2016-03-08, 02:21
Medlem
Skorpan91s avatar
Hallå där.
Tänkte vi kunde ha en tråd där vi tipsar varann om kända kopior på aliexpress då jag inte hitta någon sådan tråd.
T.ex, ja beställde en stilren klocka, så när den kom hem så var det en CK calvin klein.
Beställt en hel del MK klockor också.
Hittade ingen lämplig del i forumet för denna men de är ju lite ekonomi såklart.
Hoppas nu inte detta bryter mot någon regel.
Citera
2016-03-08, 02:44
Medlem
Låter intressant!

Tyvärr har jag själv inga ideér, Är inte så insatt men vore kul om folk kunde tipsa om "riktiga" kopior.
Citera
2016-03-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Hallå där.
Tänkte vi kunde ha en tråd där vi tipsar varann om kända kopior på aliexpress då jag inte hitta någon sådan tråd.
T.ex, ja beställde en stilren klocka, så när den kom hem så var det en CK calvin klein.
Beställt en hel del MK klockor också.
Hittade ingen lämplig del i forumet för denna men de är ju lite ekonomi såklart.
Hoppas nu inte detta bryter mot någon regel.

Trodde de framgick av prisbilden där att allt är kopior..
Citera
2016-03-08, 17:49
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishbon3
Trodde de framgick av prisbilden där att allt är kopior..

Tror du missuppfattat vad TS frågar om. En enkel stilren klocka utan några som helst loggor, du beställer och när den kommer hem till dig så sitter där en logga på klockan - som givetvis är fejk men ändå.

Tror inte någon väntar sig något annat än att man får det man betalar för på alibaba/aliexpress.
Citera
2016-03-08, 17:55
Medlem
PolitisktKlarsynts avatar
Man får väl knappast vad man betalar för? Man betalar för mycket, för fult defekt giftigt trasigt skräp.

Det är helt enkelt dumsnålt att handla direkt från kina. Har ni inte råd att köpa normalkvalitet så låt bli och spara, så har ni snart råd.
Citera
2016-03-08, 20:31
Medlem
Skorpan91s avatar
PolitisktKlarsynt: Du är helt ute och cyklar, har köpt många klockor på aliexpress och många av riktigt bra kvalite.
Har många som jag använder dagligen och aldrig gått sönder i klassen mellan 5-15$.
Nu söker jag efter lite Rolex kopior och annat roliga grejer, även kläder som kan va kul o jämföra
Länka väl, eller är det emot någon regel?
Citera
2016-03-08, 23:39
Medlem
Det finns Rolex kopior, sök på " Role x watch men" och bläddra ner lite så hittar du. Dock dåligt med Feedback angående produkterna! Klockorna går för 14,80 US Dollar
Citera
2016-03-09, 00:17
Medlem
Drdeoos avatar
(FB) Kinasaker av hög kvalitet.
Citera
2016-03-09, 18:21
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktKlarsynt
Man får väl knappast vad man betalar för? Man betalar för mycket, för fult defekt giftigt trasigt skräp.

Det är helt enkelt dumsnålt att handla direkt från kina. Har ni inte råd att köpa normalkvalitet så låt bli och spara, så har ni snart råd.

Du har fel, man får mycket mer när man vet vad man köper, usb sladdar, wifi dongel, bt dongel, HDD -> cd-facket adapter för laptop, laddkablar till mobiltelefoner, 3.5 mm audiosladd, mobilskal, en del roliga/annorlunda quartz-ur (med grymma kinamärken som logo!!) är exempel på saker jag köpt för en spottstyver och som funkar alldeles utmärkt.

Jag har aldrig märkt skillnad på en usbsladd från aliexpress och en från kjell och company - sannolikheten är hög att kjell köper kablar från samma fabrik men lägger på 500% marginal...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in