2016-03-01, 13:42
Medlem
Hej alla,

Jag har ett papper med text på som jag inte vill ska gå att fotografera. Går det på något sätt att motverka att ett papper kan fotograferas? Detta både utan och med blixt. Exempelvis om det finns papper i ett material som inte går att fotografera beroende på ljus, värme, utformning mm.

Tack på förhand!
Citera
2016-03-01, 14:02
Medlem
PolitisktKlarsynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollstah
Hej alla,

Jag har ett papper med text på som jag inte vill ska gå att fotografera. Går det på något sätt att motverka att ett papper kan fotograferas? Detta både utan och med blixt. Exempelvis om det finns papper i ett material som inte går att fotografera beroende på ljus, värme, utformning mm.

Tack på förhand!

Enkelt. Du antingen knölar ihop pappret till en boll, eller så viker du det dubbelt med texten inåt, så går texten du vill dölja inte att fota av.

Citera
2016-03-11, 16:32
Medlem
tigerrakets avatar
Många fotografer trycker på ett papper som kornar sig om man scanner dem. Men! Om du skiter i blixten så fungerar det som en vanlig bild. En kamera sänder inte ut något ljus eller värme när den fotograferar.
Citera
2016-03-12, 23:37
Medlem
systems avatar
Allt man kan se går att fotografera.
Citera
2016-03-13, 08:28
Medlem
morkfromorks avatar
Jag hade en skolbok en gång som inte gick kopiera, det var som hälften av materialet inte 'fastnade' vid scanning. Provade aldrig att fota av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in