Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-09, 22:46
  #37
Medlem
RhoVac AB erhåller godkännande för start av klinisk fas I/II-studie

Citat:
RhoVac har fått godkännande både från det danska läkemedelsverket och etikkommittén att inleda sin första kliniska studie. Studien som ska genomföras i Danmark inleds i februari, framgår det av ett pressmeddelande.

Bolagets kliniska fas I/II-studie kommer att vara en öppen studie och omfatta cirka 20 patienter med diagnostiserad metastaserande cancer, som är i kontrollfas efter initial behandling.

Studiens primära mål är att utvärdera säkerheten vid behandling med RhoVacs läkemedelskandidat RV001. Härutöver har studien som syfte att utvärdera om RV001 kan framkalla specifik immunrespons.

Studien ska utvärderas efter 18 månader. Företagets vd Anders Ljungqvist ser beskedet som en viktig milstolpe.


http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=81674
Citera
2017-11-02, 10:12
  #38
Medlem
RhoVac - RHOVAC

Läste om RhoVac på andra forum och blev överraskad av att företaget har så lågt börsvärde. Borde finnas en stor uppsida bara pga det. Så här skrev Stockpicker för några dagar sedan.

"RhoVac med ett marknadsvärde på knappt 60 Mkr är ett av de lägst värderade forskningsbolagen på börsen med projekt i klinisk fas." skriver Stockpicker Newsletter.
Citera
2017-11-02, 10:15
  #39
Medlem
Rhovac är kanske det lägst värderade biotech på börsen. Så här skrev Stockpicker för några dagar sedan.

"RhoVac med ett marknadsvärde på knappt 60 Mkr är ett av de lägst värderade forskningsbolagen på börsen med projekt i klinisk fas." skriver Stockpicker Newsletter.
Citera
2017-12-13, 18:26
  #40
Medlem
Saxat från Stockpricers nyhetsbrev:

"RhoVac meddelar att bolaget har erhållit positiva INF ELIspot-resultat som visar att sju av åtta testade patienter responderat positivt på RV001 cancervaccinet och etablerat ett signifikant vaccin-medierat immunsvar. Aktien rusade 118,2 procent på resultaten och stängde till 14,40 kronor, vilket var dagshögsta"
Citera
2018-01-08, 12:04
  #41
Medlem
Hax.Pains avatar
27% idag, hittils resan mot 250kr har bara börjat!
Citera
2018-02-24, 10:59
  #42
Medlem
Riktigt bra den här veckan!

Fas I/II-studien är framgångsrikt avslutad enligt plan, och man har haft förberedande möten med Europeiska Läkemedelsnämnden för att bana väg för nästa steg i utvecklingen.

Kursen upp från ca 22 kr som lägst i veckan för att stänga på 28,80 kr igår.
Spana in snacket om RhoVac på Avanza också!

Fas I/II avslutad
Förmöte med Europeiska Läkemedelsnämnden
Citera
2018-02-24, 12:06
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temp.user29382
Riktigt bra den här veckan!

Fas I/II-studien är framgångsrikt avslutad enligt plan, och man har haft förberedande möten med Europeiska Läkemedelsnämnden för att bana väg för nästa steg i utvecklingen.

Kursen upp från ca 22 kr som lägst i veckan för att stänga på 28,80 kr igår.
Spana in snacket om RhoVac på Avanza också!

Fas I/II avslutad
Förmöte med Europeiska Läkemedelsnämnden
Intressant. Kanske köper in mig lite grann på måndag
Citera
2018-03-02, 18:46
  #44
Medlem
kliimaxs avatar
Rhovac har gått starkt och stått emot börsens nedgång i dag. Aktien har konsoliderat och gör sig redo för nästa omgång. Nästa vecka kommer en presentation och snart får vi studieresultat. Det kan bli e rejäl rusing den närmaste tiden. Jag tippar att ledningen säljer företaget för ca 1.5 miljarder till sommaren. Ledningen är tråkig men ack så kompetent och har dessutom rejält med erfarenhet av exits. Tiden tickar i Rhovacs favör och som aktieägare känns det som en stor belöning är på väg.
Citera
2018-03-02, 20:15
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kliimax
Rhovac har gått starkt och stått emot börsens nedgång i dag. Aktien har konsoliderat och gör sig redo för nästa omgång. Nästa vecka kommer en presentation och snart får vi studieresultat. Det kan bli e rejäl rusing den närmaste tiden. Jag tippar att ledningen säljer företaget för ca 1.5 miljarder till sommaren. Ledningen är tråkig men ack så kompetent och har dessutom rejält med erfarenhet av exits. Tiden tickar i Rhovacs favör och som aktieägare känns det som en stor belöning är på väg.
Vad skulle det innebära för pris per aktie? Och hur blir det för oss som äger aktier vid ett ev. uppköp?

