• 1
  • 2
2016-03-07, 00:43
Medlem
Kollar på melodifestivalen. Inser att människor triggas av att Gina säger till publiken...

- Ni har röstat över 6 miljoner ggr, med lite storslagen ton i bakgrunden. Detta är ju fantastiskt.

Människor applåderar, varför? Folk vill rösta, människor är dumma i huvudet. Jag böjar hata människor igen och det suger för jag vill älska.

Men det strider mot min magkänsla. Det känns naturligt och friskt att hata alla jävla idioter som faktiskt är helt jävla dumma i huvudet allihopa.

Jag vill inte ens ha deras jävla kärlek... Vill dom att jag ska dö mentalt då? Vill de se mig död då för att jag känner såhär?

Hatar dom mig för att jag känner såhär? Det blir ju 6 miljoner hatröster mot mig i så fall.

Jag börjar känna att jag hatar hela jävla världen, tyvärr

Kram på er alla.
Citera
2016-03-07, 00:47
Medlem
purpurites avatar
Du är en människa, är du inte det? Förstår mig inte på människor som tror att de är bättre än sina medmänniskor. Det är en illusion.
Citera
2016-03-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallpicka
Du behöver inga 6 miljoner för att ditt liv ska bli ett helvete det ser du och ditt hat helt själva till!

Om det nu är så att du endast finner dig själv vettig här i världen så älska då dig själv hur mycket du vill men ge fan i att hata på andra det kommer bara käka upp dig!

Men ofta när jag träffar vanligt folk och tänker positivt och går in med en förstående attityd och neutral så hör jag alltid folk tala nedlåtande om vissa i samhället. Det är väll inte bra det heller? Och detta är folk som verkligen håller uppe normen, t ex på mitt arbete.

De verkar hata annorlunda människor som inte har allt det vanliga och kanske inte är och pratar som helt normala personer.

Men de få hata? Bara de älskar "sina" så är det ju okej eller?
Citera
2016-03-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpurite
Du är en människa, är du inte det? Förstår mig inte på människor som tror att de är bättre än sina medmänniskor. Det är en illusion.

Där kom det, du gör mig ännu mer ledsen ännu mer trasig och ångestfylld. Du kan inte göra mig gladare bara ledsnare!

Varför!!!??

Om du mår bra så har du ju ett gigantiskt utrymme till att få mig på bättre tankar, att göra så att jag ser ett litet ljus i tunneln?

Men nej. Du ska få mig ännu längre ner i helvetet...
Citera
2016-03-07, 01:01
Medlem
Citat:
Bäst är ju att hata så lite som möjligt sen finns det givetvis element som man omöjligt inte kan hata men försök ha mer i älska vågskålen eller iaf lika mycket i båda.

Småstöra sig lite på att folk är dumma i huvudet måste man ju dock ändå få göra för det är dom ju

Jag får se vart jag ska göra med mig själv nu. Orkar kanske inte mycket mer nu.
Senast redigerad av greyninja 2016-03-07 kl. 01:04.
Citera
2016-03-07, 01:58
Citat:
Ursprungligen postat av greyninja
Där kom det, du gör mig ännu mer ledsen ännu mer trasig och ångestfylld. Du kan inte göra mig gladare bara ledsnare!

Varför!!!??

Om du mår bra så har du ju ett gigantiskt utrymme till att få mig på bättre tankar, att göra så att jag ser ett litet ljus i tunneln?

Men nej. Du ska få mig ännu längre ner i helvetet...
Mår du dåligt av att inte vara bättre än andra? Sluta gärna med det så borde det kännas bättre.

Att titta på melodifestivalen är en deprimerande upplevelse, men det är ju inget du ska ta personligt.
Citera
2016-03-07, 02:24
Medlem
Citat:
http://www.fonus.se/vi-hjalper-dig-m...gen-begravning

Shit vad du är ond. Du har inga problem med att jag skulle ta mitt liv. Men du har problem med att jag är bitter.

Att jag är bitter kan ju du ändra på genom att motivera mig eller berätta något för mig om livet som gör att jag ser på det med en rak och ärlig synvinkel som får mig att må bättre.

Och varför undrar du? Jo för att du kan och för att du har förutsättningarna att göra det om du inte mår lika dåligt som jag så borde du vilja göra att folk som jag mår bättre.

Men nej du vill att jag ska dö. Och du är norm.

Inte konstigt att jag hatar allt just nu när du finns här.
Senast redigerad av greyninja 2016-03-07 kl. 02:30.
Citera
2016-03-07, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Mår du dåligt av att inte vara bättre än andra? Sluta gärna med det så borde det kännas bättre.

Att titta på melodifestivalen är en deprimerande upplevelse, men det är ju inget du ska ta personligt.

Tack, det var lite bra sagt och fick mig att känna lite att jag är värd något och att jag inte ska hata mig själv hela tiden.

Tack.
Citera
2016-03-07, 02:45
Medlem
Människor älskar att döma. Vi är duktigast på det. Exempel: jag känner ingen individ som inte dömmer en pedofil, mördare, fel partiledare på tidningar, nyheter eller vad det nu kan vara för media form saken dyker upp i. Att hata är absolut fel. Däremot att tycka att de är dumma är helt normalt och att inte vilja ha med de att göra med är ochså helt normalt. Vi lever i en värld där religiösa människor tror de har svaren till gud och paradiset som existerar non annanstans när de inte ens vet hur pyramiderna byggdes på deras egna planet som existerar framför de. Så att tycka att folk är dumma för att de är lätt manipulativt drivna till ett tv program är helt normalt.
Citera
2016-03-07, 02:49
Medlem
Citat:
Vad är det som säger att jag mår bättre en vad du gör ditt självömkande fanskap!?

Jag har inga problem med dig över huvud taget, men ska du göra slut på dig själv så kan du åtminstone underlätta för din familj och efterlevande.

Jaha du är en sådan otrygg person. Ingen man förlitar sig på som man känner förtroende för. Som man ser upp till...

Nähä du är bara en idiot som sprider hat.

Ush.
Citera
2016-03-07, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpurite

SKITSNACK. I alla samhällen är det minst 80% som enbart följer det som ålagts dem. Du kan inte på allvar vägra skilja på dessa från konstnärer, fritänkare, filosofer osv.
Citera
2016-03-07, 03:40
Medlem
Citat:
Är det du eller jag som startat tråden "Hatar människor" ?

Sluta hata!

Ja men på min trådstart märker man ju om man har något innanför pannbenet att det är skrivet av en vilsen människa som har det jobbigt just nu.

Och är man en bra människa då så försöker man ju prata förnuft i en sådan person för att kanske få han på rätt köl igen.

Men nej sådana som du knuffar en mer än gärna över stupet.

Men jag antar att världen behöver alla sorter och att du fyller någon slags funktion. Hoppas gud vill ha det så bara så det inte är en ondskefull konstruktion som vill ha alla sorter. Utan att världen på riktigt behöver alla sorter.
Senast redigerad av greyninja 2016-03-07 kl. 03:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in