Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-08, 12:32
  #1
Medlem
Hej ni!
Detta kan anses vara en väldigt dum fråga hos många, men hjälp gärna en vilsen själ här.
Ska teckna ett avtal med comhem eftersom fastigheten jag flyttar in i endast har comhem.
Jag är ung och detta är min första bostad, givetvis vill jag som många andra komma så billigt undan som möjligt.
Jag behöver inte alla 37 kanaler på deras mellanpaket där det även ingår 100 Mbit surf, utan behöver kanske 15-20 av dessa kanaler, samt 100 mbit.
Om jag pysslar ihop något själv så hamnar jag på över 600:-.
Min fråga är helt enkelt, om comhem "har" fastigheten jag flyttar till, betalar dem något extra för att skicka fler kanaler till min lägenhet?
Eller finns det möjlighet för mig att förhandla fram något pris hos dem?

Tack på förhand
Citera
2016-03-08, 12:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terreli
Hej ni!
Detta kan anses vara en väldigt dum fråga hos många, men hjälp gärna en vilsen själ här.
Ska teckna ett avtal med comhem eftersom fastigheten jag flyttar in i endast har comhem.
Jag är ung och detta är min första bostad, givetvis vill jag som många andra komma så billigt undan som möjligt.
Jag behöver inte alla 37 kanaler på deras mellanpaket där det även ingår 100 Mbit surf, utan behöver kanske 15-20 av dessa kanaler, samt 100 mbit.
Om jag pysslar ihop något själv så hamnar jag på över 600:-.
Min fråga är helt enkelt, om comhem "har" fastigheten jag flyttar till, betalar dem något extra för att skicka fler kanaler till min lägenhet?
Eller finns det möjlighet för mig att förhandla fram något pris hos dem?

Tack på förhand

Enklaste är att ringa dom och förklara läget.. Tror ingen här kan tala för hur dom gör. Var trevlig och saklig så kanske du har tur
Citera
2016-03-08, 13:02
  #3
Medlem
Har absolut tänkt göra detta, försöka förhandla fram någonting, smörja på rätt ställen om man säger så.
Men vill veta mina chanser. Pratade med lokaltidningen som undrade om jag ville ha tidningen på morgonen eftersom morsan haft det i alla år.
Från 299:- i månaden till 99:-, men har ingen behov utav det så tackade nej.
Citera
2016-03-08, 13:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terreli
Hej ni!
Detta kan anses vara en väldigt dum fråga hos många, men hjälp gärna en vilsen själ här.
Ska teckna ett avtal med comhem eftersom fastigheten jag flyttar in i endast har comhem.
Jag är ung och detta är min första bostad, givetvis vill jag som många andra komma så billigt undan som möjligt.
Jag behöver inte alla 37 kanaler på deras mellanpaket där det även ingår 100 Mbit surf, utan behöver kanske 15-20 av dessa kanaler, samt 100 mbit.
Om jag pysslar ihop något själv så hamnar jag på över 600:-.
Min fråga är helt enkelt, om comhem "har" fastigheten jag flyttar till, betalar dem något extra för att skicka fler kanaler till min lägenhet?
Eller finns det möjlighet för mig att förhandla fram något pris hos dem?

Tack på förhand

Bara för att fastigheten har avtal med ComHem, så betyder det inte att du är begränsad av detta. Vår
fastighet har ComHem, jag kör Bredbandsbolaget, till bättre pris, både Internet och kanalpaket.
Citera
2016-03-09, 10:45
  #5
Medlem
Kan bara få 24/12 bredband via bredbandsbolaget, tyvärr..
Skum mailkontakt med en försäljare på comhem, hon ger mig att erbjudande på 349:- i månaden för 100 mbit surf.
På deras hemsida finns det 12 månader för 199:-
Hur ska man tolka det, oinformerad försäljare?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback