• 1
  • 2
2016-03-05, 22:47
Medlem
Tsanwhalars avatar
För ungefär en månad sedan, rökte jag och en vän cannabis, blandat med alkohol. Dagen efter kände jag mig lite seg och kände att jag inte riktigt hängde med, men tänkte att det enbart något tillfälligt. Tre veckor efter var jag ute på krogen. Dagen efter en aning mer potent känsla av overklighetskänsla/yrsel. Tänkte att det enbart berodde på bakfyllan.

Senare på kvällen slog det till och jag blev helt förvirrad och kände mig som i en film. Det snurrade runt och jag blev väldigt rädd över vad fan som hände. Den extrema känslan släppte efter 20 minuter, men var fortfarande väldigt starka, Jag har fortfarande idag, snart två veckor efter problem med derealisation/overklighetskänslor. Dvs. Allting känns främmande, Konstig, känner mig extremt trött och hängig, svårt att koncentrera mig (nedsatt kognition), sömnsvårigheter osv, samt torr i munnen och halsen (slembildning i halsen). Har även lite konstig tryck i öronen.

Jag har efter detta börjat gymma mycket mer, samt äter multivitamin tabletter innehållande bl a b12 och d vitamin. Men dessa känslor sitter fortfarande i.

Jag hade samma symtom för några år sedan, då läkarna sa att det kunde bero på bihålsinflammation. Jag har därför införskaffat Nasonex. Har dock googlat runt och inte hittat någon information om att bihålsinflammations bieffekt kan vara derealisation.

Jag kommer ju självfallet att försöka fortsätta med träning och undvika alkohol och andra droger.

Men vill gärna ha lite tips om hur man kan bli av med derealisation/overklighetskänslor och vad det kan bero på? Kan det var bihålleinflammation eller är det utlöst av alkoholen?

Tack på förhand
Citera
2016-03-05, 23:25
Medlem
Amsvartners avatar
Det är väl bara att gilla läget om man pundar?

Å kom inte med det där "det va bara en spliff.."
Citera
2016-03-05, 23:54
Medlem
Jofs avatar
KUL. Bota derealisation med Nasonex. Måste läggas till i Fass.

Men allvarligt.
Knark kan ge såna effekter. Tar tid att tid att bli av med OCH sen kommer ofta FB!!!

Flashbacks.

Bara att ta det lugnt. Gilla läget OCH sluta knarka och supa. Lev sunt. Bra tankeställare.

Sen går det över av sig självt. LUGN!
Senast redigerad av Jof 2016-03-06 kl. 00:06.
Citera
2016-03-06, 00:04
Medlem
Känner igen mig, men inte i samma utsträckning. Efter en normal fylla känner jag overklighetskänslor i åtminstone fyra-fem dagar. Förjävligt. När jag hade det senast blev jag riktigt rädd, det känns som det aldrig ska försvinna. Riktigt deprimerande, stackars er som har det mer än bara ett par dagar efter fyllan... Har inga tips dock, verkar vara svårt att bota/dämpa
Citera
2016-03-06, 10:44
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
KUL. Bota derealisation med Nasonex. Måste läggas till i Fass.

Men allvarligt.
Knark kan ge såna effekter. Tar tid att tid att bli av med OCH sen kommer ofta FB!!!

Flashbacks.

Bara att ta det lugnt. Gilla läget OCH sluta knarka och supa. Lev sunt. Bra tankeställare.

Sen går det över av sig självt. LUGN!

Förra gången dessa problem upptog, så påstog läkarna att jag hade bihåleinflammation och att biverkningarna kunde vara bl a yrsel /derealisation

Jag knarkar inte vanligtvis utan var en engångs händelse som var idiotiskt. Dricker inte så mycket alkohol heller, men när det väl händer så blir det mycket och länge.
Citera
2016-03-06, 13:25
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Förra gången dessa problem upptog, så påstog läkarna att jag hade bihåleinflammation och att biverkningarna kunde vara bl a yrsel /derealisation

Jag knarkar inte vanligtvis utan var en engångs händelse som var idiotiskt. Dricker inte så mycket alkohol heller, men när det väl händer så blir det mycket och länge.

Låter som om du tänker låta knarket vara?
"Dricker inte så mycket.....så blir det mycket..." ?

Kanske det är värt att dricka även med perioder av overklighetskänslor???
Inte riktigt tagit ställning till det hör jag.
Citera
2016-03-06, 14:29
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Låter som om du tänker låta knarket vara?
"Dricker inte så mycket.....så blir det mycket..." ?

Kanske det är värt att dricka även med perioder av overklighetskänslor???
Inte riktigt tagit ställning till det hör jag.

Låter bli att dricka tills jag känner mig bättre.. Varför chansa, när man vet att alkohol har stor påverkan på psyket?

Sen är frågan om det verkligen är psykiskt, för har även mycket ont i öronen imellan åt
Citera
2016-03-06, 16:06
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Låter bli att dricka tills jag känner mig bättre.. Varför chansa, när man vet att alkohol har stor påverkan på psyket?

Sen är frågan om det verkligen är psykiskt, för har även mycket ont i öronen emellan åt

Du testar att vara drog och alk fri en månad minst. Försvinner symtomen. Så pekar det på en orsak.

Under tiden kollar du öronen.
Citera
2016-03-06, 19:54
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Du testar att vara drog och alk fri en månad minst. Försvinner symtomen. Så pekar det på en orsak.

Under tiden kollar du öronen.

Har varit drogfri i en månad, dock var det nu två veckor sedan jag drack alkohol. Varken blivit bättre eller sämre.

Frågan är om symtom som bl a: torr i munnen, konstig tryck över öronen, och liknande symtom kan komma efter stress eller liknande eller om det kan vara bihålleinflammation. Jag har ju ingen snuva eller liknande.
Citera
2016-03-06, 21:41
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Har varit drogfri i en månad, dock var det nu två veckor sedan jag drack alkohol. Varken blivit bättre eller sämre.

Frågan är om symtom som bl a: torr i munnen, konstig tryck över öronen, och liknande symtom kan komma efter stress eller liknande eller om det kan vara bihålleinflammation. Jag har ju ingen snuva eller liknande.

Du får söka vc om dina kroppsliga symtom. Kan ju inte hålla på och konsultera random idiot på FB om det.
Citera
2016-03-06, 21:46
Medlem
Citat:
För ungefär en månad sedan, rökte jag och en vän cannabis, blandat med alkohol. Dagen efter kände jag mig lite seg och kände att jag inte riktigt hängde med, men tänkte att det enbart något tillfälligt. Tre veckor efter var jag ute på krogen. Dagen efter en aning mer potent känsla av overklighetskänsla/yrsel. Tänkte att det enbart berodde på bakfyllan.

Senare på kvällen slog det till och jag blev helt förvirrad och kände mig som i en film. Det snurrade runt och jag blev väldigt rädd över vad fan som hände. Den extrema känslan släppte efter 20 minuter, men var fortfarande väldigt starka, Jag har fortfarande idag, snart två veckor efter problem med derealisation/overklighetskänslor. Dvs. Allting känns främmande, Konstig, känner mig extremt trött och hängig, svårt att koncentrera mig (nedsatt kognition), sömnsvårigheter osv, samt torr i munnen och halsen (slembildning i halsen). Har även lite konstig tryck i öronen.

Jag har efter detta börjat gymma mycket mer, samt äter multivitamin tabletter innehållande bl a b12 och d vitamin. Men dessa känslor sitter fortfarande i.

Jag hade samma symtom för några år sedan, då läkarna sa att det kunde bero på bihålsinflammation. Jag har därför införskaffat Nasonex. Har dock googlat runt och inte hittat någon information om att bihålsinflammations bieffekt kan vara derealisation.

Jag kommer ju självfallet att försöka fortsätta med träning och undvika alkohol och andra droger.

Men vill gärna ha lite tips om hur man kan bli av med derealisation/overklighetskänslor och vad det kan bero på? Kan det var bihålleinflammation eller är det utlöst av alkoholen?

Tack på förhand

Jag lider av samma,derealisation/depersonalisation extrem ångest o trötthet. och har även tryck över öronen,känns det typ som du har lock i öronen,liksom nästan täppt i huvudet?
Kan bero på käkspänningar har jag läst.
Har du även torra stela ögon?
Citera
2016-03-06, 22:14
Medlem
Tsanwhalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramellen
Jag lider av samma,derealisation/depersonalisation extrem ångest o trötthet. och har även tryck över öronen,känns det typ som du har lock i öronen,liksom nästan täppt i huvudet?
Kan bero på käkspänningar har jag läst.
Har du även torra stela ögon?

Ja, torra ögon samt svårt att koncentrera ögonen. Så sjuk irriterande då jag arbetar inom transport... Och vårdcentralen är inte direkt till någon hjälp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in