Citat:
Ursprungligen postat av
Gromgutten
OT raderat.
Frågeställningen är oklar, vad skall diskuteras egentligen?
/Mod
Ok Gromgutten, beklagar otydligheten. Jag uppmanar alltså här till en diskussion kring vilka det är som äger och driver Hybrid Flex och om företaget är seriöst eller inte.
Jag själv har sett exempel på deras affärsmetoder och det var häpnadsväckande. I det fallet skrämde dom nästan ihjäl ett pensionärspar med orättfärdiga kravbrev fyllda med förtäckta hot och formuleringar skrivna på en fjortonårings nivå rent språkmässigt.
Lägget man då till omdömen från vemringde.se, det faktum att bolaget drivs utan anställda i handelsbolagsform, samt att näringsverksamheten inte har en egen hemsida utan bara en facebook-sida menar jag att företaget och de som ligger bakom det, förtjänar en hel del uppmärksamhet.
Alltså, vilka är Hassan Ali och Mohsen Assef och hur bedriver dom sin verksamhet? Har de anställda, betalar de skatt, hur förvärvar och administrerar dom sitt kundregister, går de med förlust, har de skulder, är det sant att de påstår sig ringa för Telia, vet Svea Ekonomi (som de tycks sälja avbetalningsupplägg för) om deras metoder, försöker dom få folk att tro att konsumenters ångerrätt samt distansavtalslagens klausuler kan avtalas bort?