2016-06-01, 22:38
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Tjärna har varit en viktig kugge i lagbygget dom senaste 2 säsongerna med glatt humör och vad jag fått erfara en riktig mysgubbe att ha i laget som jag tror är en väldigt billig 0,5 p per match gubbe precis som senaste säsongen.

Brunnström tror samma där att det är en hyfsad utfyllnadsspelare gjorde endå 0,5 p/m senast han lirade i SHL med Leksand.

Både Oscar och Christoffer är ju Malmö pågar billig är dom nog inte men dom lär inte heller ha groteskt mycket för två så pass meriterade målvakter.

Ja man kan fråga sig vart föryngringen tog vägen snitt på ca 28 nu Och skador kommer förra året var det knappt fullt lag någon gång hade 13 spelare som mest borta samtidigt och jag tror vi luftade 13-14 juniorer någonting sådant iaf så skulle förvåna om vi inte luftar ett gäng sådana i år med.

Att Tjärnqvist skulle ligga på 0,5/ppg över en hel säsong är knappast troligt. Det skulle innebära 26 poäng. Det har han aldrig gjort på allsvensk eller shl-nivå. Han hade dryga 0,5 ppg säsongen 10/11 hos oss men då hade han riktigt tur och fick in det mesta men var inte bra då heller.

Brunnström kanske kan bli nåt. Men just sådana platser som Brunnström och Tjärnqvist borde väl vara där man föryngrar om man ska göra det. Kan ändå förstå att man värvar gammal spets som Welch och Filppula även fast jag tror de floppar.
Citera
2016-06-01, 22:57
Medlem
B-Dawks avatar
Loob pratar om att när Gulas är signad så blir det inga mer spelare innan säsongen drar igång. Det tycker jag är riktigt alarmerande. Han pratar i termer om att klubben har blivande storspelare bland juniorerna och då räknar han med de som redan spelat en hel del i A-laget.

Visst det är bra att ge ungdomarna chansen men som det ser ut just nu så har Färjestad ingen riktig förstakedja och att då gå ut och säga en sådan sak blir i mina ögon helt fel. Färjestad är i stort behov av nuvarande storspelare och inte framtida.

Ska man ge riktigt stort förtroende till en ung spelare ja då måste det ju vara en talang i nivå med det bästa Sverige har plockat fram och det har inte Färjestad i leden just nu. Joel Eriksson-Ek må vara en talang men han är ingen Foppa-talang som går in och avgör matcher själv precis.

Kommande säsong kommer bli mellanmjölk och troligen kommer en panikvärvning framåt jul av någon dålig finne då Färjestad krigar för att ens nå play-in.
Citera
2016-06-01, 23:04
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Att Tjärnqvist skulle ligga på 0,5/ppg över en hel säsong är knappast troligt. Det skulle innebära 26 poäng. Det har han aldrig gjort på allsvensk eller shl-nivå. Han hade dryga 0,5 ppg säsongen 10/11 hos oss men då hade han riktigt tur och fick in det mesta men var inte bra då heller.

Brunnström kanske kan bli nåt. Men just sådana platser som Brunnström och Tjärnqvist borde väl vara där man föryngrar om man ska göra det. Kan ändå förstå att man värvar gammal spets som Welch och Filppula även fast jag tror de floppar.

Håller absolut med ditt resonemang jag hade gärna sett två duktiga juniorer från dom egna leden men det man sett av Malmös juniorer är att dom faktiskt inte riktigt räcker till ännu på SHL nivå Kim Rosdahl gör det och ev Malte Sjöberg ?. Dock kommer det fina årgångar framöver från det laget som tog brons i U18 sm med bla Sylvegård junior 16 år som kan bli riktigt bra var förresten ombytt 1 match förra året Luleå borta. Tjärna kommer naturligtvis inte spela några topp min men fortsätter trenden så petar han in en puck eller två i pp framför mål tror på att om han är frisk gör 15-20 poäng viket är okey för en spelare som spelar för typ ett busskort och ett paket jenka i månaden
Citera
2016-06-02, 00:12
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Loob pratar om att när Gulas är signad så blir det inga mer spelare innan säsongen drar igång. Det tycker jag är riktigt alarmerande. Han pratar i termer om att klubben har blivande storspelare bland juniorerna och då räknar han med de som redan spelat en hel del i A-laget.

