Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-14, 16:37
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Fick nu ett sjunde PM från en person som påstår sig vara Natalies mamma, det är ett evigt tjat om att jag ska ge mina personuppgifter.

Jag ser inte varför hon inte kan kommentera allt i tråden istället för att skicka massa PM till folk och försöka hota folk till tystnad.

Pojkvännen Victor tjatar konstant på Facebook om att media inte tog "överfallet" seriöst och att det endast fick en liten notis i den lokala tidningen och att polisen inte tog det hela seriöst heller. Här på Flashback däremot, Sveriges största forum, så diskuteras fallet frekvent men här sysslar familjen Hager endast med att försöka tysta ner folk med privata inlägg..

Summa summarum, det får endast diskuteras om man köper nazist-Victor och Nathalies berättelse..

Varför bryr du dig ens om en massa idiot-pm från någon fiktiv eller reell morsa?
Bara att skita i och diskutera det du vill diskutera sålänge det håller sig inom
trådens ramar. Anmäl avsändaren så blir han/hon avstängd. Det är en solklar
1.06 om han/hon efterfrågar din identitet. Även om det är i PM
Citera
2016-03-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Vet inte om det finns något som heter "falskt larm" rent juridiskt. Falsk tillvitelse skulle
det kunna rört sig om, om dom nu anklagat någon specifik person.

Att det sedan verkar vara fejk från början till slut är ju som det är.

Eventuellt skulle uppvigling kanske funka om man tar pojkvännens uppträdande
på Nora-sidan i beaktande.

Jag skulle bli MYCKET förvånad om det ligger någon sanning bakom hennes anmälan.

Falsk tillvitelse blir det endast om de pekat ut en specifik person i detta fallet blir det falskt larm och förmodligen grovt med tanke på att de gjort det för att hetsa mot en grupp och försökt få media så intresserade.

Falskt larm är ett brott här är ett exempel

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.2966590-riskerar-fyra-ars-fangelse-for-falsklarm

jag vet om att det döms ut när ex nån ljugit om att det blivit våldtagna medan de egentligen bara var otrogna
Citera
2016-03-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobrov
Först av allt, jag är helt enig med dig om att det finns för många frågetecken i Nathalies historia för att den ska gå att "köpa" rakt av. Man behöver inte vara speciellt konspiratoriskt lagd för att ana ugglor i mossen.

Däremot är det jobbigt när du upprepar dig som den mest sönderspelade LP-skiva i varje inlägg du publicerar.

Du har i nära nog samtliga inlägg redogjort för såväl parets, som deras nära anhörigas brottsregister. Jag är med på att det är intressant som bakgrundsfakta, men när det nu upprepats gott och väl tio gånger i tråden så börjar man fråga sig varför. (Jag har inte speciellt svårt att förstå mor Hagers missnöje...)
Jag kan skriva här ! Jag är nathalies mamma , det jag reagerade på är va har resterande familjemedlemmar gjort för att personen lägger ut namn persinuppgifter och belastningsregistret. Klart jag blir förbannad . men alla inlägg om överfall mm är enligt personen insanety eller vad han nu heter bara påhittade o rasistiska. Jag bad honom att lämna sitt mobnr så vu kunde prata . ska även poängtera att jag lämnat mitt mobnr .
Citera
2016-03-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkboden
Jag kan skriva här ! Jag är nathalies mamma , det jag reagerade på är va har resterande familjemedlemmar gjort för att personen lägger ut namn persinuppgifter och belastningsregistret. Klart jag blir förbannad . men alla inlägg om överfall mm är enligt personen insanety eller vad han nu heter bara påhittade o rasistiska. Jag bad honom att lämna sitt mobnr så vu kunde prata . ska även poängtera att jag lämnat mitt mobnr .
Bara för att man är med i belastningsreg så är man inte trovärdig ? Men linsanity skrev att han har varit snäll .! ! Och inte skrivit va jag och familjemedlemmar. Blivit dömda för .... Jag undrar vad har det med va min dotter varit med om ?
Citera
2016-03-14, 20:02
Medlem
Citat:
Bara för att man är med i belastningsreg så är man inte trovärdig ? Men linsanity skrev att han har varit snäll .! ! Och inte skrivit va jag och familjemedlemmar. Blivit dömda för .... Jag undrar vad har det med va min dotter varit med om ?
Att vi är äckliga parasiter som lever på insanitys skattepengar . jag jobbar .
Citera
2016-03-14, 20:08
Medlem
Citat:
Att vi är äckliga parasiter som lever på insanitys skattepengar . jag jobbar .
Linsanity hette personen ellerkallar sig .
Citera
2016-03-14, 20:08
Medlem
Citat:

