Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-03-02, 15:31
Bannlyst
Ska vara noga med att inte annonsera eller tigga, då det inte är mina intentioner, och att jag inte har lust att bli avstängd

Jag är på jakt efter ganska akut mindre lån. Totalt ointresserad av alla förslag om "fråga närstående", "ta sms-lån". Båda dessa förslagen är uteslutna, och finns det frågor på det är det bara att skicka PM, så kan jag berätta varför där om man skulle vara nyfiken.

Det jag (tyvärr) har kommit in lite på är att låna av någon "lånehaj". Jag är dock helt grön på det här, och vet inte vad de kan kräva för ränta osv.

Att betala tillbaka är inga problem, men inte förrän 25:e.

Vart kan man vända sig? Jag ber alltså endast om råd och tips, utan att annonsera (hoppas jag).
Citera
2016-03-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5373n
Ska vara noga med att inte annonsera eller tigga, då det inte är mina intentioner, och att jag inte har lust att bli avstängd

Jag är på jakt efter ganska akut mindre lån. Totalt ointresserad av alla förslag om "fråga närstående", "ta sms-lån". Båda dessa förslagen är uteslutna, och finns det frågor på det är det bara att skicka PM, så kan jag berätta varför där om man skulle vara nyfiken.

Det jag (tyvärr) har kommit in lite på är att låna av någon "lånehaj". Jag är dock helt grön på det här, och vet inte vad de kan kräva för ränta osv.

Att betala tillbaka är inga problem, men inte förrän 25:e.

Vart kan man vända sig? Jag ber alltså endast om råd och tips, utan att annonsera (hoppas jag).

Lånehajar är aldrig snälla. Men lite titt på dina tidigare inlägg, så handlar det mycket om att du saknar pengar, senast för någon vecka sedan, direkt efter lön. Tror inte någon önskar ta den risken. Däremot verkar du ha jobb, och det går alldeles utmärkt att be om ett förskott på nästa månadslön, typ några tusen, fråga efter a´konto.
Senast redigerad av PatricHbg 2016-03-02 kl. 15:41.
Citera
2016-03-02, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Lånehajar är aldrig snälla.
Hade jag nog inte väntat mig heller, det hade väl varit konstigt, då hade de inte tjänat några pengar
Frågan är var man hittar sådana. Det är inga jättesummor, så de borde inte mörda mig bara för att jag frågar. Dessutom vet jag att det inte blir problem att betala tillbaka.
Citera
2016-03-02, 16:01
Bannlyst
Kan tillägga att jag inte har något jag skulle kunna lämna in på pantbank, och att det inte är någon jättestor summa, så kanske "lånehaj" är fel ord...? Nu tar jag det här från TV, men såvitt jag har förstått det lånar de ut typ 6-siffrigt.
Citera
2016-03-02, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Lånehajar är aldrig snälla. Men lite titt på dina tidigare inlägg, så handlar det mycket om att du saknar pengar, senast för någon vecka sedan, direkt efter lön. Tror inte någon önskar ta den risken. Däremot verkar du ha jobb, och det går alldeles utmärkt att be om ett förskott på nästa månadslön, typ några tusen, fråga efter a´konto.
Hm, såg inte hela ditt inlägg innan. Yes, har haft det kaotiskt, och jag ska inte förneka att jag tidigare åkt på betalningsanmärkning då jag inte kunnat betala tillbaka studiemedel efter att jag inte klarade mina poäng. Har jobb nu, men på ett litet företag som tydligen inte klarar av att betala ut i förväg. Det enda alternativet hade varit att plocka ut cash från företagskortet, men får känslan av att min anställning blir kortvarig i sådana fall.
Citera
2016-03-03, 06:06
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Tänker våga mig på en bump

varför inte låna av ett p2p företag. Du lånar pengarna av privatpersoner men ett företag som förmedlar och skickar fakturorna.

Dem brukar mindre lånen upp till 5k brukar ligga kring 10% ränta ifall du vill ha större lån kan det bli en ränta mellan 5% - 40%.beroende på belopp och riskgrupp du hamnar i.

företag jag kan rekommendera är Savelend för små lånet å lendifiy för det större lånet. allt står klart å tydligt villkoren å avgifterna så du kommer inte bli överraskad när de är dags å betala igen.

givetvis finns det en uppsjö av andra företag som erbjuder samma tjänst kanske till och med till bättre räntor. använd Google å jämför ifall du orkar.
Citera
2016-03-03, 07:40
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
varför inte låna av ett p2p företag. Du lånar pengarna av privatpersoner men ett företag som förmedlar och skickar fakturorna.

Dem brukar mindre lånen upp till 5k brukar ligga kring 10% ränta ifall du vill ha större lån kan det bli en ränta mellan 5% - 40%.beroende på belopp och riskgrupp du hamnar i.

företag jag kan rekommendera är Savelend för små lånet å lendifiy för det större lånet. allt står klart å tydligt villkoren å avgifterna så du kommer inte bli överraskad när de är dags å betala igen.

givetvis finns det en uppsjö av andra företag som erbjuder samma tjänst kanske till och med till bättre räntor. använd Google å jämför ifall du orkar.

Plussar detta inlägget faktiskt, p2p är relativt nytt men förvånansvärt smidigt/praktiskt.
Citera
2016-03-03, 08:05
Bannlyst
Citat:

Förklarade i #5 varför det inte gick :/
Citera
2016-03-03, 08:27
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Förklarade i #5 varför det inte gick :/

Jag tycker inte du gör det, osäker om du vet vad p2p är. P2p eller jobba extra känns som de alternativen du har. Men eftersom det är akut är väl p2p det enda, såvida jobbet inte är svart.
Citera
2016-03-03, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag tycker inte du gör det, osäker om du vet vad p2p är. P2p eller jobba extra känns som de alternativen du har. Men eftersom det är akut är väl p2p det enda, såvida jobbet inte är svart.
Man kan inte ansöka om P2P med betalningsanmärkning, tyvärr.. Svartjobb har visat sig vara svårt att hitta med kort varsel, och i och med att jag redan har ett jobb med oskäliga arbetstider att sköta blir det ett tufft alternativ.
Citera
2016-03-03, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888

...fast annars hade P2P-lån varit drömmen Du får jättegärna komma med fler förslag, jag är öppen!
Citera
2016-03-03, 11:39
Bannlyst
Citat:

Det här hade varit bra om jag inte hade haft betalningsanmärkning.. Behöver under 5k
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in