Visst det är bra att ge ungdomarna chansen men som det ser ut just nu så har Färjestad ingen riktig förstakedja och att då gå ut och säga en sådan sak blir i mina ögon helt fel. Färjestad är i stort behov av nuvarande storspelare och inte framtida.

Ska man ge riktigt stort förtroende till en ung spelare ja då måste det ju vara en talang i nivå med det bästa Sverige har plockat fram och det har inte Färjestad i leden just nu. Joel Eriksson-Ek må vara en talang men han är ingen Foppa-talang som går in och avgör matcher själv precis.

Kommande säsong kommer bli mellanmjölk och troligen kommer en panikvärvning framåt jul av någon dålig finne då Färjestad krigar för att ens nå play-in.

Det känns som att hela ligan är degraderad, knappt något lag får väl till en silly som går i plus. En Gunde gør ingen sommar.
Citera
2016-06-02, 02:19
Medlem
Edit

Hur ser det ut med Hjalmarsson?
Såg en tweet att han var rintigt nära Frölunda..

Vore grymt

Hjalmarsson - Sundström - Wellman

Olofsson - Lundqvist - Figren

Carlsson - Ehn - Grundström

Rosseli - Lasu - Stålberg

Vesalainen

Nyström - Karlsson

Hur ser det ut med brorsan Stålberg?
Signar säkert nytt men inte med Rangers
Citera
2016-06-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Läste det samma och fick en chock. Loob avslutar med att laget ser spännande ut.
Vart ser det spännande ut?
Visst på pappret ett bra försvar,men det såg vi förra säsong hur grym Nygren var. Haha
Skogs skadad för det mesta.

Gulas är den en stjärnan i laget,och han är inte ens klar.
Vad jag förstått så är inte heller klart vad som händer med JEE.

Och på detta. 2 mediokra målvakter.

Detta ser absolut inte bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det känns som att hela ligan är degraderad, knappt något lag får väl till en silly som går i plus. En Gunde gør ingen sommar.

Vi kan ju bara tänka hur en utökning av NHL och KHL kommer vara för SHL i framtiden
Citera
2016-06-02, 09:36
Medlem
Det snackas om Brunnström. Man kan inget annat än att skratta. Brunnström har gjort EN bra säsong i SHL.
Dessutom inte spelat senaste säsongen.

Blir Brunnström kvar i Malmö eller vad dom nu heter så blir det 10-15 poäng
Citera
2016-06-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Hur ser det ut med Hjalmarsson?
Såg en tweet att han var rintigt nära Frölunda..

Vore grymt

Hjalmarsson - Sundström - Wellman

Olofsson - Lundqvist - Figren

Carlsson - Ehn - Grundström

Rosseli - Lasu - Stålberg

Vesalainen

Nyström - Karlsson

Hur ser det ut med brorsan Stålberg?
Signar säkert nytt men inte med Rangers

Enligt mrmadhawk var Hjalmarsson på möte med Växjö. Artikel skriven för en halvtimme sedan typ.
Citera
2016-06-02, 15:05
Medlem
Hoppas Frölunda kan matcha budet..
Att Hjalmarssons förkärlek till klubben övervinner.
Citera
2016-06-02, 15:15
Medlem
Leksingens avatar
Leksand fyller på med nya landslagspelare, Torp klar. Saik erbjöd dubbelt så mycket lön men han ville så gärna spela inför den vita väggen (kan jämföras med den gula väggen i dortmund)
Citera
2016-06-02, 15:34
Medlem
m4tt145s avatar
Känns helt okej med tanke på vad som finns. Kul.
Citera
2016-06-02, 15:37
Medlem
http://bloggar.expressen.se/mrmadhaw...r-hjalmarsson/

Simon drar sig alltså till Växjö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in