Citat:
Ursprungligen postat av
Salt-Peppar
Japp, Bohman känns nästan borträknad i och med ert intresse, där kommer högst troligt Asplövens lagkapten Jesper Dahlroth kliva in istället. Ja av det jag har sett av Nielsen så är han mycket rörlig och har ett bra spelsinne, så hans känns intressant.
Men hur ser set ut hos er då? Vilka spelare hugger ni på utöver Bohman och Kevin L?
Förövrigt så tycker jag att ett återintåg lyfter allsvenskan rejält, på alla sätt och viss bättre lag än både Asplöven och Sundsvall man framförallt mycket bättre publik och drag runt klubben.
Huruvida Mats Waltin faktiskt är intresserad av Bohman vet jag förstås inte egentligen men han är säkert en spelare som har diskuterats och jag personligen skulle gärna se honom igen. Jag har dock, hur konstigt det än låter, ingenting att säga till om vad gäller Södertäljes lagbygge, detta sköter tränaren Waltin helt själv precis som i fjol eftersom SSK fortfarande inte har någon "riktig" sportchef anställd.
Ännu pågår processen kring vilka spelare från den gångna säsongen som blir kvar och vilka som inte blir det. Väldigt lite har läckt ut. Det jag vet är att Calle Brattenberger och Christoffer Blid (båda underbara profiler) lägger av och att Paul Eriksson (tidigare Timrå), Tobias Björklund (tidigare Björklöven) och Fredric Larsson (draftad av Philadelphia) inte får nya kontrakt. Även om man förstår att det är nödvändigt med en del förändringar i truppen så påbörjar ett sorgearbete varje gång ett nytt namn fogas till den listan. Alla som någon gång var med i årets trupp är för evigt mina hjältar.
Vad det gäller nyförvärv så har jag bara hört om Björklövens målvakt Kevin Lindskoug och Västervik-backen Eric Backman plus fyra stycken från J20 som aktuella samt att Mattias Beck har fått nobben trots att han ville komma tillbaka. Det sista låter obegripligt i mina öron men jag litar på att Waltin vet bättre.
EDIT: Nyss avtackade SSK ett antal spelare på hemsidan, utöver tidigare nämnda så var det Jonathan Ililahi, Pontus Engström, Johan Lorraine, Daniel Andersson, Oscar Carlsson och Marcus Lundberg. Alla är som sagt stora hjältar och jag passar härmed på att tacka dem för den gångna säsongen jag också.
TACK!!