Citat:
Ursprungligen postat av
M.Jandelin
Thom Flodqvist bryter sitt kontrakt med Pantern och går till Kristianstad!
Synd att det inte lyckades i Allsvenskan för honom, det är en spelare som egentligen hör hemma på den nivån. Hans morfar är för övrigt målvaktslegendaren Thord Flodqvist som spelade i SSK på 40- 50- och 60-talet så det finns ett par guldmedaljer från både SM och VM i den släkten.
När jag ändå pratar släktskap så kan det vara värt att återknyta till spelarrokaden Södertälje gjorde för ett par dagar sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dygdepladdrare
Södertälje släpper Michael Schumacher vilket var ganska väntat, han har inte alls kommit rätt på det i SSK. Forwarden Victor Andersson hämtas från Huddinge som i sin tur får backen Marcus Lissäng som tidigare under säsongen bröt sitt kontrakt med SSK. Schumi väger väl ca 100 kg mer än Lill-Vicke så någon ersättare rakt av är det knappast, snarare är det skadade Westerling som är ersatt.
Vad Schumacher har för anor bakåt vet jag inte men jag antar att de är skomakare, och att vara skomakarens barn lär ju inte ge de bästa förutsättningarna om man ska gå långt. Sedermera lånades Schumacher ut till Enköping -Sveriges närmaste stad- där det var tänkt att han skulle få istid redan igår mot Arboga. Han blev dock sjuk innan matchen så istiden brann inne (kallbrand?) men ute i kylan är han hur som helst fortfarande. Huruvida sjukdomen har med kylan att göra vet jag inte.
Lill-Vicke Andersson debuterade för SSK med bravur mot Modo. Efter en minut var han jämsides med Schumi i tacklingsligan, efter elva minuter var han jämsides i poängligan och när matchen var klar var han ta mig fan lika lång som Schumi också. Och ur vilken ädel blodslinje är han sprungen tro? Jo minsann, farfars far är Bengt "Vinkock" Andersson som spelade i SSK på 30- och 40-talet!
(Det där att farfars far kallades "Vinkock" vet jag inte bakgrunden till, men det för onekligen tankarna till en annan Bengt Andersson:
pausa gärna klippet vid 2:51 ).
Även om Lill-Vicke växte och som sagt till sist var jämnlång med Schumacher ska det ärligt sägas att det till viss del beror på att den senare har blivit rätt nertryckt i skorna också. Så någon ersättare rakt av ska han som jag skrev tidigare inte ses som. Det ska däremot Axel Blomqvist som uppges vara klar för SSK, han är 2 meter lång och väger 100 kg. Axel är bror till Anton och Albin, inte så traditionsrik släkt kanske, men de tycks ju vara A-människor i alla fall.
In med Grossa också så har vi alla kilon vi behöver!