2016-03-06, 01:11
Medlem
Godkväll FB,

Jag tänkte höra med er som har slutat att röka eller ni som upplever att det inte blev något bra? Vad hände? Vilka är de dåliga bieffekterna?
Hur lång tid det tog det innan ni kom ur "dimman" samt hur lång tid tog det innan ni blev vana att röka, att ni längtade efter cannabis?

Man har ju även sett massa trådar genom åren, där folk beskriver de positiva aspekterna de känner när de slutat röka. Ni får jätte gärna länka in dem i denna tråd.

Ha det gott!
Citera
2016-03-06, 01:23
Medlem
Dålig sömn, massa svettningar, lättretlig. rubbade rutiner och sömnrytmer. man känner sig grå. känslostörningar.
Citera
2016-03-06, 01:32
Medlem
Slutade nyss röka efter ca 1 år av i princip dagligt rökande. Har inte rökt nu på ca 2 veckor och det var en svamptripp som föranledde mitt beslut att sluta helt. Vad beträffar bieffekter av att sluta så är min sömn usel. Min aptit har även förvärrats men inte så illa som jag trodde att det skulle bli och mina drömmar är sjukt intensiva, vilket jag läst ska vara en vanlig bieffekt efter frekvent cannabisbruk.
Citera
2016-03-06, 06:45
Medlem
Dålig sömn, skev dygnsrytm, riktigt dåligt minne och svårt att koppla av i tankarna eller vad man ska säga. Kan va pga spice vet iallafall att spicet har gett mig en dålig biverkning av dagliga hallucinationer och därför ja inte sover så bra men Aa kan inte säga ifall nåt av dom sakerna är pågrund av spicet eller CB
Citera
2016-03-06, 08:12
Medlem
Ghost.of.Paines avatar
Har slutat röka pga dessa bieffekter;

Paranoia
Dålig självkänsla
Oregelbunden dygnsrytm
Kronisk trötthet

Efter jag slutade löstes allt detta inom 2 månader. Kände mig klar och alert. Har testat en enstaka gång efter jag slutade och fick omedelbart samma ångest/paranoida tankegångar. Håller mig till alkohol och ibland lite mdma nu, droger som jag faktiskt ALLTID har kul med.
Citera
2016-03-06, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.of.Paine
Har slutat röka pga dessa bieffekter;

Paranoia
Dålig självkänsla
Oregelbunden dygnsrytm
Kronisk trötthet

Efter jag slutade löstes allt detta inom 2 månader. Kände mig klar och alert. Har testat en enstaka gång efter jag slutade och fick omedelbart samma ångest/paranoida tankegångar. Håller mig till alkohol och ibland lite mdma nu, droger som jag faktiskt ALLTID har kul med.

Haha, om du tycker dessa "Bi effekter" liknar någonting när du slutat punda på piller, tro vad du vill. Sorry.

Förresten, alkohol kommer bara göra dig sämre. Beroende av drickandet? Tror jag nog. Då du inte kan sluta dricka.
Citera
2016-03-06, 13:08
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Jag vet inte hur många gånger jag har lagt av med Cannabis, kan med säkerhet säga att det är fler än hundra gånger iallafall. Jag har sagt att jag har lagt av eller att jag ska lägga av till alla i min närhet sååååå många gånger, för att sedan falla tillbaka efter en vecka eller två. Den längsta pausen jag har haft under min fyra år långa cannabiskarriär är 1 månad och det var när jag fixade körkortet i April 2013. Sedan dess har jag gjort en hel del halvhjärtade försök till att bli clean men har som sagt alltid fallit tillbaka efter en vecka eller två.

Jag började röka precis i början av sommaren 2012, vilket betyder att om 2-3 månader har jag rökt i exakt fyra år. Fyra långa år av mitt liv har bokstavligt talat gått upp i rök. När jag sitter här och reflekterar över denna tid så är det inte mycket jag faktiskt minns. Allt är en enda fet dimma i huvudet, har blivit helt jävla efterbliven, paranoid, trögtänkt, passiv, omotiverad, fördummad, deprimerad och allmänt jävla skum och konstig i huvudet. Min förmåga att fungera normalt i sociala sammanhang och att föra en dialog eller konversation på en mogen och intelligent nivå har blivit så otroligt reducerad sedan jag började röka.

