2016-04-08, 16:20
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Varför skulle Ritola vilja gå från Sveriges bästa lag dom senaste 5 säsongerna till ett jojjolag? Har ens Leksand råd att betala Ritolas lön utan att ha ett sjunde, eller vad det nu är, konkurshot över sig dom senaste 3 säsongerna?
För att Ritola vill spela i laget i sitt hjärta. Det är känt och det har han själv sagt. Lär komma hem när kontraktet med Skellefteå löper ut om vi är kvar i SHL.
Citera
2016-04-08, 17:20
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salt-Peppar
Japp, Bohman känns nästan borträknad i och med ert intresse, där kommer högst troligt Asplövens lagkapten Jesper Dahlroth kliva in istället. Ja av det jag har sett av Nielsen så är han mycket rörlig och har ett bra spelsinne, så hans känns intressant.

Men hur ser set ut hos er då? Vilka spelare hugger ni på utöver Bohman och Kevin L?
Förövrigt så tycker jag att ett återintåg lyfter allsvenskan rejält, på alla sätt och viss bättre lag än både Asplöven och Sundsvall man framförallt mycket bättre publik och drag runt klubben.
Huruvida Mats Waltin faktiskt är intresserad av Bohman vet jag förstås inte egentligen men han är säkert en spelare som har diskuterats och jag personligen skulle gärna se honom igen. Jag har dock, hur konstigt det än låter, ingenting att säga till om vad gäller Södertäljes lagbygge, detta sköter tränaren Waltin helt själv precis som i fjol eftersom SSK fortfarande inte har någon "riktig" sportchef anställd.

Ännu pågår processen kring vilka spelare från den gångna säsongen som blir kvar och vilka som inte blir det. Väldigt lite har läckt ut. Det jag vet är att Calle Brattenberger och Christoffer Blid (båda underbara profiler) lägger av och att Paul Eriksson (tidigare Timrå), Tobias Björklund (tidigare Björklöven) och Fredric Larsson (draftad av Philadelphia) inte får nya kontrakt. Även om man förstår att det är nödvändigt med en del förändringar i truppen så påbörjar ett sorgearbete varje gång ett nytt namn fogas till den listan. Alla som någon gång var med i årets trupp är för evigt mina hjältar.

Vad det gäller nyförvärv så har jag bara hört om Björklövens målvakt Kevin Lindskoug och Västervik-backen Eric Backman plus fyra stycken från J20 som aktuella samt att Mattias Beck har fått nobben trots att han ville komma tillbaka. Det sista låter obegripligt i mina öron men jag litar på att Waltin vet bättre.

EDIT: Nyss avtackade SSK ett antal spelare på hemsidan, utöver tidigare nämnda så var det Jonathan Ililahi, Pontus Engström, Johan Lorraine, Daniel Andersson, Oscar Carlsson och Marcus Lundberg. Alla är som sagt stora hjältar och jag passar härmed på att tacka dem för den gångna säsongen jag också. TACK!!
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2016-04-08 kl. 17:30.
Citera
2016-04-08, 17:29
Medlem
Malmö är intresserade av finnen Ilari Filppula!

http://bloggar.expressen.se/mrmadhaw...-stjarncenter/
Citera
2016-04-08, 17:51
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundastronaut
Han övervägde ju enl uppgift att stanna i Leksand vid degraderingen men landade ändå i att spela på så hög nivå som möjligt. Rätt klokt med tanke på hans ålder. Får han ett bra erbjudande när kontraktet är slut kommer han nog gärna tillbaka.

Tror att både han och Ryno och Alsenfelt känner att de skulle viljat avsluta snyggare i Leksand.

Alsenfelt är ju hemma nu tror inte han funderar så mycket på Leksand idag faktiskt Alsen får kämpa kommande vinter om att ta tillbaka första spaden från Gunnarsson som för övrigt gör landskamps debut i kväll mot Schweiz.
Citera
2016-04-08, 17:53
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Alsenfelt är ju hemma nu tror inte han funderar så mycket på Leksand idag faktiskt Alsen får kämpa kommande vinter om att ta tillbaka första spaden från Gunnarsson som för övrigt gör landskamps debut i kväll mot Schweiz.
Vad för skada har han haft? (förutom dåligt psyke).
Citera
2016-04-08, 18:08
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Malmö är intresserade av finnen Ilari Filppula!

http://bloggar.expressen.se/mrmadhaw...-stjarncenter/

Honom tycker jag även vi borde hugga rejält på!
Citera
2016-04-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Vad för skada har han haft? (förutom dåligt psyke).

Tror att det var ryggen, opererade sig för inte så längesedan!
Citera
2016-04-08, 18:21
Medlem
Pappersnesduks avatar
Sen Niklas Sundström slutade har Modo inte haft någon playmaker tills den här säsongen. Man tog in Ilari Filppula när man bröt kontraktet med Maxim Lapierre. Ilari ser spelet bättre än dom flesta i SHL och fördelar passen väl. Dock är skridskoåkningen en rejäl akilleshäl för finnen.
Nu åkte Modo ur och man förlorar med största sannolikhet Ilari. Surt då man kunde bygga något kring honom. Det hade blivit kortsiktigt, då Ilari är 34 år gammal.
Men jag hoppas ändå. Kanske finns det en finansiär som gillar Ilari lika mycket som mig.
Citera
2016-04-08, 19:27
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Tror att det var ryggen, opererade sig för inte så längesedan!

Nä höftböjaren hörde jag, Tydligen en skada han dragits med senaste två säsongerna har opererat den i våras och kör rehab nu.
Citera
2016-04-08, 19:39
Medlem
Giggsys avatar
Emil Kristensen bekräftad, Eddie Larsson och Lundgren verkar också klara, en back till ska in. Enligt Emvall är det en utländsk. Ryktades idag om att LHC, Frölunda och Luleå rycker i Näkyvä. Hoppas det blir honom eller Cumiskey.
Citera
2016-04-08, 21:08
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Emil Kristensen bekräftad, Eddie Larsson och Lundgren verkar också klara, en back till ska in. Enligt Emvall är det en utländsk. Ryktades idag om att LHC, Frölunda och Luleå rycker i Näkyvä. Hoppas det blir honom eller Cumiskey.

Cumiskey ryktades väl till Modo och att det var klart om dom hållit sig kvar ? Är en back jag hoppas och tror även finns på radarn för Malmö då vi letar en spelskicklig spetsback och en mer defensiv pjäs.
Citera
2016-04-08, 21:24
Medlem
Hundastronauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond

MIF Redhawks är inte hemma för Alsenfelt i någon vidare mening.

Han var uppe och kollade på kvalserien iaf. och sa i intervju att han "nästan känner sig skyldig Leksand något" och "saknar stället" och att "Leksand har satt ett djupt spår i hjärtat". Så lite funderar han ändå. Gillar egentligen inte att sitta och dividera om var spelare har sitt hjärta eftersom det är patetiskt men han har ju inget incitament att åka upp och "smöra". Ser man förbi alla känslor är det jävligt uppenbart att han håller alla dörrar öppna inför framtiden.

Oskar är ett proffs och kommer knappast stanna i Malmö om han får intressantare bud. Därmed inte sagt att han är något toppval för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in