2016-03-08, 17:41
Medlem
Det är så att jag är smal, är ganska spinkig och tanig.
Böjer jag mig fram ser man ryggraden, höjer jag armarna ser man revbenen.
Mina vader o armar är inte ens värda att nämna.

Jag är cirkus 190 och väger väl runt 70-75Kg.

Jag vill bli mer normalbyggd till sommaren, kanske väga iallafall 85kg.
Vill även ha lite former, inte bara ben överallt.

Vad rekomenderar ni för kost och träning?

Vill lägga på mig fett, skiter i ifall jag behöver " deffa" av de för att musklerna ska synas.
Jag vill bli mulligare, o givetvis lite muskligare.

Vad har ni för tips?
'
Mvh
Citera
2016-03-08, 17:47
Medlem
http://www.styrkelabbet.se/starting-strength/

Detta träningsprogram är enkelt att följa och får dig garanterat att bli större. Ät mycket också. Jag har tränat en del innan men började med detta för 7 veckor sen. Har både blivit starkare och gått upp ca 4-5 kg i muskler. Har gjort ett par modifikationer på schemat, lagt till övningen skivstångsrodd för att få mer överkropp. En rekommendation kan också vara att öka antalet repetioner till 8 st per set då det ska vara bättre för ökad muskelvolym.
Senast redigerad av Eatmyshorts 2016-03-08 kl. 17:51.
Citera
2016-03-08, 18:02
Medlem
ÄT !!! Nu måste du bulka ät typ 5 - 7 måltider om dagen och träna men bränn inte allting i onödan. Även om du känner att magen håller på att spricka fortsätt äta. När jag började orkade jag inte äta så mycket och då blev jag inte större. Men när jag berättade detta till min kompis (han tränar) så tog han min tallrik och fyllde en hög med mat och t´vingade sedan i mig allt .
Men nu är jag tacksam
Citera
2016-03-08, 18:04
Medlem
I samband med vad det nämns tidigare att du ska äta 5-7 ggr om dagen.

Köp dig en Gainer. Drick den efter träningen så blir det bra!
Citera
2016-03-08, 22:14
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
http://www.styrkelabbet.se/starting-strength/

Detta träningsprogram är enkelt att följa och får dig garanterat att bli större. Ät mycket också. Jag har tränat en del innan men började med detta för 7 veckor sen. Har både blivit starkare och gått upp ca 4-5 kg i muskler. Har gjort ett par modifikationer på schemat, lagt till övningen skivstångsrodd för att få mer överkropp. En rekommendation kan också vara att öka antalet repetioner till 8 st per set då det ska vara bättre för ökad muskelvolym.

Har du gått upp 4-5 kg i muskelmassa på 7 veckor?
Citera
2016-03-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har du gått upp 4-5 kg i muskelmassa på 7 veckor?

Det vet jag inte säkert såklart, har gått upp från 80 kg till 88 och har mer definierade magrutor nu samt rejält större ben (vilka jag var ganska svag i innan). Det är anledningen till att jag gjort den bedömningen. Ökat mitt 1RM i benböj från 120 till 145, marklyft 135 till 155, bänk 100 till 115 så det tycker jag stödjer att jag har gått upp mycket i muskelmassa. Men det är en gissning, kan mycket väl vara lägre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in