2017-09-04, 15:31
Medlem
NORDIC LEISURE
LEDAMOT HAR KPT 82.672 AKTIER (Direkt)
2017-09-04 11:37
STOCKHOLM (Direkt) Nordic Leisures styrelseledamot Ludwig Pettersson har frvrvat 82.672 aktier i bolaget genom kp ver brsen till en snittkurs om 13:54 kronor per aktie.

Kpen har gjorts bde privat samt via helgd juridisk person.

Ludwig Pettersson ger efter transaktionerna sammanlagt 268.237 aktier i Nordic Leisure.
Inte helt fel att en styrelseledamot kper aktier fr 1.1 miljon.
2017-09-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
NORDIC LEISURE
LEDAMOT HAR KPT 82.672 AKTIER (Direkt)
2017-09-04 11:37
STOCKHOLM (Direkt) Nordic Leisures styrelseledamot Ludwig Pettersson har frvrvat 82.672 aktier i bolaget genom kp ver brsen till en snittkurs om 13:54 kronor per aktie.

Kpen har gjorts bde privat samt via helgd juridisk person.

Ludwig Pettersson ger efter transaktionerna sammanlagt 268.237 aktier i Nordic Leisure.
Inte helt fel att en styrelseledamot kper aktier fr 1.1 miljon.
Ludwig Pettersson r snubben bakom Savelend. Efter att han var med i en intervju p Jan Bolmessons hemsida rikatillsammans.se nmnde han att han gde aktier i Nordic leisure och det var d jag kollade upp bolaget. r 109% plus sedan dess, tyvrr kpte jag bara fr 5000
2017-09-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorkuggla
Ludwig Pettersson r snubben bakom Savelend. Efter att han var med i en intervju p Jan Bolmessons hemsida rikatillsammans.se nmnde han att han gde aktier i Nordic leisure och det var d jag kollade upp bolaget. r 109% plus sedan dess, tyvrr kpte jag bara fr 5000
Kul att du gick in och ligger +. Det r inte fr sent att ka, fler frvrv p gng, och vem vill ligga utanfr nsta rapport? inte jag iallafall. Fjrde bsta bolag i r med +230%.
2017-09-05, 05:16
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Kul att du gick in och ligger +. Det r inte fr sent att ka, fler frvrv p gng, och vem vill ligga utanfr nsta rapport? inte jag iallafall. Fjrde bsta bolag i r med +230%.

Tar lite p psyket fr mig sjlv. r vl lite av en "feg" investerare nr det kommer till sna hr investeringar. Nr kursen vl rusat blir det n svrare att g in med mer. Kpte iaf fr 32.000kr med gav 5,96. Fr vi ett strre fall ska jag fundera p det annars blir det bara att ligga kvar med nuvarande.

Det skna med att bo i ett U-land r att ven en sdan feg investering kan finansera ytterligare ett rs uppehlle
Senast redigerad av Bbobi 2017-09-05 kl. 05:28.
2017-09-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Tar lite p psyket fr mig sjlv. r vl lite av en "feg" investerare nr det kommer till sna hr investeringar. Nr kursen vl rusat blir det n svrare att g in med mer. Kpte iaf fr 32.000kr med gav 5,96. Fr vi ett strre fall ska jag fundera p det annars blir det bara att ligga kvar med nuvarande.

Det skna med att bo i ett U-land r att ven en sdan feg investering kan finansera ytterligare ett rs uppehlle

Ja nr kursen rusar kraftigt som den gjort s brukar det bli vinst hemtagningar, men det har inte kommit nt kraftigt bakslag nnu.Nytt ATH idag igen (16.90) som den dessutom landade p.
Snart har du tv rs uppehlle i ditt U-land. Du har det skert varmt och jvligt ocks
2017-09-12, 19:43
Medlem
NORDIC LEISURE AB (PUBL)
Fullfljer frvrv i Litauen (Cision)
2017-09-12 14:30

SIGTUNA, SVERIGE, 12 SEPTEMBER 2017 Nordic Leisure, vidare NLAB, meddelade den 8 maj 2017 att avtal ingtts avseende frvrv av UAB Baltic Bet, ett spelfretag licensierat i Litauen.

NLAB har efter fullfljd underskningsprocess (due dilligence) slutfrt transaktionen, erlagt full kpelikvid och tilltrtt gandet till UAB Baltic Bet per den 12 september, 2017.

