2016-03-22, 17:20
Medlem
Den korkade tjejen vägrar ge sej... detta la hon ut på FB idag. Nån som tror på henne eller??? Hur konstaterar man att skadorna kommer till genom överfall? Tror hon överföll sej själv med en röd tuschpenna. Annars var det kanske hennes lindrigt begåvade "pojkvän" som hjälpte till...

"Nathalie M Hager
7 tim
Uppdatering om vad som händer runt det som hänt mig. Polisförhör nästa vecka, skaffat ett målsägandebiträde och fick papper från läkaren igår som dokumenterade skadorna och dom har uppkommit under ett överfall. Det kommer att skickas in en anmälan mot polisen om grovt tjänstefel och mitt ärende har flyttats till grovabrottsroteln i Örebro."
Citera
2016-03-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordis57
Den korkade tjejen vägrar ge sej... detta la hon ut på FB idag. Nån som tror på henne eller??? Hur konstaterar man att skadorna kommer till genom överfall? Tror hon överföll sej själv med en röd tuschpenna. Annars var det kanske hennes lindrigt begåvade "pojkvän" som hjälpte till...

"Nathalie M Hager
7 tim
Uppdatering om vad som händer runt det som hänt mig. Polisförhör nästa vecka, skaffat ett målsägandebiträde och fick papper från läkaren igår som dokumenterade skadorna och dom har uppkommit under ett överfall. Det kommer att skickas in en anmälan mot polisen om grovt tjänstefel och mitt ärende har flyttats till grovabrottsroteln i Örebro."

Ja, det är ganska obegripligt. Hon skriver att hon ska anmäla polisen för tjänstefel eftersom polisen vägrade att skjutsa henne till en läkare. Därför blev skadorna dokumenterade först dagen efter överfallet. Jag förstår inte varför hon inte kunde söka vård på egen hand om polisen inte ville skjutsa henne. Om hon behövde läkarvård, vilket kanske inte var fallet. Dessutom trodde jag att polisen alltid dokumenterade skadorna i fall som detta, även om offret inte behövde läkarvård.
Citera
2016-03-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordis57

"Nathalie M Hager
7 tim

Hon har tagit bort den statusuppdateringen nu.

Känns bara så märkligt, jag menar, hur kan man ens gå så långt att man vill anmäla polisen för tjänstefel i ett fall som detta? Hennes pojkvän la upp en bild på henne och en text om överfallet innan de ens ringde polisen, det är ju helt absurt.
Citera
2016-03-25, 01:17
Medlem
Nu har hennes pojkvän, Victor Kivelä, tagit bort sin FB.
Citera
2016-03-25, 10:32
Medlem
Undrar hur många som tror på dessa juveler efter detta? Hon är ju ivrigt påhejad av en massa (företrädesvis tjejer) som inte har koll på ordet källkritik. Jag förstår att dom i sin enfald bara menar väl men eftersom dessa element lagt ut liknande saker förut borde väl nån i rimlighetens namn dra öronen åt sej och ifrågasätta?
Citera
2016-03-27, 23:00
Medlem
Något nytt om fallet i fråga?

Några saker jag har reflekterat kring och inte får ihop:

1. Blåmärkena, skrapsåren och svullnader från brottsnatten ser mycket märkliga ut dagen efter.
2. Hon jagades av våldtäktsmän och i artikeln på Fria Tider så nämns det att våldtäktsmännen först försvann och slutade jaga henne när hon var 50 meter bort från Victor. Victor själv skrev dock att han endast såg några som såg ut att vara från Securitas när han kom till platsen.
3. Märkligt beteende att gå hem och ta bild och skriva en FB-status om det innan man ringer polis och ambulans, har aldrig hört om något liknande.
4. De anklagar polisen för tjänstefel men deras egna agerande kring det hela har varit mycket märkligt, jag menar, att ringa ambulans och polis innan man går hem efter ett överfall för att ta bild och skriva en Facebook-status borde vara en självklarhet.

Mycket står inte rätt till eller så är det bara att allt inte har kommit ut än.
Citera
2016-03-28, 10:46
Medlem
Jag är fullständigt övertygad om att hela grejen är fejk från början till slut. Dessa två raketforskare har svårt att få till en trovärdig historia. Nån sa att för att bli en bra lögnare krävs ett gott minne och i detta fallet haltar det rejält....
Citera
2016-04-04, 12:52
Medlem
Nu har det gått mer än en månad, har inga nya uppgifter kommit ut?
Har polisen redan lagt ner undersökningen?
Citera
2016-04-05, 10:26
Medlem
Vi får väl hoppas att dom lägger sin energi på väsentligheter istället för korkade fantasier. .
Citera
2016-04-08, 23:15
Medlem
Skriver på facebook att hon skulle på förhör idag
Citera
2016-05-11, 16:58
Medlem
http://na.se/nyheter/nora/1.3856643-...rsok-laggs-ned

Som många trodde
Citera
2016-05-12, 09:19
Medlem
Drägget hittar säkert på nåt nytt snart, såg henne och hennes raketforskande pojkvän i affären häromdan....nästa gång har dom nog inte så lätt att bli trodda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in