Jag kan hålla med dig att det inte är intressanta att du och andra medlemmar i din familj finns Lexbase. Egentligen är det inte heller intressant att din dotter och hennes pojkvän finns i Lexbase. Det kan vara intressant om man vet vad de har dömts för. Men det vet vi ju inte. Det som däremot är intressant är att din dotter och hennes pojkvän verkar ha en politisk agenda som de agerar efter. Och att din dotters berättelse för Fria Tiderna är minst sagt osannolik samt att det inte framkommit någonting som talar för att hennes berättelse skulle vara sann.
Citera
2016-03-14, 20:20
Medlem
Citat:
HON HAR INTE VARIT UTSATT FÖR NÅGOT VÅLDTÄKTSFÖRSÖK FÖR I HELVETE!!!
Citera
2016-03-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyourmama
HON HAR INTE VARIT UTSATT FÖR NÅGOT VÅLDTÄKTSFÖRSÖK FÖR I HELVETE!!!
Jasså ! FÖRIHELVETE VAR DU DÄR ELLER ? Puss och kram syns på stan 🙀
Citera
2016-03-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag kan hålla med dig att det inte är intressanta att du och andra medlemmar i din familj finns Lexbase. Egentligen är det inte heller intressant att din dotter och hennes pojkvän finns i Lexbase. Det kan vara intressant om man vet vad de har dömts för. Men det vet vi ju inte. Det som däremot är intressant är att din dotter och hennes pojkvän verkar ha en politisk agenda som de agerar efter. Och att din dotters berättelse för Fria Tiderna är minst sagt osannolik samt att det inte framkommit någonting som talar för att hennes berättelse skulle vara sann.
men tydligen är det väldigt intressant . Linsanity är en hycklare , sjuk kvinnosyn trångsynt feg.
Citera
2016-03-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Fick nu ett sjunde PM från en person som påstår sig vara Natalies mamma, det är ett evigt tjat om att jag ska ge mina personuppgifter.

Jag ser inte varför hon inte kan kommentera allt i tråden istället för att skicka massa PM till folk och försöka hota folk till tystnad.

Pojkvännen Victor tjatar konstant på Facebook om att media inte tog "överfallet" seriöst och att det endast fick en liten notis i den lokala tidningen och att polisen inte tog det hela seriöst heller. Här på Flashback däremot, Sveriges största forum, så diskuteras fallet frekvent men här sysslar familjen Hager endast med att försöka tysta ner folk med privata inlägg..

Summa summarum, det får endast diskuteras om man köper nazist-Victor och Nathalies berättelse..
Jag har inte försökt tysta någon med privata inlägg . bara det att du har fastnat på att vi är äckliga parasiter som lever på dina skattepengar kriminella drägg . jag arbetar . har ett JOBB . SÅ DU FICK MITT MOBNR RING
Citera
2016-03-14, 21:29
Medlem
Citat:
VAR DU DÄR ?
Jag vet att din dotter far med osanning, tycker du borde ta ett seriöst snack med ditt barn, kan få allvarliga konsekvenser, då hon antagligen kommer få en anmälan på sig av mig. Och Ang ditt puss o kram ses på stan, jag beblandar mig inte med White trash!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in