Frvrvet har skett mot en kpeskilling om 1 150 000 EUR p skuldfri basis, utan mjligheter fr sljarna att erhlla ytterligare ersttning, och sker i syfte att bredda NLAB:s verksamheter till att tcka alla de tre reglerade spelmarknaderna i de Baltiska staterna. NLAB r tidigare verksamt i Estland och Lettland. I och med frvrvet fr NLAB frutom en licensierad speloperatr i Litauen ven tillgng till attraktiva kunddatabaser- och en varumrkesportflj.

Peter strm, VD- och koncernchef fr NLAB kommenterar;

Vi r extremt njda med att nu ha slutfrt frvrvet av Baltic Bet. Att kunna lgga Litauen p vr karta r ett vldigt viktigt steg i vr utveckling. Genom Baltic Bet ges vi tillgng till den snabbvxande reglerade Litauiska spelmarknaden och drmed har vi nrvaro p samtliga tre Baltiska marknader.

Vi har inom NLAB en frvrvsdriven tillvxtstrategi och vi rknar med att under det kommande ret kunna bredda vr nrvaro till fler reglerade spelmarknader.

Kpeskillingen uppgr till 1 150 000 EUR p skuldfri basis, vilket NLAB erlagt i kontant betalning. Ett licenskrav i Litauen r att ntspelsoperatrer ven mste driva landbaserad verksamhet. I och med frvrvet drivs frn denna dag Baltic Bets kedja av spelbutiker inom NLAB som sedan tidigare driver en likadan kedja av spelbutiker i Lettland, det sammanlagda antalet spelbutiker i NLAB:s regi uppgr efter frvrvet till trettioen (31) stycken. Spelbutikerna utgr ett viktigt komplement till den ntbaserade spelverksamheten och kommer att drivas under samma varumrke - Optibet.

UAB Baltic Bets ntspelsverksamhet stngdes ned, som en del av verenskommelsen mellan partnerna, nr kpeavtalet ingicks i maj 2017. Det r NLAB:s bedmning att NLAB under frsta kvartalet 2018 kommer lansera ntspel under varumrket Optibet p den Litauiska marknaden.

Antalet anstllda inom NLAB kar i och med den genomfrda transaktionen med fyrtioen (41) personer.

Det samlade resultatutfallet av transaktionen berknas inom koncernen vara neutralt under 2017 och medfra en positiv resultatpverkan frn 2018.
Nytt ATH idag igen 18.40.
Tar vi 20:- innan veckan r slut?
2017-10-23, 17:40
Medlem
Upp ver 10 procent idag. Vad r orsaken?
2017-10-23, 21:45
Medlem
Citat:
Upp ver 10 procent idag. Vad r orsaken?

NORDIC LEISURE
OMS 6,3-6,5 MLN EUR 3KV, EV OBLIGATIONSEMISSION (Direkt)
2017-10-23 09:11
STOCKHOLM (Direkt) Nordic Leisure, ven knt som NLAB, offentliggr att omsttningen under tredje kvartalet bedms uppg till 6,3-6,5 miljoner euro och ebitda fr samma kvartal 1,9-2,1 miljoner euro.

Det framgr av ett pressmeddelande.

Anledningen till ovanstende offentliggrande r att NLAB vervger en emission av fretagsobligationer.

NLAB har anlitat Swedbank som finansiell rdgivare fr en frestende obligationsemission. Efter genomfrda mten med obligationsinvesterare kan en obligation med rambelopp om 500 miljoner kronor och tilltnkt lptid om tre r komma att emitteras.

"Vi har inom NLAB en tydligt frvrvsdriven tillvxtstrategi och rknar med att under det kommande ret utka vr nrvaro till fler reglerade spelmarknader. Detta r sklet till att vi nu avser ta in kapital i syfte anvnda detsamma till frvrv", kommenterar NLAB:s vd Peter strm.
2017-10-25, 16:01
Medlem
Var desperat i behov av pengar igr fr att kpa en annan aktie, slde drfr denna igr med 140 procent i vinst. Upp ytterligare 15 procent idag...
2017-10-25, 16:28
Medlem
Citat:
Var desperat i behov av pengar igr fr att kpa en annan aktie, slde drfr denna igr med 140 procent i vinst. Upp ytterligare 15 procent idag...

Man ska inte slja Nordic bara kpa....
2017-10-27, 14:40
Medlem
GRATTIS alla ni som hngt p denna super aktie
Skl och trevlig Helg
2017-10-27, 15:39
Medlem
Citat:
GRATTIS alla ni som hängt på denna super aktie
Skål och trevlig Helg

Tack och grattis! Skål!