2016-03-07, 11:16
Medlem
Logiks avatar
Jag skissar på en tjänst som riktar sig till företag, en löneförmån de ska kunna erbjuda sina anställda.

En fråga som är avgörande då - det är en tjänst som bara kommer vara aktuellt för en viss typ av person att utnyttja, inte alla i ett företag kommer ha nytta av en sån här förmån. Är det tillåtet för företagen att erbjuda en sån förmån?

Förmånsbil kan ju till exempel bara nyttjas av de med körkort, så jag antar att det måste vara tillåtet?

Undrar även hur det skulle fungera rent praktiskt. Skulle det överhuvudtaget kunna vara lönsamt för mig att erbjuda något sådant? Fakturerar jag företaget och så löser de resten med förmåner och allt eller finns det något jag måste tänka på?

Vi kan ta ett exempel. Låt säga att min tjänst är barnpassning. Min personal åker ut och tar hand om de anställdas barn vid sjukdom så de slipper VAB:a. Totalt påhittat och självklart är det inte det som min tjänst går ut på. Men vi låtsas det nu.

Vad skulle det innebära för mig att erbjuda den tjänsten, är det någon skillnad för mig då företaget ska använda det som löneförmån eller är det som vilken försäljning av tjänst som helst?

Slutligen ber jag er om exempel på andra som har liknande riktning, det vill säga som riktar sig till företag för att bli en av deras löneförmåner. Hade varit mycket givande att se hur andra lagt upp det.

Tack på förhand!
Citera
2016-03-07, 11:19
Medlem
De flesta stora och små företag har redan denna typ av tjänst kopplad till www.benify.se. Vardagsnära och individuella tjänster är alltid kopplade till personen, och är skattepliktiga, du nämner själv barnpassning.
Citera
2016-03-07, 11:41
Medlem
Logiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
De flesta stora och små företag har redan denna typ av tjänst kopplad till www.benify.se. Vardagsnära och individuella tjänster är alltid kopplade till personen, och är skattepliktiga, du nämner själv barnpassning.

Tack för svar!

Okej, men om den tjänsten jag vill erbjuda inte finns med i Benifys utbud, eller om jag bedömer att min variant av tjänsten är av bättre kvalitet?
Det är för övrigt som sagt inte barnpassning det handlar om. Finns det något sätt att se vad som erbjuds inom Benify?

Hur menar du att de är kopplade till personen? Förstod inte riktigt.

Edit: Nä vänta nu här. Jag missförstod. Benify sköter alltså administrationen bara? Så den anställde kan anlita vilken aktör den vill?
Senast redigerad av Logik 2016-03-07 kl. 11:49.
Citera
2016-03-07, 12:18
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logik

Vad skulle det innebära för mig att erbjuda den tjänsten, är det någon skillnad för mig då företaget ska använda det som löneförmån eller är det som vilken försäljning av tjänst som helst?

Tack på förhand!

Som vilken försäljning av tjänst som helst, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in