• 1
  • 2
2016-03-12, 00:15
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxlacka
Då sätter man sig ju i skiten liks förbannat.. Inte så att du kan förhandla massa räntor på andra banker om du har låst 2/3.. Man ska alltid hora runt efter dom bästa villkoren när man kan.. Allt det faller ju med låsta räntor

Jag är trogen min bank och har alla mina och familjens affärer där. vi har god rabatt, tackar som frågar!
Citera
2016-03-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Har en fundering avseende bolån.

Äger en fastighet, en villa.
Har lån på 3.2 milj - husets värdering är på 5,2 milj
Äger fastigheten själv, med en inkomst, stabilt arbete, fast anställd osv.

Har inga amorteringskrav på grund av låg belåningsgrad.

Har en rörlig ränta nu, som är synnerligen låg.

Jag känner att jag vill minimera risker och har därför övervägt att binda räntan på två år.

Hur spår man på framtiden, visst måste räntorna gå uppåt inom kort, man har ju inte lyckats få igång Sverige med reporäntornas sänkning gissar jag, antar att man inte kommer sänka den igen.

Hur resonerar ni på Flashback?

Jag fick en ganska större rabatt på mina lån genom att binda räntan. Det kan ju vara en aspekt att beakta. Så totalt sett blir det troligare billigare att binda för mig än att köra rörligt. När man jämför rörlig ränta med 1-2 års räntor exempelvis och konstaterar att det oftast lönar sig att köra rörligt, missar man väl ibland detta då man jämför listräntorna.
Senast redigerad av Gars 2016-03-14 kl. 17:40.
Citera
2016-11-14, 15:47
Medlem
Ostkupas avatar
Hur kommer nya presidenten Trump påverka svenska bolån?
Citera
2016-11-14, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Har en fundering avseende bolån.

Äger en fastighet, en villa.
Har lån på 3.2 milj - husets värdering är på 5,2 milj
Äger fastigheten själv, med en inkomst, stabilt arbete, fast anställd osv.

Har inga amorteringskrav på grund av låg belåningsgrad.

Har en rörlig ränta nu, som är synnerligen låg.

Jag känner att jag vill minimera risker och har därför övervägt att binda räntan på två år.

Hur spår man på framtiden, visst måste räntorna gå uppåt inom kort, man har ju inte lyckats få igång Sverige med reporäntornas sänkning gissar jag, antar att man inte kommer sänka den igen.

Hur resonerar ni på Flashback?

Det som händer när du binder din ränta är att banken tar sin prognos för hur dom tror att räntan kommer ligga under bindningstiden, och sedan gör dom ett påslag för risken dom tar. Så om du tror att du är bättre än din bank på att förutspå räntan så binder du. Annars kör du rörligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in