2016-03-08, 03:09
Medlem
Vassknivs avatar
Tjena på er. Har sedan tillbaka ett tag lidit av ångest och depression, käkar setralin. Jag hoppade av skolan och efter ett tag tog en yrkesutbildning (fick inget jobb) varit arbetslös sjukt länge, jobbat en halv sommar som mest.

Jag börja nyss folkhögskola, men det går skit. Jag kan inte sova på nätterna, jag skolkar (hör inte av mig) en släktning gick bort för 2 veckor sedan och efter ha missat skolan och allt ger mig bara mer ångest Fick varning av skolan och nu för nån minut sen skicka jag meddelande och skrev av mig.

Känner mig som skit för detta, jag bor hemma vid 24 års åldern, inte gjort något. Slutat träna, går nästan aldrig ut. Jag var så sjukt taggad på att plugga för jag vill inte jobba och detta kändes skit bra. Sen vet jag inte vad som hände.

Jag vet inte vad jag ska göra, inget motiverar mig, känner att jag vill bort ifrån allt (inte självmord) men min kropp säger nej. Vad ska man göra :/
Citera
2016-03-08, 04:39
Medlem
Hitta något jobb och spara ihop lite pengar och backpacka i Asien eller någonstans du vill åka i ett halvår eller något. Du kommer komma hem med massa nya intryck, minnen, erfarenheter osv och förhoppningsvis nya perspektiv och motivation och fixa studierna då
Det är lite det jag planerar att göra faktiskt.
Citera
2016-03-08, 06:49
Medlem
SPlLLEVINKs avatar
Du har inte funderat på en folkhögskola i en annan del av landet där du kan bo på internat? Ett miljöombyte låter som nånting för dig. En folkhögskola brukar också vara mer toleranta så länge man är öppen om sina problem.
Citera
2016-03-12, 12:22
Medlem
Det låter som du är deprimerad. Går du och pratar med någon psykolog/ terapeut? Om inte, sök upp någon. Om du går hos någon och det inte verkar funka, byt till nästa.
Det verkar som du kan ha djupa underliggande saker du behöver bearbeta innan ditt liv börjar rulla. Dessa kan ligga dolt i ditt undermedvetna och det låter som det behövs professionell hjälp.
Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in