2016-06-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Nä.
Jag tror Ridderwall kommer ligga runt 25-30 poäng också. Han gjorde 30 sin senaste säsong i Sverige. Har han en bra säsong kan han kanske komma upp i 40. Han har ändå en större offensiv potential än Wandell och Andersson.

Om du är nöjd med 25-30p på Ridderwall är det väl knappast en riktigt bra värvning?
Är iaf rätt säker på att även Wandell har 40 poäng i sig en bra säsong. Andersson är väl mer tveksam.

Men det beror ju på så mycket. Petruzalek såg så spännande ut på försäsongen att jag trodde han skulle vara nära 1 PPG i fjol, men det blev ju inte riktigt så.
Citera
2016-06-27, 18:32
Medlem
Nehejs avatar
Citat:
Skellefteå är rejält försvagade.

Hur då? I princip samtliga spelar tapp har blivit igenfyllda av minst lika kompetenta spelare.
Citera
2016-06-27, 18:38
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Om du är nöjd med 25-30p på Ridderwall är det väl knappast en riktigt bra värvning?
Är iaf rätt säker på att även Wandell har 40 poäng i sig en bra säsong. Andersson är väl mer tveksam.

Men det beror ju på så mycket. Petruzalek såg så spännande ut på försäsongen att jag trodde han skulle vara nära 1 PPG i fjol, men det blev ju inte riktigt så.

Har jag sagt att det är en riktigt bra värvning? Även fast jag tycker det är en bra värvning. Han gjorde 27 poäng senaste säsongen i KHL men har personbästa i SHL på 30 så vill inte sätta högre krav än så.
Wandell har inte producerat sen han var i Timrå för typ 8 år sen.
Citera
2016-06-27, 18:39
Medlem
m4tt145s avatar
Wennerholms skit bör tas med en stor sked salt. Aldrig sett maken till en sämre och mer okunnig sportjournalist.
Citera
2016-06-27, 18:43
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nehej
Hur då? I princip samtliga spelar tapp har blivit igenfyllda av minst lika kompetenta spelare.

Markus Svensson? Där känns det lite oroligt. Tim Heed ska väl ersättas men svårt att hitta samma klass.
Ni har tappat Pesonen. Ritola, Norman, Forsell. Zackrisson och Lundberg. Möller och Lindström är grymma värvningar och jag tycker Olofsson och Pettersson är spännande spelare men man måste väl ändå säga att ni har försämrats på varje position.

Sen tycker jag ändå Skellefteå är modiga och gör helt rätt som vågar satsa ungt och inte öppnar plånboken på vid gavel bara för de tappat mycket.
Citera
2016-06-27, 18:46
Medlem
Citat:
Har jag sagt att det är en riktigt bra värvning? Även fast jag tycker det är en bra värvning. Han gjorde 27 poäng senaste säsongen i KHL men har personbästa i SHL på 30 så vill inte sätta högre krav än så.
Wandell har inte producerat sen han var i Timrå för typ 8 år sen.

Just du kanske inte sa det, däremot verkar det vara uppfattningen hos många djurgårdare när man läser runt lite.

Tror inte Wandell kommit hit för att lira i tredjekedjan.
Citera
2016-06-27, 18:52
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Just du kanske inte sa det, däremot verkar det vara uppfattningen hos många djurgårdare när man läser runt lite.

Tror inte Wandell kommit hit för att lira i tredjekedjan.

Har inte sagt att Wandell ska spela i tredjekedja. Men tror inte han producerar så bra. Slår gärna vad om att Ridderwall gör fler poäng än Wandell i grundserien.

Jag tycker alltså också att Ridderwall är en bra värvning men vill inte förvänta mig att han gör mer poäng än han gjort tidigare i SHL.
Citera
2016-06-27, 19:10
Medlem
Citat:
Har inte sagt att Wandell ska spela i tredjekedja. Men tror inte han producerar så bra. Slår gärna vad om att Ridderwall gör fler poäng än Wandell i grundserien.

Jag tycker alltså också att Ridderwall är en bra värvning men vill inte förvänta mig att han gör mer poäng än han gjort tidigare i SHL.

