2016-05-16, 11:33
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
"Det har inte varit några överfall"

http://kungsbackaposten.se/nyheter/det-har-inte-varit-nagra-overfall/
Det var som vi anade, stackars familj nu när sanningen uppdagas
Citera
2016-05-16, 11:52
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
"Det har inte varit några överfall"

http://kungsbackaposten.se/nyheter/det-har-inte-varit-nagra-overfall/

Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker

Om mamman inte gjort sitt långa inlägg i Facebookgruppen utan bara hållit tyst så skulle nog Polisen valt att göra detsamma. Allt hade runnit ut i sanden.

Klantigt gjort av mamman måste jag säga.
Citera
2016-05-16, 12:02
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Tösen borde flytta från landet, ingen vill någonsin förknippas med denna äckliga lögnhals.

Dra massa oskyldiga unga män i smutsen med påhittade falsarier.
Citera
2016-05-16, 12:16
Medlem
Detta är helt klart en svart dag för Flashback-drevet.

Vad kan ha hänt henne? Kanske hade gjort nåt annat korkat och behövde avleda uppmärksamheten? Hennes kompis anmälde liknande brott dagen efter, känns som om polisen hade kunnat få henne sjunga ut på 5 minuter.
Citera
2016-05-16, 12:20
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Om mamman inte gjort sitt långa inlägg i Facebookgruppen utan bara hållit tyst så skulle nog Polisen valt att göra detsamma. Allt hade runnit ut i sanden.

Morsan tycker fortfarande inte att polisen gjort tillräckligt. Hon kan nog inte tänka sig att det finns en möjlighet att hennes unge ljugit.
Citat:
Fast nu kom det ju fram att de faktiskt utrett detta i minsta lilla detalj. Då har ju polisen verkligen skött sin del av det här märkliga fallet.

Mor svarar - Nä, det har inte Polisen i Kba gjort vilket jag framfört till dem. Samt tillvägagångssättet. Tyvärr.

Någon har lagt upp länken i gruppen om att inget överfall har skett och där spekulerar folk men morsan lyser med sin frånvaro.
Citera
2016-05-16, 12:45
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SubOhmKnight
Detta är helt klart en svart dag för Flashback-drevet.

Vad kan ha hänt henne? Kanske hade gjort nåt annat korkat och behövde avleda uppmärksamheten? Hennes kompis anmälde liknande brott dagen efter, känns som om polisen hade kunnat få henne sjunga ut på 5 minuter.

Givet vad polisen säger i intervjun i Kungsbackaposten är det ju sannolikt att hon fått stryk, men det har inte gått till så som hon påstår. Pojkvän, anhörig, någon hon är skyldig pengar? De alternativen har ju diskuterats i tråden.

Citat:
[...] Rättsintyget visar dock att flickan har fått skador. Det har troligtvis skett på grund av knytnävsslag. Men när och hur de uppstått går inte att ange. [...]

Sedan kan man konstatera att om hon har fått stryk hade hon inte samma kläderna då som hon hade när hon togs till sjukhus eftersom där inte finns dna från en gärningsman.
Citera
2016-05-16, 12:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ja, då har vi det mer eller mindre svart på vitt. Vilken kostnad att "vårda" henne som inskriven patient och vad onödigt att ta polisens resurser i anspråk helt i onödan.

Men, hon har nog "njutit" av den skolfria månaden och all uppmärksamhet så risken är att beteendet är inlärt och att det kommer fler liknande situationer framgent - när hon känner sig ångestfylld och osedd. Riskfaktor när/om hon flyttar hemifrån till ny stad och allt vad det innebär. Man får hoppas att folk runt omkring henne fattar detta och att hon själv kan komma till insikt innan någon oskyldig pekas ut som gärningsman i framtida påhittat brott.

Nåja, tiden går och läker alla sår så vi får hoppas att det kommer något gott ur det hela
Citera
2016-05-16, 14:05
Moderator
Carlboms avatar
Dottern själv ger sig nu i debatten och uppdaterar i Facebookgruppen Brottsplats Kungsbacka:

https://www.facebook.com/groups/1620506801520200/?fref=nf

Långt inlägg men klipper ut ett avsnitt:

Citat:
Under mina förhör jag har haft hos polisen har jag blivit kränkt utav de som förhört mig, även min vän som blev de så kallade vittnet blev förhörd utav samma polis som jag blev, och hon blev lika kränkt som jag utav hen.
Under dessa förhör uppkom det att polisen uttrycker sig om sina enga åsikter, vilket jag inte alls tycker är okej att man gör under ett förhör.
Senast redigerad av Carlbom 2016-05-16 kl. 14:09.
Citera
2016-05-16, 14:14
Medlem
Lifeisnows avatar
Väldigt skumt detta..tyvärr har jag inget större förtroende för Polisen..hur kan de lägga ner en utredning där det finns ett BO med tydliga fysiska skador och som ger en förklaring till detta..att det inte finns vittnen är inte särskilt konstigt..platsen där det hände ligger lite avsides och där rör sig inte mycket folk..plus det är lätt att tro att det är några gymnasieungdomar som leker och skriker högt..vilket händer då det är många från Aranäsgymnasiet som går i närheten av denna plats på väg hem. Skall bli mycket intressant om detta beslut att lägga ner utredningen kommer överklagas.
Citera
2016-05-16, 14:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Dottern själv ger sig nu i debatten och uppdaterar i Facebookgruppen Brottsplats Kungsbacka:

https://www.facebook.com/groups/1620506801520200/?fref=nf

Långt inlägg men klipper ut ett avsnitt:
"Kränkt" såklart. Jag tror att polisen är innerligt trött på Sophie och hennes moder, annars skulle de aldrig gå ut och säga bestämt att inget överfall skett (så som det beskrivs)...
Citera
2016-05-16, 14:44
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Polisen säger att misshandeln inte har ägt rum. Att de tvivlar på att Sophie talat sanning osv.

Det dem kunde säga i stället: Vi kunde inte hitta de som gjorde detta, vi kommer inte kunna hitta GM nästa gång det händer heller, nästa gång en 16årig tjej blir misshandlad i en välmående svensk småstad, så kommer det vara då som nu, vi KOMMER inte att hitta dem, vi saknar resurser att hålla kungsbacka tryggt (inte ens på dagtid)

Nä, lättare att skylla på brottsofftret, ( om BO verkligen ljugit om händelsen så har hon slösat bort många arbetstimmar hos kba-polisen och borde själv utredas för brott. Detta har inte skett)

Min uppfattning om polismyndigheten är att de tycker bra PR är viktigare än att lösa brott.
Citera
2016-05-16, 14:44
Medlem
lindemanns avatar
Citat:

Håller verkligen med. Det inlägget kändes som ett exempel på "bättre att förekomma än att förekommas". Snacka om backfire. Polisen ville inte stillatigande ta emot sådan skit.

En tyst minut går ut till alla i tråden som nu blir extremt besvikna över att det visar sig att Sophie inte blivit misshandlad av tre mycket mörka män. En mörk dag för er (pun intended).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in