2016-03-05, 15:49
Medlem
Går det?
Citera
2016-03-05, 15:55
Medlem
Raggarspinns avatar
Om du tänker på att vidarebefordra ett SMS till en annan iPhone eller ipad per automatik så går det.
Citera
2016-03-12, 22:19
Medlem
Hur fixar jag sms? Har lyckats med tele ne
Citera
2016-03-13, 09:49
Medlem
Raggarspinns avatar
Jag förstår inte riktigt vad du vill. En liten mer utvecklad frågeställning hade underlättat. Enda anledningen att köpa en mobil med ett halväten frukt på baksidan framför de godisälskande robotarna är just integrationen mellan olika iOS enheter. Men om du har två mobilnummer och vill ha alla samtal och SMS vidarekopplat till en iPhone så går det. Genom att använda samma apple-id på flera enheter så kan man skicka och ta emot SMS på valfri iPhone, iPad eller Mac. En inställning under meddelanden tillåter SMS-koppling. Vidarekoppling av samtal går att göra till valfritt nummer men SMS går bara att vidarekoppla till enheter med samma Apple-ID. Vad jag vet så är det bara iPhone som har denna möjlighet.
https://support.apple.com/sv-se/HT204681
Citera
2016-03-13, 12:18
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbsfil
Hur fixar jag sms? Har lyckats med tele ne

Det går inte i GSM-systemet. Det finns iofs definierat i systemet, men ingen operatör verkar vara intresserad av att implimentera det.

I en androidmobil går det genom att man laddar hem ett litet program, t.ex. SMSrelay. Det bort finns liknande till iOS.
Citera
2016-03-13, 22:11
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tele - allmänna diskussioner --> Tele - felsökning och problem
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem