2016-08-13, 16:58
Medlem
KloBengans avatar
Hade nog vntat mig en ngot strre uppgng infr rapporten, men uppenbart var frvntningarna p rapporten inte hga. Mjligen beror detta p proppen ur-effekten i q1-rapporten.

Sammantaget tycker jag inte det var en dlig rapport som levererades, och d bolaget aktivt gtt ut med instllningen att gra "rent hus" fr att bli vinstdrivande och kundfokuserade istllet (se frsljning av b2b-verksamhet och omorganisationer), s var det ju inte heller vntat med ngon vinst i q2.

Jag tror det kan komma att vnda ordentligt under q3 och q4, men ngra strre frndringar i kursen fram till dess tror jag inte vi kommer se. Fundamenta finns dr, men innan rapporter med svarta siffror brjar visa sig s tror jag inte det kommer blsas in mycket luft i aktien.

Skulle spontant tro att kursen ligger som den gjort den senaste mnaden, och vaggar mellan 5 och 6kr. Blir en lngsam hst fr NLAB, men allt kan hnda nr svarta siffror brjar uppenbara sig.
2016-08-13, 22:05
Medlem
Colossos avatar
Lst p lite om detta och funderar p att g in med en fin summa. Kursen just nu 5:05 kr. Vad tror ni?
2016-08-13, 22:50
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Lst p lite om detta och funderar p att g in med en fin summa. Kursen just nu 5:05 kr. Vad tror ni?

Tror det r en klok investering. Bolaget frsker just nu ta sikte p att bli lnsamt, med goda resultat och uppvisade kontinuerliga frbttringar. Utver detta har de en oerhrt stor kassa fr ett sdant hr bolag, och stora tillgngar ven i fastigheter. Kursen har inte riktigt tagit fart, och jag misstnker att mnga har frskt hmta hem vinster i samband med rapporterna. Mnniskor frvntar sig vl att saker hnder snabbare och sljer drefter av i frustration. Men med en ledning som fokuserar p att omstrukturera och omorganisera fr att effektivisera verksamheten ser jag som ett lngsiktigt sundhetstecken, och en bra investering.

Som jag skrev ovan s tror jag kursen kommer ligga rtt lugnt mellan 5 och 6kr fram till q3-rapporten, om inget ovntat hnder, men efter att bolaget visar p vinstsiffror s br det rimligtvis uppvrderas. Tror framtiden r ljus fr NLAB.
2016-08-13, 23:12
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Tror det r en klok investering. Bolaget frsker just nu ta sikte p att bli lnsamt, med goda resultat och uppvisade kontinuerliga frbttringar. Utver detta har de en oerhrt stor kassa fr ett sdant hr bolag, och stora tillgngar ven i fastigheter. Kursen har inte riktigt tagit fart, och jag misstnker att mnga har frskt hmta hem vinster i samband med rapporterna. Mnniskor frvntar sig vl att saker hnder snabbare och sljer drefter av i frustration. Men med en ledning som fokuserar p att omstrukturera och omorganisera fr att effektivisera verksamheten ser jag som ett lngsiktigt sundhetstecken, och en bra investering.

Som jag skrev ovan s tror jag kursen kommer ligga rtt lugnt mellan 5 och 6kr fram till q3-rapporten, om inget ovntat hnder, men efter att bolaget visar p vinstsiffror s br det rimligtvis uppvrderas. Tror framtiden r ljus fr NLAB.
Precis. Vad tror du sjlv? Kan den n 10kr vid rsslutet eller r det fr mycket begrt i nulget?
2016-08-13, 23:34
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Precis. Vad tror du sjlv? Kan den n 10kr vid rsslutet eller r det fr mycket begrt i nulget?