I tisdags (1 Mars) var det tänkt att jag skulle röka min sista blunt. Allt flöt på otroligt bra fram tills i fredags (4 Mars) när jag var på en fest med några polare. Jag drack ingen alkohol, jag rökte inga cigaretter och jag rökte inge cannabis på hela kvällen, även fast jag blev erbjuden flera gånger.
Suget fanns där, givetvis. Det verkligen vattnades i munnen när jag såg mina vänner stå och passa runt gigantiska gåsar, men jag bet ihop och kämpade emot.
Det fungerade som sagt jävligt bra tills jag och två polare skulle dra hem från festen. Polaren tog upp kvällens sista cigarett och började röka, utan att själv tänka på vad jag gjorde snappade jag cigaretten ur fingrarna på honom och tog ett djupt bloss. Jag rökte resten av cigaretten och polarna skrattade åt mig.

"Hahaha, du har varit utan cigaretter hela kvällen och du väljer att röka nu?"
"Ääh, vem fan bryr sig!?"
svarade jag och skrattade med dom.

När dom sedan drog fram kvällens sista gås och tände på denna ansåg jag att jag lika gärna kunde vara med på den också eftersom jag redan hade rökt en cigarett. Gåsen smakade otroligt gott och jag blev hög som fan och mådde fantastiskt resten av natten.
Jag vaknade sedan dagen efter och kände mig äcklad över vad jag hade gjort. Jag hade hållit mig borta från allt under hela kvällen, men sedan väljer jag att röka ändå? varför?
Jag hade inget bra svar på den frågan, förutom att jag faktiskt insåg mitt beroende för dessa substanser.

Lördagen (igår) gick ut på att dricka alkohol och röka en heeeeeel del hasch och cigaretter. Fick en klapp på axeln och ett "välkommen tillbaka!" av varenda polare jag träffade på. Patetiskt...
Vaknade precis och mår skitdåligt över mitt "återfall" (vet inte ens om man kan kalla det återfall efter bara 3-4 dagar?) men det är bara att ta nya tag.

Ber om ursäkt för lång text men jag ville bara skriva av mig. Skriver igen nästa söndag så får vi se hur det har gått.

Lycka till!
Citera
2016-03-06, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EddieMeduzaRagger
Jag vet inte hur många gånger jag har lagt av med Cannabis, kan med säkerhet säga att det är fler än hundra gånger iallafall. Jag har sagt att jag har lagt av eller att jag ska lägga av till alla i min närhet sååååå många gånger, för att sedan falla tillbaka efter en vecka eller två. Den längsta pausen jag har haft under min fyra år långa cannabiskarriär är 1 månad och det var när jag fixade körkortet i April 2013. Sedan dess har jag gjort en hel del halvhjärtade försök till att bli clean men har som sagt alltid fallit tillbaka efter en vecka eller två.

Jag började röka precis i början av sommaren 2012, vilket betyder att om 2-3 månader har jag rökt i exakt fyra år. Fyra långa år av mitt liv har bokstavligt talat gått upp i rök. När jag sitter här och reflekterar över denna tid så är det inte mycket jag faktiskt minns. Allt är en enda fet dimma i huvudet, har blivit helt jävla efterbliven, paranoid, trögtänkt, passiv, omotiverad, fördummad, deprimerad och allmänt jävla skum och konstig i huvudet. Min förmåga att fungera normalt i sociala sammanhang och att föra en dialog eller konversation på en mogen och intelligent nivå har blivit så otroligt reducerad sedan jag började röka.

I tisdags (1 Mars) var det tänkt att jag skulle röka min sista blunt. Allt flöt på otroligt bra fram tills i fredags (4 Mars) när jag var på en fest med några polare. Jag drack ingen alkohol, jag rökte inga cigaretter och jag rökte inge cannabis på hela kvällen, även fast jag blev erbjuden flera gånger.
Suget fanns där, givetvis. Det verkligen vattnades i munnen när jag såg mina vänner stå och passa runt gigantiska gåsar, men jag bet ihop och kämpade emot.
Det fungerade som sagt jävligt bra tills jag och två polare skulle dra hem från festen. Polaren tog upp kvällens sista cigarett och började röka, utan att själv tänka på vad jag gjorde snappade jag cigaretten ur fingrarna på honom och tog ett djupt bloss. Jag rökte resten av cigaretten och polarna skrattade åt mig.

"Hahaha, du har varit utan cigaretter hela kvällen och du väljer att röka nu?"
"Ääh, vem fan bryr sig!?"
svarade jag och skrattade med dom.

