Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-08, 21:25
Medlem
Nalixs avatar
Hej!

Vi har nyligen köpt en lägenhet i Alanya, otroligt stor lägenhet, stor fin pool och nära till havet. Tänkte höra om någon annan här också äger lägenhet utomlands eller funderar på att köpa?

Berätta gärna om varför du valde just det landet, vad som var viktigt för dig med område och trivsel och om det fanns andra faktorer som spelade in eller vad du själv funderar på.

Vi har ägt lägenheten i en månad nu och tycker det har gått superbra överlag. Mäklarfirman vi köpte lägenheten ifrån är svensk, men har sin firma i Alanya. Hittills inget negativt, finns det något ni själva har börjat tänka på eller märkt genom tidens gång att man kanske borde ha tagit tag i eller tänkt på kring lägenheten/köpet?
Citera
2016-03-08, 21:51
Medlem
Intressant! Själv är jag nyfiken på att köpa en lägenhet med stor pool i spanien. Sparar just nu till kontaktinsatsen men runt 1 miljon kr iallafall. Tanken är att jobba hårt i 3v, och vara ledig 1v där jag åker ner och bor i Spanien. Under min tid i Sverige kan man försöka hyra ut lägenheten också.
Har du några bilder på ditt boende?
Hur svårt att det att sälja lägenheten utomlands om man skulle besluta sig för att sälja i framtiden. Lika högt tryck som här i Sverige?
Citera
2016-03-08, 21:56
Medlem
Kostnaden för A/C, som går på många kronor under sommaren. Problemet med att det kan vara svårt med att hitta en lämplig flygbiljett, ifall man tänker "pendla" och inte vara där hela sommarsäsongen.
Har själv en lägenhet utanför Nice, men den hyr jag ut under stora delar av året genom en agent på plats. Är där själv under maj, september och jul/nyår. Sommaren vill jag ha i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in