Haha, inte omöjligt att jag återkommer när man fått se lite kedjeformationer och sånt på försäsongen. =)

Jag instämmer i att Ridderwall är en bra värvning, gillade honom i HV71. Allt under 30 poäng från hans klubba är ju en besvikelse i mina ögon.
Citera
2016-06-27, 22:05
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Markus Svensson? Där känns det lite oroligt. Tim Heed ska väl ersättas men svårt att hitta samma klass.
Ni har tappat Pesonen. Ritola, Norman, Forsell. Zackrisson och Lundberg. Möller och Lindström är grymma värvningar och jag tycker Olofsson och Pettersson är spännande spelare men man måste väl ändå säga att ni har försämrats på varje position.

Sen tycker jag ändå Skellefteå är modiga och gör helt rätt som vågar satsa ungt och inte öppnar plånboken på vid gavel bara för de tappat mycket.
Du ser inga som helst brister i ditt resonemang när du först anser att Djurgårdens forwardssida är bättre än förra årets, medan du anser att Skellefteås forwardssida är sämre än förra årets?
Ridderwall och Tambellini i all ära, men dom är ganska långt ifrån Thoresen och Sörensen. Skellefteå har å andra sidan ersatt sina spelartapp med Möller och Lindström. Ett par klasser över Tambellini och Ridderwall om du frågar mig. Och defintivt lika bra (om inte bättre) än Zackrisson och Ritola.
Citera
2016-06-27, 22:54
Medlem
Djurgårdens forwardssida är betydligt sämre än förra säsongen enligt mig.

Thoresen >>> Tambellini
Sörensen >> Ridderwall
Sallinen >> Ikonen
Alvarez - Possler
Lehtonen < Ljungh
Citera
2016-06-27, 23:44
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GVM
Djurgårdens forwardssida är betydligt sämre än förra säsongen enligt mig.

Thoresen >>> Tambellini
Sörensen >> Ridderwall
Sallinen >> Ikonen
Alvarez - Possler
Lehtonen < Ljungh

Ni hade väl Ljung förra året med...(flera år grabben)
Citera
2016-06-28, 00:05
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Du ser inga som helst brister i ditt resonemang när du först anser att Djurgårdens forwardssida är bättre än förra årets, medan du anser att Skellefteås forwardssida är sämre än förra årets?
Ridderwall och Tambellini i all ära, men dom är ganska långt ifrån Thoresen och Sörensen. Skellefteå har å andra sidan ersatt sina spelartapp med Möller och Lindström. Ett par klasser över Tambellini och Ridderwall om du frågar mig. Och defintivt lika bra (om inte bättre) än Zackrisson och Ritola.

Jag jämförde aldrig Skellefteå och Djurgårdens forwards.
Jag tycker Skellefteås trupp ser klart sämre ut och ifrågasatte att de blev tippade etta. Lindström och Möller tycker jag är fantastiska spelare. Men de har tappat väldigt mycket kvalitetsspelare och har verkligen inte samma djup som de brukar ha på forwardssidan. Men är det nåt lag som ska klara det så är det väl Skellefteå. Jag tror ju verkligen de kommer vara ett topplag i år också. Är imponerad över att Skellefteå vågar slussa in masssa unga istället för att göra det enkla och värva massa dyra importer som ersättare för Ritola och Zackrisson tex.

Jag tycker verkligen vår forwardssida ser aningen bättre ut i år. Men det är svårt att avgöra om Thoresens spets var så stor så vår bredd i år klarar att ersätta det. För vi har väldigt bred forwardssida med spelare som Possler, Fällström eller Lundh tex som riskerar att spela i en fjärdekedja. Sörensen är en fantastisk spelare i sina bästa stunder men var faktiskt rätt ojämn säsongen som var. Kommer givetvis sakna honom men han är inte oersättlig.

Ska man jämföra spelare för spelare:
Thoresen-Ridderwall. Klar försämring
Sörensen-Ikonen. På förhand en försämring men Ikonen är 21 och har producerat under flera säsonger.
Sallinen-Tambellini. Ungefär samma kvalitet men Sallinen var riktigt dålig sista tredjedel så skulle nog säga en förbättring.
Hage-Johannson. Ungefär samma.
Alvarez-Lundh. En liten förbättring. Alvarez var bra förra säsongen men Lundh har presterat på hög nivå mycket längre. Säkrare kort.
Lundberg-Possler. Klar förbättring.

Men som sagt är tappet av Thoresen för stort? Är såklart orolig. Är väl likadant med Brynäs och Rödin.

Blev jävligt långt och massa svammel som vanligt. Sen är väl alla här inne lite färgade men försöker ändå se med aningen ofärgade ögon.
Senast redigerad av JoshTee 2016-06-28 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in