• 1
  • 2
2016-03-06, 22:16
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Du får söka vc om dina kroppsliga symtom. Kan ju inte hålla på och konsultera random idiot på FB om det.

Får mer hjälp av andra's erfarenheter och kunskaper, än vad jag får hos vårdcentralen tyvärr
Citera
2016-03-07, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
För ungefär en månad sedan, rökte jag och en vän cannabis, blandat med alkohol. Dagen efter kände jag mig lite seg och kände att jag inte riktigt hängde med, men tänkte att det enbart något tillfälligt. Tre veckor efter var jag ute på krogen. Dagen efter en aning mer potent känsla av overklighetskänsla/yrsel. Tänkte att det enbart berodde på bakfyllan.

Senare på kvällen slog det till och jag blev helt förvirrad och kände mig som i en film. Det snurrade runt och jag blev väldigt rädd över vad fan som hände. Den extrema känslan släppte efter 20 minuter, men var fortfarande väldigt starka, Jag har fortfarande idag, snart två veckor efter problem med derealisation/overklighetskänslor. Dvs. Allting känns främmande, Konstig, känner mig extremt trött och hängig, svårt att koncentrera mig (nedsatt kognition), sömnsvårigheter osv, samt torr i munnen och halsen (slembildning i halsen). Har även lite konstig tryck i öronen.

Jag har efter detta börjat gymma mycket mer, samt äter multivitamin tabletter innehållande bl a b12 och d vitamin. Men dessa känslor sitter fortfarande i.

Jag hade samma symtom för några år sedan, då läkarna sa att det kunde bero på bihålsinflammation. Jag har därför införskaffat Nasonex. Har dock googlat runt och inte hittat någon information om att bihålsinflammations bieffekt kan vara derealisation.

Jag kommer ju självfallet att försöka fortsätta med träning och undvika alkohol och andra droger.

Men vill gärna ha lite tips om hur man kan bli av med derealisation/overklighetskänslor och vad det kan bero på? Kan det var bihålleinflammation eller är det utlöst av alkoholen?

Tack på förhand

Svaret är att hitta vägar att utveckla dig själv, din självkännedom och ditt känsloliv. Det är uteslutande så att det du råkat ut för beror på att man inte utvecklat dessa bitar som människa. Finn något kreativt att göra som berör dig.
Citera
2016-03-07, 03:25
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Det är väl bara att gilla läget om man pundar?

Å kom inte med det där "det va bara en spliff.."

Vad fan har cannabis och att punda med varandra att göra?
Citera
2016-03-07, 04:00
Medlem
lider själv mkt av just derealisation men som är kopplat till ångest. Jag får faktiskt värre symtom just när jag tränar/har tränat.

Min psykolog förklarade det som att träning ger liknande "symtom" som ångest och därför misstar kroppen exempelvis det ökade hjärtfrekvensen från träningen med en begynnande ångest attack.

Min derealisation kommer och går mkt beroende på mitt mående. Jag har haft perioder där jag gått i månader med overklighetakänslor. Det kan verkligen ta lång tid att komma ur ibland.

Försök undvika alkoholen och håll dig till rutiner. Ät ordentligt, sov ordentligt, motionera och försök slappna av även om det är obehagligt. Ju mer du stressar över det desto jobbigare blir det.

Citera
2016-03-07, 19:17
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Svaret är att hitta vägar att utveckla dig själv, din självkännedom och ditt känsloliv. Det är uteslutande så att det du råkat ut för beror på att man inte utvecklat dessa bitar som människa. Finn något kreativt att göra som berör dig.

Jag har intressen som jag utfärdar inprincip varje dag. Vissa intressen är dock svåra att utföra nu när det fortfarande är mycket snö ute samt is på sjöarna (fiske är ett stort intresse).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in