Om rapporten i november visar sig ovntat stark s r det mjligt, men jag skulle tippa p att den kommer handlas fr ~8-9kr till rsskiftet.
2016-08-16, 16:33
Medlem
Ojd insiderkp p 5 millar

Nordic Leisure AB: Niklas Brthn utfr Frvrv av SE0001666553 till volym 1019066,0 @ 5,00 utfrt 2016-08-16
Senast redigerad av Oldisch 2016-08-16 kl. 16:43.
2016-08-18, 16:07
Medlem
Saxat frn insiderkrnikan p DI:

Ordfrande i holdingbolaget inom spelsektorn Nordic Leisure, Niklas Braathen, har gjort strre kp under veckan efter bolagets rapport fr andra kvartalet slpptes den 11 augusti. Sammanlagt har han i tv affrer den 11 och 16 augusti kpt drygt 1 miljon aktier till ett vrde om drygt 5 miljoner kronor. En del av aktierna han kpte, 318.235 fr att vara exakt, kpte han ifrn styrelseledamoten Claes Halln. Braathens kp r intressant av flera skl.

Genom kpen kar han sitt gande ifrn 11,5 till 12,5 miljoner aktier vilket r en relativt stor kning. Det r dessutom hans frsta kp p drygt tv r - senaste affrerna gjorde han i december 2013. Sedan dess har aktiekursen frdubblats. Om vi exkluderar Braathens senaste kp, som ju delvis gjordes med Halln p andra sidan av affren, s r det idel kp av insiders sedan mars 2015 och totalt har de kpt 366.000 aktier vrda knappt 2 miljoner kronor. En plump i protokollet fr jag dock ge fr att bolagets vd, Peter strm, helt saknar gande. En hgsta ansvarig som inte delar garnas risk och incitament r alltid problematiskt.

Nordic Leisure konsoliderar sin operativa spelverksamhet i den helgda dotterkoncernen Lifland Gaming Group. I slutet av 2015 frvrvade man oddssttaren Bettig Promotion och Tain som levererar systemlsningar till onlinespelsbranschen och i juni slde man bolagen. Syftet med frvrven var att t tillgng till den teknik som bolagen hade och drmed anvnda den fr bolagets egen operativa plattform och drmed bli oberoende av externa leverantrer.

Antalet aktiva onlinekunder har under det senaste ret kat frn 16.910 till 21.906, eller med 30 procent. Trots av bolagets vd saknar innehav tycker jag att de positiva signalerna i aktien vervger. Det baserar jag d p att bolaget numer har en egen plattform som snker kostnaderna, nyligen har lanserat ett besparingsprogram samt ett kat antal aktiva anvndare och en storgare som kar rejlt.

En vd br som sagt ha ett betydande gande i den egna aktien. I krnikan fr ett r sedan lyfte jag fram fem bolag dr just vd nyligen hade kpt. Det rrde sig om Arise Windpower, Castellum, Lindab, Semcon och Sweco. Sedan dess har aktierna i genomsnitt stigit med 16 procent vilket ska jmfras med -2 procent fr Stockholmsbrsen inklusive utdelningar fr samma period. Det hr betyder naturligtvis inte att du ska kpa utan eftertanke i bolag dr vd nyligen har kpt. Men det visar att om vd gr strre kp s r det ofta en bra kpsignal.
2016-09-13, 19:31
Medlem
Skulle vara kul att f lsa en frsk analys av ngon sakkunnig skribent, det var ju ett tag sen.
Nordic har ju numera en enorm kassa som uppgr till ca hlften av brsvrdet, borde vara dags fr frvrv snart.
2016-09-21, 16:10
Medlem
SHB tankar p fr andra dagen i rad. Vad vet dom som inte vi vet?
Kul att det brjar rra lite p sig
2016-09-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch

Hller med dig. NLAB har legat mellan 5-6 och guppat alldeles fr lnge. Insiderkpet i augusti ocks fr miljonbelopp fr det hela nnu mer intressantare!
2016-09-22, 15:19
Medlem
http://www.vafinans.se/aktier/nyhete...ans-1001412987
2016-09-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch

SHB? Tror du inte att det r kunder som kpt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in