2016-05-04, 02:18
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffig
Är det bara jag som tycker att det är en kopia av Bron?

Även soundtracket är väldigt influerat av Bron känns det som.

Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Minken levererar gång på gång.

Den karaktären drar ner serien rätt mycket, för en gångs skull har man gjort en svensk thriller/deckare och låtit bli att försöka peta in patetiska "humorinslag" men Minken ligger farligt nära. Finns ju fan ingen som klär sig som en hallick från 80-talet längre, så han känns väldigt malplacerad. Sen börjar Kjell Bergqvist återkomma till den roll som han spelat i alla de senaste 25 filmerna han varit med i: butter och grinig gubbe som är lite på kollisionskurs med samhället. Tror inte han kan spela nåt annat, frågan är om han ens spelar eller bara är sig själv?!

Serien, tycker jag, pendlar mellan att vara otroligt bra och rätt "osvensk" till att ha små perioder av uselhet med överspel och krystade monologer.
Citera
2016-05-04, 13:18
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Chockade över upplevelsen att höra sin döda far på band.

Men nu är det ju inte hennes farsa som hör

hennes farsa är: klicka inte på spoilern om ni inte vill veta vem som är hennes farsa
Citera
2016-05-04, 18:41
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men nu är det ju inte hennes farsa som hör

hennes farsa är: klicka inte på spoilern om ni inte vill veta vem som är hennes farsa
Citera
2016-05-04, 19:03
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Du har ett PM om den rafflande upplösningen
Citera
2016-05-04, 19:23
Medlem
Värsta spoiler man kan ge i deckare.
Citera
2016-05-06, 18:09
Medlem
r4ll3s avatar
Jag tycker serien är riktigt bra; väldigt spännande och vissa sekvenser är riktigt bra gjorda. I det senaste avsnittet så kände man verkligen hur hoppet försvann för Linn Magnusson & hennes Co.

Kjell Bergkvist är ju fortfarande lite sig själv i sitt skådespeleri, t.ex. när han ger Olivia den där teckningen och säger nåt om att den är värdelös med motiveringen "jag har ju inte signerat den än".
Citera
2016-05-08, 23:15
Medlem
elpirros avatar
Citera
2016-05-08, 23:16
Medlem
Och så var det bara 1 avsnitt kvar. Tycker att springfloden har varit helt klart över förväntan inte riktigt i klass med bron men helt klart sevärt!

Känns rätt uppenbart vem som är mördaren dock.

Senast redigerad av Gooze234 2016-05-08 kl. 23:22.
Citera
2016-05-08, 23:22
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro

Citera
2016-05-08, 23:25
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Och så var det bara 1 avsnitt kvar. Tycker att springfloden har varit helt klart över förväntan inte riktigt i klass med bron men helt klart sevärt!

Känns rätt uppenbart vem som är mördaren dock.

Citera
2016-05-09, 00:18
Medlem
Riktigt bra serie nu på slutet! Älskar när Abbas kastar knivar genom händer och handleder, riktigt bra payback!

Citera
2016-05-09, 00:37
Medlem
pajkastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro

Min gissning:

Det jag undrar mest är vad Linn hade med det att göra, hon är ju uppenbart hyfsat inblandad hon med.
Ser fram emot sista avsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in