När dom sedan drog fram kvällens sista gås och tände på denna ansåg jag att jag lika gärna kunde vara med på den också eftersom jag redan hade rökt en cigarett. Gåsen smakade otroligt gott och jag blev hög som fan och mådde fantastiskt resten av natten.
Jag vaknade sedan dagen efter och kände mig äcklad över vad jag hade gjort. Jag hade hållit mig borta från allt under hela kvällen, men sedan väljer jag att röka ändå? varför?
Jag hade inget bra svar på den frågan, förutom att jag faktiskt insåg mitt beroende för dessa substanser.

Lördagen (igår) gick ut på att dricka alkohol och röka en heeeeeel del hasch och cigaretter. Fick en klapp på axeln och ett "välkommen tillbaka!" av varenda polare jag träffade på. Patetiskt...
Vaknade precis och mår skitdåligt över mitt "återfall" (vet inte ens om man kan kalla det återfall efter bara 3-4 dagar?) men det är bara att ta nya tag.

Ber om ursäkt för lång text men jag ville bara skriva av mig. Skriver igen nästa söndag så får vi se hur det har gått.

Lycka till!

Så du kan inte hålla dig nykter, och går över till alkohol vilket är 100% värre?
Det är patetiskt att gå över till så mycket värre saker, för att få en kick eller rus.

Bevisar på att detta forumet består av folk som inte klarar av en vit månad. Har slut på mitt stash för tillfället, och behöver inte använda mig av något annat. Vad använder du nu? Alkohol, piller?

Var ca 2 veckor sen jag rökte en spliff, fortfarande ingen avtändning.
Citera
2016-03-06, 14:36
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Så du kan inte hålla dig nykter, och går över till alkohol vilket är 100% värre?
Det är patetiskt att gå över till så mycket värre saker, för att få en kick eller rus.

Bevisar på att detta forumet består av folk som inte klarar av en vit månad. Har slut på mitt stash för tillfället, och behöver inte använda mig av något annat. Vad använder du nu? Alkohol, piller?

Var ca 2 veckor sen jag rökte en spliff, fortfarande ingen avtändning.

Vadå går över till alkohol? piller? vafan snackar du om?
Tycker du att det är konstigt att ett gäng missbrukare inte klarar av en vit månad?

Härligt att höra att det går bra för dig iallafall, fortsätt så!
Citera
2016-03-07, 00:03
Medlem
Tack för era svar!
Men hur lång tid tog det innan det blev vanebildande eller att ni kände att ni var sugna på cannabis?
Citera
2016-03-07, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nightflowers
Tack för era svar!
Men hur lång tid tog det innan det blev vanebildande eller att ni kände att ni var sugna på cannabis?

Jag kan bara anta att det blir vanebildande/du blir sugen om du röker konstant hela tiden och sedan slutar tvärt. Att bli beroende av enbart cannabis krävs nog mycket till, jag tror att de flesta här som nämner sina "biverkningar" blandar sitt cannabis med tobak därav de plötsliga bieffekterna av att sluta.
Citera
2016-03-07, 10:35
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Haha, om du tycker dessa "Bi effekter" liknar någonting när du slutat punda på piller, tro vad du vill. Sorry.

Förresten, alkohol kommer bara göra dig sämre. Beroende av drickandet? Tror jag nog. Då du inte kan sluta dricka.

Vart fan jämförde snubben ens tablettmissbruk med cannabis?
Allvarligt varför ens dra såna jämförelser dude?

Det är två helt olika saker som verkar på två helt olika sätt både till ruseffekt och biverkningar och/eller utsättningsymtomen.

Varför hånas nästan alla som tycker sig uppleva biverkningar på cannabis?

Han kansle hanterar alkohol bättre än han hanterar cannabis? Det betyder väl inte att alkohol är hälsosammare bara att han som person helt enkelt hanterar den ena drogen bättre än den andra.

Face it istället att biverkningar och t.om utsättningsymtom existerar i allra högsta grad på cannabis.
Drabbar inte alla som brukar men en hel del säger sig uppleva diverse besvär i olika svårighetagrader.

Jag har sett dig på forumet många år nu och vet att du inte är någon färsking.
Så jag hoppas du tar till dig detta på rätt sätt och slutar göra fel jämförelser och driver med användare som inte har fullt lika positiva upplevelser på CB som t.ex du och jag.
Människor fungerar olika och reagerar olika även på cannabis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in