Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-04, 04:02
  #1
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=HNLPXzlz6-I
https://www.youtube.com/watch?v=8YmLWnQGZhQ

I videorna kan man se att Ryssen sprutar in sperma i ett ägg och låter den sedan ligga i ca 40 dagar mörkt och varmt.

I den andra videon kan man se att den rör sig och skvätter någonting mot honom innan han smäller ihjäl det.

Kan någon förklara vad detta är?
Citera
2016-03-04, 04:09
  #2
Medlem
jag har ingen kunskap om detta men jag ser inte att något skvätter? i sann misstro mot youtube videos, kanske han bara slår saken för att inte behöva visa närmare för kameran?
Citera
2016-03-04, 04:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oy456
jag har ingen kunskap om detta men jag ser inte att något skvätter? i sann misstro mot youtube videos, kanske han bara slår saken för att inte behöva visa närmare för kameran?

Kolla på den andra videon, om man kollar noga så kan man se att saken skvätter någonting precis vid 05.00.
Citera
2016-03-04, 04:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Kolla på den andra videon, om man kollar noga så kan man se att saken skvätter någonting precis vid 05.00.
Fick kolla på klippet ett par gånger för att se det. Du har faktiskt rätt, ser ut som att den spottar ut någon svart vätska. Creepy.
Citera
2016-03-04, 08:27
  #5
Moderator
najass avatar
Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi --> Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
/Moderator
Citera
2016-03-04, 10:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi --> Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
/Moderator

Motivering? TS kanske vill ha feedback från personer kunskap om biologi, snarare än foliehattar...
Citera
2016-03-04, 11:05
  #7
Medlem
Andra videon:
https://www.youtube.com/watch?v=8YmLWnQGZhQ



Skulle vara intressant att höra vad i helvete detta är för något, både i första och andra videon.
För det första kan vi helt utesluta att det rör sig om några slags dockor eller specialeffekter.
Det skulle i såfall vara själva spottet som skulle kunna vara tillagt digitalt i efterhand.

Den första videons foster ser ut som någoting från filmen eXistenZ
Eller någon slags ryggradslös varelse. Väldigt bisarrt hur som helst. Påminner inte särskilty mycket om ett kycklingfoster iallafall. Den där lilla sökande lemmen ser ut som en liten mask typ. Jävligt sjukt!

Den andra videons foster ser mer ut som ett kyclingfoster fast lite för platt och avlångt om jag jämför med bilder på vanliga kycklingfoster.


Om vi antar att premissen för videon är falsk, kan man medvetet skapa missbildade kycklingfoster som liknar dessa genom någon slags yttre påverkan på äggen? Strålning osv.
Citera
2016-03-04, 11:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Motivering? TS kanske vill ha feedback från personer kunskap om biologi, snarare än foliehattar...

I allra högsta grad, jag är inte intresserad av paranormala fenomen utan vill veta om det här är möjligt inom biologin i huvudtaget eller om det är fake, jag besitter inte den kunskapen att göra den bedömningen.
Citera
2016-03-04, 12:25
  #9
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Ägg brukar vara steriliserade när de köps i affär. Det framgår inte om det är ett sådant ägg eller inte. Ett sådant ägg har jag sjukt svårt att tänka mig att något kan befrukta. Vi kan troligen utgå från att det inte är sådana ägg då jag inte ser någon stämpel.

Generellt kan närbesläktade arter få avkomma men aldrig har jag hört talas om så skilda djur som människa och höna kunna hybridisera.

Vore bra med något mer ingående svar från någon biolog även om homunculus av naturen är ockult kunskap.

Det absolut enklaste är väl att upprepa experimentet. Ryssen säger att första experimentet producerade något, sedan tre misslyckade, och i sista videon ytterligare ett lyckat. Med den felfrekvensen borde man få mellan 2-4 lyckade på 10 försök.
Citera
2016-03-04, 13:39
  #10
Medlem
Kolla igen på första klippet i slow motion så ser man att bilden förvrängs kring det maskliknande utskottet. Så, förmodligen digitalt manipulerad.
Citera
2016-03-04, 14:17
  #11
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Det hade varit mer givande om någon kunnat köra de här videos genom någon form av analysmjukvara eller på annat sätt utröna manipulation snarare än "titta noga i slow motion". Jag ser inte var förvrängningen ska vara?
Citera
2016-03-04, 15:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Det hade varit mer givande om någon kunnat köra de här videos genom någon form av analysmjukvara eller på annat sätt utröna manipulation snarare än "titta noga i slow motion". Jag ser inte var förvrängningen ska vara?

Då får du väl titta lite nogrannare. Dock kan förvrängningen också bero videons kompression.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback