2016-03-05, 08:42
Medlem
Hej alla,

Är skitfrustrerad just nu pga har försökt installera El Capitan på en MacBook Pro som jag lånat av min kompis men INGENTING fungerar. Först stannade den mitt i installationen på 31%, sen startade jag om och då var den på 24% men sen har den bara fastnat och vill inte fortsätta.

Har försökt det mesta och googlat, men hittar ingen lösning. Försökt allting i Disk Utility; Restore, Partition, Erase - ingenting fungerar. Får felmeddelande "Couldn't unmount disk" (det finns en Internal och två Disk Images och ingen av dem går att göra ett skit med).

Blir galen, tycker jag testat allt. Är det någon som känner igen det här problemet?
Läste någon tråd på nätet där det stod att en lösning var att ominstallera typ Yosemite och sen installera Capitan igen, men fattar inte hur det ska gå till.

Måste fixa det här till nu i förmiddag, behöver använda datorn till en stor fest för att visa film genom...
Citera
2016-03-05, 08:46
Medlem
När jag kör First Aid på volymen (Apple disk image media) så säger den: "Problems were found with the partition map which might prevent booting." Går dock ej att radera eller partitionera eller göra nåt på.
Citera
2016-03-05, 13:08
Medlem
zixls avatar
Någon av dessa kanske kan hjälpa dig att bli av med partitionen.

http://www.iphonetopics.com/mac-partition-manager/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in