2016-03-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieMeduzaRagger
Jag vet inte hur många gånger jag har lagt av med Cannabis, kan med säkerhet säga att det är fler än hundra gånger iallafall. Jag har sagt att jag har lagt av eller att jag ska lägga av till alla i min närhet sååååå många gånger, för att sedan falla tillbaka efter en vecka eller två. Den längsta pausen jag har haft under min fyra år långa cannabiskarriär är 1 månad och det var när jag fixade körkortet i April 2013. Sedan dess har jag gjort en hel del halvhjärtade försök till att bli clean men har som sagt alltid fallit tillbaka efter en vecka eller två.

Jag började röka precis i början av sommaren 2012, vilket betyder att om 2-3 månader har jag rökt i exakt fyra år. Fyra långa år av mitt liv har bokstavligt talat gått upp i rök. När jag sitter här och reflekterar över denna tid så är det inte mycket jag faktiskt minns. Allt är en enda fet dimma i huvudet, har blivit helt jävla efterbliven, paranoid, trögtänkt, passiv, omotiverad, fördummad, deprimerad och allmänt jävla skum och konstig i huvudet. Min förmåga att fungera normalt i sociala sammanhang och att föra en dialog eller konversation på en mogen och intelligent nivå har blivit så otroligt reducerad sedan jag började röka.

I tisdags (1 Mars) var det tänkt att jag skulle röka min sista blunt. Allt flöt på otroligt bra fram tills i fredags (4 Mars) när jag var på en fest med några polare. Jag drack ingen alkohol, jag rökte inga cigaretter och jag rökte inge cannabis på hela kvällen, även fast jag blev erbjuden flera gånger.
Suget fanns där, givetvis. Det verkligen vattnades i munnen när jag såg mina vänner stå och passa runt gigantiska gåsar, men jag bet ihop och kämpade emot.
Det fungerade som sagt jävligt bra tills jag och två polare skulle dra hem från festen. Polaren tog upp kvällens sista cigarett och började röka, utan att själv tänka på vad jag gjorde snappade jag cigaretten ur fingrarna på honom och tog ett djupt bloss. Jag rökte resten av cigaretten och polarna skrattade åt mig.

"Hahaha, du har varit utan cigaretter hela kvällen och du väljer att röka nu?"
"Ääh, vem fan bryr sig!?"
svarade jag och skrattade med dom.

När dom sedan drog fram kvällens sista gås och tände på denna ansåg jag att jag lika gärna kunde vara med på den också eftersom jag redan hade rökt en cigarett. Gåsen smakade otroligt gott och jag blev hög som fan och mådde fantastiskt resten av natten.
Jag vaknade sedan dagen efter och kände mig äcklad över vad jag hade gjort. Jag hade hållit mig borta från allt under hela kvällen, men sedan väljer jag att röka ändå? varför?
Jag hade inget bra svar på den frågan, förutom att jag faktiskt insåg mitt beroende för dessa substanser.

Lördagen (igår) gick ut på att dricka alkohol och röka en heeeeeel del hasch och cigaretter. Fick en klapp på axeln och ett "välkommen tillbaka!" av varenda polare jag träffade på. Patetiskt...
Vaknade precis och mår skitdåligt över mitt "återfall" (vet inte ens om man kan kalla det återfall efter bara 3-4 dagar?) men det är bara att ta nya tag.

Ber om ursäkt för lång text men jag ville bara skriva av mig. Skriver igen nästa söndag så får vi se hur det har gått.

Lycka till!
Hur mycket rökte du under dessa år? Var du hög konstant eller hade du jobb/skola som du skötte?
Citera
2016-03-07, 21:27
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightflowers
Tack för era svar!
Men hur lång tid tog det innan det blev vanebildande eller att ni kände att ni var sugna på cannabis?
Redan efter första sommaren som cannabis(miss)brukare hade det blivit en vana, vilket förmodligen beror på att jag rökte varje dag, mer eller mindre. Fortsatte röka under hösten och vintern och innan man visste ordet av det så hade man skapat ett psykiskt beroende för skiten.

Du kan läsa mer utförligt om mitt cannabismissbruk här

Citat:
Ursprungligen postat av paradoxen
Hur mycket rökte du under dessa år? Var du hög konstant eller hade du jobb/skola som du skötte?
Allt detta kan du få svar på i länken jag postade precis här ovan men om du inte vill läsa min wall of text så kan jag försöka sammanfatta det lite kort här.

Det är svårt att säga exakt hur mycket man rökte men om jag ska dra till med något såhär på rak arm så kan jag säga att jag rökte åtminstone 5 dagar i veckan, minst 5 gåsar per dag.
Jag arbetade som tidningsbud 6 nätter i veckan, ungefär tre timmar per natt och jag bodde fortfarande hemma vilket resulterade i att jag hade en heeeeeel del tid och pengar över till att röka gräs, så det gjorde jag minsann, minst sagt!

Självklart var man nykter till och från, någon dag i veckan här och där, ibland en eller två veckor i sträck, tre om jag var riktigt duktig men detta hände bara en eller två gånger och sist men inte minst, en hel månad. Denna sällsynta bedrift har jag än idag bara lyckats uppnå en enda gång och det var när jag tog körkort år 2013, som du läste i min tidigare kommentar.

För att svara direkt på din fråga så kan jag ärligt säga att ja, jag har ta mig fan varit hög mer eller mindre hela jävla tiden under dessa 4 år. Även om jag inte har varit direkt hög så har det ändå funnits spår av Cannabis i mitt blod och har det inte funnits i mitt blod så har det garanterat funnits i mitt urin.

Jag har alltså befunnit mig i haschdimman i snart 4 år. Samma dimma som jag än idag kämpar för att ta mig ur. Jag kan med gott samvete säga att jag träffade två kompisar en sväng tidigare idag och det dök upp några cigaretter och även en gås, men jag ignorerade dessa totalt.

Vem vet? det kanske fortfarande finns hopp för mig, det kanske fortfarande finns en möjlighet för mig att andas frisk luft igen och beskåda världen med en klar blick som inte är fördunklad av en tung och tjock dimma. Förhoppningsvis kan jag uppnå detta i en framtid inte alltför långt bort...
Senast redigerad av EddieMeduzaRagger 2016-03-07 kl. 21:29.
Citera
2016-03-08, 17:48
Medlem
Puffpazzs avatar
Har försökt sluta så många gånger och det går sådär, första gången lyckades jag sluta och hålla mig borta i 3 månader, gick på piss regelbundet och massa skitmöten. När jag var klar med piss osv så började jag röka igen, mycket mer, varje dag i 2 månader blev väl 3-5 gåsar varje dag.
Nu har jag varit utan i ca en vecka, och man mår fan piss, ingen aptit, jävligt svårt att sova, fett många tankar som snurrar runt i skallen hela tiden.

Det var gött när man kunde röka med måtta, toleransen går ju upp o man puffar mer o mer sen blir det bara knas imo, och nej det behöver inte knasa för alla, inte alla som får dessa bieffekter heller. Man får försöka härda ut helt enkelt. Blir nog bättre med tiden

I framtiden kanske man kan dra en jävel utan att fastna, älskar cannabis.

All lycka till er som försöker hålla er undan rökat.
Citera
2016-03-08, 19:18
Medlem
knarknazists avatar
Jag har inte slutat helt, men jag har dragit ner rejält. Mest för att det påverkade minnet och förmågan att utföra tankeintensiva sysslor. Tar jag mig en feting kommer jag inte kunna koncentrera mig på ett par dagar vilket inte fungerar med det jobb jag har.

Jag nyttjar varken nikotin, alkohol eller några andra droger.
Citera
2016-03-09, 00:01
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffpazz
Har försökt sluta så många gånger och det går sådär, första gången lyckades jag sluta och hålla mig borta i 3 månader, gick på piss regelbundet och massa skitmöten. När jag var klar med piss osv så började jag röka igen, mycket mer, varje dag i 2 månader blev väl 3-5 gåsar varje dag.
Nu har jag varit utan i ca en vecka, och man mår fan piss, ingen aptit, jävligt svårt att sova, fett många tankar som snurrar runt i skallen hela tiden.

Det var gött när man kunde röka med måtta, toleransen går ju upp o man puffar mer o mer sen blir det bara knas imo, och nej det behöver inte knasa för alla, inte alla som får dessa bieffekter heller. Man får försöka härda ut helt enkelt. Blir nog bättre med tiden

I framtiden kanske man kan dra en jävel utan att fastna, älskar cannabis.

All lycka till er som försöker hålla er undan rökat.

Det går över snart.
Jag gick av efter 2.5 års rökande dagligen då menar jag verkligen konstant hög hela dagarna.
Snittade omkring 20-30 gram i månaden.
Innan dess rökte jag när tillfälle gavs.
Mådde rätt kasst i 1 vecka och därefter blev det sakta bättre.

Jag tror aptitproblemen bidrar en hel del till hur man mår.
Näringsbrist ger ju huvudvärk, nedstämdhet och irritation.
Försök få i dig saker du tycker om.
Gärna lättare soppor, grytor.

Det räcker med aslite för att man ska känna sig lite bättre iallafall. Du behlver inte äta dig full.

Sömnproblemen är enda som du får ta helt enkelt utan några direkta lösningar mer än att det ockaå går över med allt annat.

Men håll dig till att få i dig näring och vätska det kommer du komma en bit med iallafall.
Citera
2016-03-09, 01:22
Medlem
Citat:
Redan efter första sommaren som cannabis(miss)brukare hade det blivit en vana, vilket förmodligen beror på att jag rökte varje dag, mer eller mindre. Fortsatte röka under hösten och vintern och innan man visste ordet av det så hade man skapat ett psykiskt beroende för skiten.

Allt detta kan du få svar på i länken jag postade precis här ovan men om du inte vill läsa min wall of text så kan jag försöka sammanfatta det lite kort här.

Det är svårt att säga exakt hur mycket man rökte men om jag ska dra till med något såhär på rak arm så kan jag säga att jag rökte åtminstone 5 dagar i veckan, minst 5 gåsar per dag.
Jag arbetade som tidningsbud 6 nätter i veckan, ungefär tre timmar per natt och jag bodde fortfarande hemma vilket resulterade i att jag hade en heeeeeel del tid och pengar över till att röka gräs, så det gjorde jag minsann, minst sagt!

Självklart var man nykter till och från, någon dag i veckan här och där, ibland en eller två veckor i sträck, tre om jag var riktigt duktig men detta hände bara en eller två gånger och sist men inte minst, en hel månad. Denna sällsynta bedrift har jag än idag bara lyckats uppnå en enda gång och det var när jag tog körkort år 2013, som du läste i min tidigare kommentar.

För att svara direkt på din fråga så kan jag ärligt säga att ja, jag har ta mig fan varit hög mer eller mindre hela jävla tiden under dessa 4 år. Även om jag inte har varit direkt hög så har det ändå funnits spår av Cannabis i mitt blod och har det inte funnits i mitt blod så har det garanterat funnits i mitt urin.

Jag har alltså befunnit mig i haschdimman i snart 4 år. Samma dimma som jag än idag kämpar för att ta mig ur. Jag kan med gott samvete säga att jag träffade två kompisar en sväng tidigare idag och det dök upp några cigaretter och även en gås, men jag ignorerade dessa totalt.

Vem vet? det kanske fortfarande finns hopp för mig, det kanske fortfarande finns en möjlighet för mig att andas frisk luft igen och beskåda världen med en klar blick som inte är fördunklad av en tung och tjock dimma. Förhoppningsvis kan jag uppnå detta i en framtid inte alltför långt bort...

Kände igen mig en del i din text även fast jag bara var i ''haschdimman'' i ett år med frekvent och intensivt bruk där den längsta pausen var på 2 dagar under det året. Jag slutade helt efter en svamptripp med tillhörande insikter och har inte rökt på flera veckor nu.
Ville bara säga att du kan skriva till mig på PM om du vill snacka eller ha tips eller dela erfarenheter.
Lycka till!
Citera
2016-03-09, 16:01
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:

Du har precis samma jävla problem som mig skillnaden är att jag rökt i 6 och 1 halvt år. Då har jag en då rökt minst 2,5 gram själv varje dag självklart har jag haft uppehåll men senast jag hade ett uppehåll det var år 2012 i 2 veckor bara. Sen dess har jag rökt konstant från morgon till kväll förutom nu när jag jobbar men jag röker så fort jag har slutat jobbet. Och tro det eller ej jag hinner fortfarande med att röka en halva per dag även fast jag jobbar. Jävla pundande börjar bli jävligt trött på det. Så grabbar börja aldrig och rök så här mycket självklart kan man röka men rök inte för mycket bara man blir torsk på riktigt. Och ni riktiga knarkare behöver inte komma och försvara cannabisen och säga= Äsh det är ingenting om man jämför med det blablabla. FUCK ER SÄGER jag bara.
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2016-03-09 kl. 16:05.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in