2016-03-07, 16:08
Bannlyst
Tjena fb!
Har inom ett par veckor viktiga saker, bl.a min ishockey turnering, samt viktigt jobb har inte tid sitta hemma och må såhär udda,
hur kan jag skilja mellan andningsproblem pga Panikångest Vs Verklig andningssvårighet?
Känner mig ångestfylld dygnet runt, riktig svacka atm
Citera
2016-03-07, 16:59
Medlem
Hej,
Köp en flaska tabasco. När du får problemen sätter du tabasco på tungan. Om andningsproblemen försvinner är det panikångest, annars är det ett riktigt hälsoproblem. Lycka till.
Citera
2016-03-07, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GollyDolly
Hej,
Köp en flaska tabasco. När du får problemen sätter du tabasco på tungan. Om andningsproblemen försvinner är det panikångest, annars är det ett riktigt hälsoproblem. Lycka till.

På vilket sätt är detta autentiskt? Är endast nyfiken, låter som nåt bra men har aningen hur det skulle funka att avgöra på det viset?
Citera
2016-03-07, 18:51
Medlem
Tabasco är så starkt att det ställer om signalsystemet. Du kan inte tänka på paniken. Men om det är medicinskt betingade andningssvårigheter kommer det inte att spela någon roll att det bränns i munnen . Beprövad metod mot panikattacker:-).
Hoppas det hjälper.
Citera
2016-03-07, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GollyDolly
Tabasco är så starkt att det ställer om signalsystemet. Du kan inte tänka på paniken. Men om det är medicinskt betingade andningssvårigheter kommer det inte att spela någon roll att det bränns i munnen . Beprövad metod mot panikattacker:-).
Hoppas det hjälper.

Jag kan oftast andas väl när jag tar det lugnt, är det bevis nog tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in