Nytt PM idag också som bland annat nämner presentationen nästa vecka.

Citat:
RhoVac
RhoVac AB deltar vid BIO-Europe Spring i Amsterdam samt två svenska investerarevent. (Cision)
2018-03-02 15:28
RhoVac AB (”RhoVac”) meddelar 2018-03-02 att bolaget kommer att närvara vid BIO-Europe Spring den 12-14 mars 2018 i Amsterdam. Rhovac kommer även att delta och presentera sin verksamhet på Life Science-dagen den 7 mars 2018 i Göteborg och på BioStock Live den 20 mars 2018 i Stockholm.

RhoVac kommer närvara vid BIO-Europe Spring i Amsterdam den 12 - 14 mars 2018. BIO Europe-Spring är en av de större biotech-konferenserna i Europa och i år förväntas över 1000 bolag vara representerade på konferensen (https://ebdgroup.knect365.com/bioeurope-spring/). Evenemanget ger RhoVac möjligheten att presentera bolaget och dess cancervaccin RV001 för Key Opinion Leaders inom industrin samt inför investerare och potentiella forskningspartners.

RhoVacs VD Anders Ljungqvist kommer att presentera status och planer för bolagets läkemedelskandidat RV001 på LifeScience-dagen i Göteborg den 7 mars 2018. Eventet arrangeras av InWest Corporate Finance och nyhetsbyrån Finwire och anmälan till detta event sker via http://www.lifesciencedagen.se/anmaumllan.html.

Anders Ljungqvist kommer också att presentera på BioStock Live den 20 mars 2018 i Stockholm. Eventet arrangeras av BioStock och Nyhetsbyrån Direkt. Anmälan öppnas den 6 mars 2018.
__________________
Senast redigerad av KOMF 2018-03-02 kl. 20:28.
Citera
2018-03-03, 08:07
  #46
Medlem
kliimaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOMF
Vad skulle det innebära för pris per aktie? Och hur blir det för oss som äger aktier vid ett ev. uppköp?

Nytt PM idag också som bland annat nämner presentationen nästa vecka.

Med det låga antalet aktier torde det bli ca 180 sek per aktie. Det låter ju sjukt men det är stora pengar i rörelse inom läkemedelsbranschen och Rhovac har levererat exakt, och mer än de lovat hittills. De för även diskussioner med eventuella uppköpare just nu. Risker finns såklart men de har minskat avsevärt och snart är det q2 och svaren borde komma i april.

Jag har tidigare sålt bort mig i ett liknande case så nu ligger jag kvar till exit oberoende av aktiekurs.
Citera
2018-03-03, 09:51
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kliimax
Med det låga antalet aktier torde det bli ca 180 sek per aktie. Det låter ju sjukt men det är stora pengar i rörelse inom läkemedelsbranschen och Rhovac har levererat exakt, och mer än de lovat hittills. De för även diskussioner med eventuella uppköpare just nu. Risker finns såklart men de har minskat avsevärt och snart är det q2 och svaren borde komma i april.

Jag har tidigare sålt bort mig i ett liknande case så nu ligger jag kvar till exit oberoende av aktiekurs.
Ah intressant. Vet du vilka uppköpare de för diskussioner med och hur nära ett uppköp vi är?
Citera
2018-03-03, 16:19
  #48
Medlem
kliimaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOMF
Ah intressant. Vet du vilka uppköpare de för diskussioner med och hur nära ett uppköp vi är?

Att säga att jag vet vore att tala osanning, men jag antar, med tanke på det fina svar de fått på sina patienter, att de stora Roche, J&J, Merck och Bristol Mayers är intresserade.

Ett drömscenario vore ju en budgivning bland dessa, då kan vi nog se pris på 2-5 miljarder. Jag går försiktigt ut och gissar på åtminstone 1 miljard. Men vi vet ju inte före affären är gjord, om det blir en. VD Anders har sagt att man vill sälja projektet, men om man inte får det pris man vill ha så kan man samarbeta med en partner som då står för kostnaderna.

Ledningen har skött allt exemplariskt hittills och det finns inte fog för att tvivla på dem. De kommer nog att ro detta projekt i hamn om jag får gissa, så bra var de första provsvaren.

RR är sällsynt bra här och bara några hundra aktier kan, om allt faller på plats bli rätt mycket värda. Jag köpta in mig på 6 kronor och har "lagom många" tusen aktier för att betala av huslånet med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback