2017-02-01, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Rob Schremp fick mig att tänka på Jeff Taffe som det ryktades en del om innan säsongen att han skulle till Luleå och alla verkade totalsåga den potentiella värvningen här, istället så gick Taffe till KHL och rent poängmässigt gör en monstersäsong. Istället värvade Luleå som bekant Tim Kennedy och Kael Mouillerat som nog är de två största syndabockarna till att Luleå i dagsläget riskerar att missa play-in. Det hade nog sett helt annorlunda ut med Taffe i laget istället för Kennedy.
Du menar att EN enskild spelare skulle göra skillnad för hela laget?
Citera
2017-02-01, 11:28
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du menar att EN enskild spelare skulle göra skillnad för hela laget?
Center är en av de absolut viktigaste positionerna i laget och när Luleås tilltänkte förste och andre center floppade rejält samtidigt som Taffe som sagt gjort en riktigt bra säsong i KHL. Så ja, jag tror Luleå hade haft en betydligt bättre säsong om det var fallet. Däremot så måste jag erkänna att även jag tyckte Kennedy såg ut som en bättre värvning på pappret än Taffe innan säsongen.
Citera
2017-02-01, 19:40
Medlem
MitchRapps avatar
En de större talangerna ska välja SHL-klubb. Hoppas såklart på Växjö.
Men tror även Frölunda skulle vara bra.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...ias-pettersson

FBK är inget att ha och HV, Nja. Kanske

SAIK är borta ur matchen verkar det som.

Vad tror ni?
Senast redigerad av MitchRapp 2017-02-01 kl. 19:43.
Citera
2017-02-01, 21:25
Medlem
Giggsys avatar
Fredrik Andersson till Örebro, bra värvning. Ville inte att han skulle lämna LHC då han är en riktigt nyttig spelare men det var väl pga skadehelvetet på slutet.
Citera
2017-02-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Fredrik Andersson till Örebro, bra värvning. Ville inte att han skulle lämna LHC då han är en riktigt nyttig spelare men det var väl pga skadehelvetet på slutet.

Nice, låter lite lovande iaf. Vi fick ju lira med en oprövad back som forward (!) i senaste matchen så en breddvärvning var välkommet.

Sen att det dessutom behövs en hel förstafemma pga fuskbygget som Kenta & PG satte ihop är ju en annan sak.

Schremp klar för spel i tyska ligan btw.
Citera
2017-02-02, 12:36
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
En de större talangerna ska välja SHL-klubb. Hoppas såklart på Växjö.
Men tror även Frölunda skulle vara bra.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...ias-pettersson

FBK är inget att ha och HV, Nja. Kanske

SAIK är borta ur matchen verkar det som.

Vad tror ni?
Av vad jag såg från JVM så är Dahlén en bättre spelare.

Men finns mycket intressant i HA, Ejdsell t.ex, lär väl gå tillbaka till FBK, Carl Persson, Pierre Engvall, och Bromé är bra unga lirare.
Citera
2017-02-02, 13:25
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Av vad jag såg från JVM så är Dahlén en bättre spelare.

Men finns mycket intressant i HA, Ejdsell t.ex, lär väl gå tillbaka till FBK, Carl Persson, Pierre Engvall, och Bromé är bra unga lirare.
Jag tycker nog också att Dahlén är snäppet vassare, men en svensk ung center är oftast mer eftertraktad. Sen så kan både Pettersson och Dahlén spela som vinge och center men under säsongen så har det varit Petterson som gått center. Han är dessutom ett år yngre än Dahlén.

Friberg klar för Frölunda till nästa säsong. Hade totalt glömt bort att han fortfarande finns. Är det någon som har koll på hur han har utvecklats senaste fyra åren? Han var ju grym juniorspelare men glänste inte direkt i SHL.
Citera
2017-02-02, 13:31
Medlem
RedXs avatar
Friberg har haft två riktigt bra veckor i karriären (JVM). I övrigt har han varit helt ok, inte mer. Jag skulle tippa att han blir en habil andrekedjespelare med lönekuvert som en stjärnforward.

Obs! Ovanstående är mina subjektiva åsikter. Om det nu inte framgick tillräckligt tydligt...
Citera
2017-02-02, 16:20
Medlem
siryessirs avatar
Nu har ju inte detta med elitserien eller HA att göra, men Jere Myllyniemi, vilken lirare alltså. Han är tydligen klar för Sapko i mestis. Sapko blir den sjätte(!) klubben som Myllyniemi representerar denna säsong.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5926
Citera
2017-02-02, 16:41
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Nu har ju inte detta med elitserien eller HA att göra, men Jere Myllyniemi, vilken lirare alltså. Han är tydligen klar för Sapko i mestis. Sapko blir den sjätte(!) klubben som Myllyniemi representerar denna säsong.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5926

Dåliga prestationer eller något annat som stökar till det?
Citera
2017-02-02, 17:25
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Friberg har haft två riktigt bra veckor i karriären (JVM). I övrigt har han varit helt ok, inte mer. Jag skulle tippa att han blir en habil andrekedjespelare med lönekuvert som en stjärnforward.

Obs! Ovanstående är mina subjektiva åsikter. Om det nu inte framgick tillräckligt tydligt...

Knappast någon hög lön. Är nog tänkt att ersätta Figren som inte kommer få förlängt med Frölunda.
Citera
2017-02-02, 18:00
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Knappast någon hög lön. Är nog tänkt att ersätta Figren som inte kommer få förlängt med Frölunda.
Varför kommer inte Figren få förlängt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in