Tycker det här borde uppmärksammas mer än vad det gjort.
Om det här stämmer så är det åt helvete illa.
Citat:
Idag är jag jävligt låg, jävligt hatisk, jävligt arg, jävligt ledsen, idag är jag helt enkelt livsfarlig.
Min treårige son har blivit grovt misshandlad på sitt dagis. Några barn i 5 till 6 års åldern beslöt sig för att ha lite roligt med honom. Bröt ner honom på marken höll i hans armar slog och sparkade på den lille killen, undertiden dem höll för hans mun. Sedan avslutade dem processen med att klappa en stor sten i huvudet på honom. När läraren "Som skulle haft uppsikt över honom valde att titta fram" va det redan för sent. Polisen är inkopplad och SÄS har utfärdat en orosanmälan mot dagiset. Nu är Maxi hemma men i dåligt skick, han har ont och kräks bara han äter lite, som tur är verkar han klarat sig från inre blödningar. Polisen inleder utredningen på måndag. Han behöver erat stöd !!! / Han heter Maximillian.
Finns ganska mycket mer av intresse att läsa på pappans facebook
https://www.facebook.com/ericeastman6812
Ursprungsartikeln är ju som sagt länkad i TS inlägg, där står det bl.a:
Citat:
Han berättar även att akuten skickat en orosanmälan till förskolan. Och om de blåmärken på pojkens bröstkorg och armar som efter några dagar började träda fram.
– Förmodligen hade han försökt skydda sig med armarna. Jag är fortfarande chockad, man känner sig helt maktlös, säger han.
( ... )
Enligt Elisabeth Johansson, verksamhetschef för förskola - åk 6 i Ulricehamns kommun, tar man den påstådda händelsen på största allvar men uppger, till skillnad från pappans uppgifter att barnen varit under uppsikt vid det utpekade tillfället.
Då är ju saken klar, personalen borde ju vetat exakt vad som hänt i så fall.. Men det stämmer inte riktigt med verkligheten.
Dessutom har enligt pappans utsago lilla pojken inte blivit hörd om händelsen.
Artikel från igår:
http://www.bt.se/ulricehamn/kommunen...-stammer-inte/
Citat:
– Det var inte någon vuxen som såg vad som hände utan jag har fått lägga ihop pusselbitarna själv, berättade pojkens pappa.
Pojken togs ett par dagar senare till vårdcentralen.
– Där konstaterade de att han hade hjärnskakning och hade utsatts för grovt våld. Och att det inte var något som han skulle ha kunnat åstadkomma själv.
( ... )
Elisabeth Johansson, verksamhetschef för förskola-årskurs 6 i Ulricehamns kommun, uppgav att barnen hade varit under uppsikt vid det utpekade tillfället men att man arbetade för ta reda på vad som kan ha hänt.
Kommunen har nu utrett händelsen och man har där kommit fram till att treåringen inte attackerats.
– Vi ser självklart mycket allvarligt på anmälningar som denna och därför har vi nu gjort en utredning där vi pratat med personal, barn och vårdnadshavare.
Ord står mot ord, antingen har vi ännu ett brott som mörkas. Eller så har ingen misshandel ägt rum.