• 1
  • 2
2016-03-02, 15:15
Medlem
Varför är blondiner synonymt med sexig?

Självklart kan brunetter också blir kallade sexiga, men man hör mycket mer oftare att blondiner är sexiga... Man hör det från amerikaner, engelsk män, australiensare, tyskar, italienare, spanjorer, fransmän osv... Varför är det så?

Jag själv ska inte förneka att jag finner blondiner snyggare än brunetter.
Citera
2016-03-02, 15:19
Medlem
SpiritInTheSkys avatar
Kanske för hur de representerats i media i ca 100 år? Personligen föredrar jag brunetter.
Citera
2016-03-02, 15:21
Medlem
Sebzors avatar
Det handlar om att de finner våra blonda svenskor exotiska. Det finns inte gott om dem i deras egna länder och därav blir det en bristvara som blir exklusiv.
Citera
2016-03-02, 15:22
Medlem
Levnadsglads avatar
Det är ju sagt att skandinaver är världens vackraste folk. Typiska drag man kommer att tänka på då, är ju det blonda håret, de blåa ögonen, den ljusa hyn etc. Det stämmer inte med verkligheten, men den bilden har många utifrån. Många porrstjärnor har dessa typiska drag, och/eller eftersträvar dem. Silverstedt och Andersson exempelvis.
Amerikanska skitserier har i många år idealiserat den här typen av utseende på kvinnor. Bloggerskor hade/har också ofta dessa drag när de blev kända. Det finns många skäl, men jag tror att alla de andra håller på att komma ikapp
Citera
2016-03-02, 15:25
Medlem
Är dem? Jag håller inte alls med nämligen. Personligen tycker jag att allt för många blondiner "ser likadana ut" och därmed tappar de i attraktionsvärde.
Citera
2016-03-02, 15:28
Medlem
Tycker blondiner är tråkiga. Brunetter och rödhåriga tjejer är snyggare imo.
Citera
2016-03-02, 15:32
Medlem
Amsvartners avatar
Kan bero på att motsatsen negerhonor ser skitiga ut ..
Citera
2016-03-02, 15:32
Medlem
falconer8s avatar
Brunetter & rödhåriga tjejer ska det vara! Blont hår är fult! Blont för tankarna till vitt och vitt är mer en nyans än en färg, blondiner får mig alltid att tänka på en albino d.v.s någon som ser "sjuk" ut med sin avsaknad av pigment.
Citera
2016-03-02, 16:01
TS har uppenbart inte tittat på en bild av Anitra Steen på sistone.
Citera
2016-03-02, 16:05
Medlem
Långt blont hår är femininast tycker jag.
Citera
2016-03-02, 22:51
Medlem
ekzvs avatar
Jag är asiat= icke blond
Hade jag fått välja hade jag velat vara blond och ha blåa ögon. De är så sexiga.
Hade jag varit kille så hade jag velat knulla blondiner.

Blondiner sexiga
Brunetter söta
Rödhåriga eldiga
svarthåriga vackra
gråhåriga respektabla
flintisar coola
Citera
2016-03-02, 23:53
Medlem
Vissa påstår att detta fenomen härrör från att det är vanligt att vars ljusblond som ung men rätt ovanligt att vara naturligt blond när man är lite äldre.
Oftast mörknar håret med tiden och de allra flesta blondiner blir också mörkare efter första barnet. (Omkring 25 är nästan alla som varit blonda barn mer ljudbruna än ljusblonda om de inte bleker håret ) Rent evolutionära betyder blond alltså ungdom här omkring.
Precis som en platt mage signalerar obefruktad.
Skillnad mellan höft och midjemått, samt bröst, signalerar kvinna. etc. Etc

Sen är ju attraktion en massa annat utöver dessa primitiva saker och samverkar olika för olika individer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in