2016-11-14, 08:04
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Kanske vill komma lite närmare mamma i Boden i några år.

Snackas om Djurgården.
Citera
2016-11-14, 09:56
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Snackas om Djurgården.

Japp! Det är väl det naturliga nu när Södertälje är på dekis. Slängde bara in möjligheten att bo nära mamsen i det hela.
Citera
2016-11-14, 13:56
Medlem
Cleburnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Japp! Det är väl det naturliga nu när Södertälje är på dekis. Slängde bara in möjligheten att bo nära mamsen i det hela.

Antar att du menar Luleå. Är de ens intresserade av Grossman? Jag trodde att det var främst forwardssidan som spökade för er. Är det i så fall särskilt klokt att bränna pengar på en back?
Citera
2016-11-14, 16:34
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Södertälje släpper Michael Schumacher vilket var ganska väntat, han har inte alls kommit rätt på det i SSK. Forwarden Victor Andersson hämtas från Huddinge som i sin tur får backen Marcus Lissäng som tidigare under säsongen bröt sitt kontrakt med SSK. Schumi väger väl ca 100 kg mer än Lill-Vicke så någon ersättare rakt av är det knappast, snarare är det skadade Westerling som är ersatt. Jag misstänker att det kan hända mer i Sportklubben framöver, inte heller Lissäng är ju ersatt och senaste matchen spelade bara sex backar och elva forwards vilket i längden blir ohållbart.

Nicklas Grossman är förstås drömmen, men allt talar för Djurgården där (att han skulle ha en mamma i Boden låter osannolikt, finns det ens kvinnor i Boden?), men kanske blir Robin Press över till oss. Det troliga för Press är väl dock Almtuna i så fall.

För övrigt: Om jag var Press och fick välja fritt den klubb som skulle vara bäst att utvecklas vidare i just nu så skulle jag försöka snacka in mig i Timrå. Ett vinnande lag som ändå saknar precis en sådan PP-back som Press.
Citera
2016-11-14, 18:48
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Mitch Wahl ryktas till Brynäs.

Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Nu påstår Örnsköldsviks Allehanda att han är klar för spel i Modo.

Citat:
Ursprungligen postat av bnk
Och i förrgår var han klar för Björklöven. Vi får väl se. Känns som en rätt dyr chansning men kan han finna fjolårsformen så.

...och nu är det Västervik enligt Barometern. Han är sannerligen ryktenas man den där.
Citera
2016-11-14, 20:37
Medlem
bnks avatar
Wahls agent har jobbat hårt måste jag säga.
Citera
2016-11-16, 07:58
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleburne
Antar att du menar Luleå. Är de ens intresserade av Grossman? Jag trodde att det var främst forwardssidan som spökade för er. Är det i så fall särskilt klokt att bränna pengar på en back?

Skellefteå ligger ju lite närmare Boden än vad Stockholm gör också. Annars har du helt rätt i att Grossmann förmodligen inte hade tillfört något nytt i Luleå.
Citera
2016-11-16, 16:35
Medlem
Thom Flodqvist bryter sitt kontrakt med Pantern och går till Kristianstad!
Citera
2016-11-17, 03:02
Medlem
Jacob Lagace ryktas vara på utlåning snart.
Luleå behöver förstärka och Lagace har nött bänk.
Det vore en förstärkning i flera HA-lag.
T.ex Björklöven som har skador och fick ytterligare två ikväll.
Citera
2016-11-17, 08:45
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Jacob Lagace ryktas vara på utlåning snart.
Luleå behöver förstärka och Lagace har nött bänk.
Det vore en förstärkning i flera HA-lag.
T.ex Björklöven som har skador och fick ytterligare två ikväll.
Kanske ryktet stämmer eller också är det redan inaktuellt. Men spelaren det ryktas om har varit bra på slutet samtidigt som det finns bättre om Luleå vill förstärka laget (fast det är andra positioner som känns viktigare..) http://www.nsd.se/sport/hyllningen-h...-10310816.aspx
Citera
2016-11-17, 17:42
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Thom Flodqvist bryter sitt kontrakt med Pantern och går till Kristianstad!
Synd att det inte lyckades i Allsvenskan för honom, det är en spelare som egentligen hör hemma på den nivån. Hans morfar är för övrigt målvaktslegendaren Thord Flodqvist som spelade i SSK på 40- 50- och 60-talet så det finns ett par guldmedaljer från både SM och VM i den släkten.

När jag ändå pratar släktskap så kan det vara värt att återknyta till spelarrokaden Södertälje gjorde för ett par dagar sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Södertälje släpper Michael Schumacher vilket var ganska väntat, han har inte alls kommit rätt på det i SSK. Forwarden Victor Andersson hämtas från Huddinge som i sin tur får backen Marcus Lissäng som tidigare under säsongen bröt sitt kontrakt med SSK. Schumi väger väl ca 100 kg mer än Lill-Vicke så någon ersättare rakt av är det knappast, snarare är det skadade Westerling som är ersatt.
Vad Schumacher har för anor bakåt vet jag inte men jag antar att de är skomakare, och att vara skomakarens barn lär ju inte ge de bästa förutsättningarna om man ska gå långt. Sedermera lånades Schumacher ut till Enköping -Sveriges närmaste stad- där det var tänkt att han skulle få istid redan igår mot Arboga. Han blev dock sjuk innan matchen så istiden brann inne (kallbrand?) men ute i kylan är han hur som helst fortfarande. Huruvida sjukdomen har med kylan att göra vet jag inte.

Lill-Vicke Andersson debuterade för SSK med bravur mot Modo. Efter en minut var han jämsides med Schumi i tacklingsligan, efter elva minuter var han jämsides i poängligan och när matchen var klar var han ta mig fan lika lång som Schumi också. Och ur vilken ädel blodslinje är han sprungen tro? Jo minsann, farfars far är Bengt "Vinkock" Andersson som spelade i SSK på 30- och 40-talet!
(Det där att farfars far kallades "Vinkock" vet jag inte bakgrunden till, men det för onekligen tankarna till en annan Bengt Andersson: pausa gärna klippet vid 2:51 ).

Även om Lill-Vicke växte och som sagt till sist var jämnlång med Schumacher ska det ärligt sägas att det till viss del beror på att den senare har blivit rätt nertryckt i skorna också. Så någon ersättare rakt av ska han som jag skrev tidigare inte ses som. Det ska däremot Axel Blomqvist som uppges vara klar för SSK, han är 2 meter lång och väger 100 kg. Axel är bror till Anton och Albin, inte så traditionsrik släkt kanske, men de tycks ju vara A-människor i alla fall.

In med Grossa också så har vi alla kilon vi behöver!
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2016-11-17 kl. 17:59.
Citera
2016-11-17, 19:05
Medlem
Dirty.s avatar
https://www.nhl.com/wild/news/wild-a...16/c-283815980

Minnesota Wild lånar ut Joel Eriksson Ek till Färjestad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in