2016-04-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Färjestad är inte vad de än gång var och de har inte hängt med utvecklingen för fem öre de senaste åren. Internt tror de absolut att detta är en bra lösning.

Tragisk dag för oss som sympatiserar med Färjestad..

Ett ljus i mörkret för er, Sjur tackade ju nej. Det innebär i alla fall att ni slipper HA 17/18. Men samtidigt börjar man ju undra hur illa det är ställt när världens sämste norrman tackar nej till en svensk klubb.
Citera
2016-04-29, 16:39
Medlem
Embas avatar
Tråkigt för Crowns att Leffe C går till FBK.
Citera
2016-04-29, 16:43
Medlem
J.R.s avatar
Brist på tränare (med klass) kanske det är i Sverige dock inte i Luleå. Skuggan kommer att göra ett bra jobb, vi får se hur långt det räcker. Jag tror på guld inom 1 år.
Citera
2016-04-29, 16:45
Bannlyst
Icke att förglömma är att vi får en ny mediakub i LA också! Den kommer lyfta laget många procent...

Nej, fyfan för detta. Säsongen 16/17 är över innan den ens har börjat.
Citera
2016-04-29, 16:49
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Icke att förglömma är att vi får en ny mediakub i LA också! Den kommer lyfta laget många procent...

Nej, fyfan för detta. Säsongen 16/17 är över innan den ens har börjat.

Vilka strategiska beslut tagna i Färjestad har pekat uppåt de sista tre åren?
Citera
2016-04-29, 16:53
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Brist på tränare (med klass) kanske det är i Sverige dock inte i Luleå. Skuggan kommer att göra ett bra jobb, vi får se hur långt det räcker. Jag tror på guld inom 1 år.
Alltså nästa säsong.
Citera
2016-04-29, 16:59
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vilka strategiska beslut tagna i Färjestad har pekat uppåt de sista tre åren?

Tror det är bra på sikt att de satsar lokalt, det var en period där det var betydligt fler som kom långväga från. Nu är det väldigt många av spelarna som har ursprung inom en 20milsradie och det skapar kanske en lite bättre laganda. ...och inom 20 mil hittar man i stort sett också Hamar btw...

Men det gäller ju att de vågar satsa på detta närkoncept istället før att ta in lego-soldater i januari...

Samtidigt så har lag sina formtoppar och dalar. Den färjestadstopp som vi fick vänja oss vid från 1996 och nästan 20 år framåt med mängder av guld och otaliga finalspel är ju exceptionell - men på sikt førødande før intresset. Det är trots allt roligare med konkurrens och olika lag som vinner, utom kanske før de mest hemmablinda fansen.
Citera
2016-04-29, 17:06
Medlem
Badios avatar
Det bästa från FBK:s press var när Leffe sa angående tränarrollen "jag står för det vi sökt"
Citera
2016-04-29, 17:07
Medlem
JoshTees avatar
Satt och kollade med ett halvt öga på fbks på. Rätt komiskt. Framförallt när Leffe sa nåt i stil med vi har letat efter en tränare och jag står för vad vi har sökt.

Sen var det roligt när Looben skulle skryta om hur många sm-finaler han varit inblandad i.
Citera
2016-04-29, 17:08
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Det bästa från FBK:s press var när Leffe sa angående tränarrollen "jag står för det vi sökt"

Haha du hann före! Var hysteriskt kul. Självinsikten i Karlstad är inte så stor.
Citera
2016-04-29, 17:21
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Haha du hann före! Var hysteriskt kul. Självinsikten i Karlstad är inte så stor.

Och den för hela föreningen rakt ner i helvetet typ. HA om något år om inget händer.
Citera
2016-04-29, 17:24
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Sorry, ändå var jag sen med tanke på att det sades någon timme tidigare. Skön självinsikt ja hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in