2016-03-07, 00:33
Medlem
Många människor tror att man måste föröka sig för att livet ska ha en mening. Men de tror inte att vi måste ta hand om vår skapare, moder natur, för det är inte viktigt.

När naturen är förstörd så dör vi alla. Spelade det då någon roll om din "sträng" levde några generationer längre då?

Jag fattar inte.
Citera
2016-03-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallpicka
Om moder natur dör så dör vi alla och då kan och behöver inte människan bry sig om någonting alls.

Skönt med ansvarslöshet
Citera
2016-03-07, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baphomet1
Skönt med ansvarslöshet

Men vi har ju alla ansvar för moder natur. Vi fick ju egen vilja men med det kommer ju att ta det egna ansvaret att vårda det som håller oss vid liv eller?

Annars hade vi bara fått uppgifter som pollenering eller liknande, men vi pratar ju alltid om att vi är så fantastiska och smarta så då måste vi ju vårda inte förstöra. Eller?
Citera
2016-03-07, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyninja
Men vi har ju alla ansvar för moder natur. Vi fick ju egen vilja men med det kommer ju att ta det egna ansvaret att vårda det som håller oss vid liv eller?

Annars hade vi bara fått uppgifter som pollenering eller liknande, men vi pratar ju alltid om att vi är så fantastiska och smarta så då måste vi ju vårda inte förstöra. Eller?

Hört talas om skitsnack?

Människan är ett virus som förstör den här planeten för var dag som går sedan att vi försöker glömma/gömma vårat ego som gör oss till människor på alla möjliga sätt hör väl inte hit riktigt.
Citera
2016-03-07, 01:45
Medlem
Citat:
Hört talas om skitsnack?

Människan är ett virus som förstör den här planeten för var dag som går sedan att vi försöker glömma/gömma vårat ego som gör oss till människor på alla möjliga sätt hör väl inte hit riktigt.

Tack, sådana du får mig att må bättre. Du får mig att vilja leva. Det känns som att man blir fri när man ibland läser kommentarer av sådana som dig. Att det finns mening i livet, faktiskt.

Tack för att du finns.
Citera
2016-03-07, 07:37
Medlem
Average-Joes avatar
Att skaffa barn kan ju ge livet mening oavsett om du tror att världen går under snart eller inte. Att ta hand om ett liv och se det växa upp är ju ett långt mer meningsfullt sätt att spendera sin livstid än de flesta andra alternativ.
Citera
2016-03-07, 21:19
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Många människor tror att man måste föröka sig för att livet ska ha en mening. Men de tror inte att vi måste ta hand om vår skapare, moder natur, för det är inte viktigt.

När naturen är förstörd så dör vi alla. Spelade det då någon roll om din "sträng" levde några generationer längre då?

Jag fattar inte.

För att bli tillfreds måste du tillgodose dina biologiska behov.
Citera
2016-03-08, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
För att bli tillfreds måste du tillgodose dina biologiska behov.

Jaha där ser man.
Citera
2016-03-08, 23:19
Medlem
Citat:
Tack, sådana du får mig att må bättre. Du får mig att vilja leva. Det känns som att man blir fri när man ibland läser kommentarer av sådana som dig. Att det finns mening i livet, faktiskt.

Tack för att du finns.

Varför?
Citera
2016-03-09, 05:25
Medlem
Citat:
Varför?

Det är skönt när någon tycker som jag.
Citera
2016-03-09, 21:37
Medlem
NuitNoires avatar
Jag antar att vi inte ser det som ett riktigt hot ännu. Och då tänker jag på de klimatförändringar vi ligger bakom osv. Inte förrän vi på riktigt kan se konsekvenserna av våra handlingar kommer vi att ändra oss. Vi är trots allt "fortfarande" primitiva djur och tänker kortsiktigt för vårat eget bästa.
Citera
2016-03-10, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuitNoire
Jag antar att vi inte ser det som ett riktigt hot ännu. Och då tänker jag på de klimatförändringar vi ligger bakom osv. Inte förrän vi på riktigt kan se konsekvenserna av våra handlingar kommer vi att ändra oss. Vi är trots allt "fortfarande" primitiva djur och tänker kortsiktigt för vårat eget bästa.

Underbart. Jag blir så glad att det finns intelligenta människor som dig : )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in