktigt, riktigt bra plattan de gjorde. Och de gjorde den med klass. Gary Moore på gitarr. Rankar den här som tvåa efter Jailbreak. Got To Give It Up, With Love och Get Out Of Here är skönast just nu.
Hur kan du glömma hans första album som kom 1971?
Med låtar som
Look what the wind blew in
Dublin
Ray-Gun
Old Moon Madness
Dem hade mycket att bjuda på 70-talet! Men det som är roligt med Thin Lizzy är att deras musik aldrig blir dålig och fortsatte komma favoriter på 80-talet också!