2016-03-01, 11:54
Medlem
Var hos läkaren igår efter ett par dagars ont i halsen.
Ingen halsfluss visade det sig utan virusinfektion. Ingen behandling med andra ord.

Försökt leta lite på nätet om hur länge det sitter i och om man kan påskynda läkningen på något vis men dåligt med information.

Någon som har lite information eller egna erfarenheter att dela med sig av?
Käka taggtråd har fått sig en ny innebörd.
Citera
2016-03-01, 11:57
Medlem
Vargtasks avatar
Att gurgla ljummet saltvatten har jag för mig ska hjälpa mot halsont. Annars är det väl det vanliga, glass, te osv. Det hjälper ju inte till att påskynda läkningen men det kan lindra för stunden.

Krya på dig!
Senast redigerad av Vargtask 2016-03-01 kl. 12:00.
Citera
2016-03-01, 12:02
Medlem
j.m-hs avatar
Varför går man till läkaren efter ett par dagars ont i halsen?

Drick LITE whiskey, det hjälper!
Citera
2016-03-01, 12:06
Medlem
Vargtasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j.m-h

Helt rätt, alkohol i SMÅ/MÅTTLIGA mängder hjälper mot de allra flesta krämpor.
Citera
2016-03-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j.m-h

Blev ordinerad att gå ditt av 1177. Hade hög feber första dagarna och fått utslag på delar av kroppen i samband med att jag blev sjuk.
Sen underlättare det ju alltid att få veta svart på vitt vad man har, hade det varit halsfluss hade man ju fått behandling för det och ju snabbare desto bättre . Nåt ska man väl ha för att man betalar skatt

Whiskey kanske man ska prova. Antar en liten shot i kombination med värktabletter inte är någon fara.
Är verkligen pain in the ass att äta något nu. Haft körtelfeber och halsfluss men kan inte minnas det gjort så ont att äta som det gör nu, eller så blir man bara vekare ju äldre man blir
Citera
2016-03-01, 12:57
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomethingThere
Var hos läkaren igår efter ett par dagars ont i halsen.
Ingen halsfluss visade det sig utan virusinfektion. Ingen behandling med andra ord.

Försökt leta lite på nätet om hur länge det sitter i och om man kan påskynda läkningen på något vis men dåligt med information.

Någon som har lite information eller egna erfarenheter att dela med sig av?
Käka taggtråd har fått sig en ny innebörd.

Du kan inte påskynda läkningen men allt som gör det svårare för läkningen (kalla temperaturer, dålig vila etc) gör att det tar längre tid. Febernedsättande påskyndar INTE läkningen, tvärtom gör febernedsättande att läkningen tar längre tid eftersom febern är kroppens sätt att öka hastigheten.
Citera
2016-03-25, 09:00
Medlem
Fett jobbigt har irriterande ont i halsen varit svårt att sova pga det ej sovit nåt kanske 3h... Blivit smittad åt mandarin vid datorn lade alla klyftor på bordet och åt .. Alltid någon lite sjuk säkert farsan som haft ont i halsen nu smittat.. Känns som en klump kliar lite fyfan
Citera
2016-03-25, 12:15
Medlem
Haha jag som skrev tidigare på kvällen till nån "ska nog sova tidigare" sedan var han utloggad när jag kollade in igen typ kl 03.. Men han ba "samma här förkylning och seg" då drev jag o skrev "drick lite bira då, va? Det äe väl bra, det man ska göra då ju. Och njut av ledigheten förfan.... Sedan blev jag själv förkyld lite senare... Han är en sån som bara dricker öl.. Så lekte lite hypad
Citera
2016-03-26, 07:17
Medlem
Måste bara säga.. Farsan somnade tidigt för drack.. Gått upp mitt i natten typ 6 gånger för att ta nåt att dricka förbi mitt rum väckt varje gång.. Sen nu har han gått upp steker nån mat så jag "gick upp" ligger i sängen så fort jag gjorde de går han förbi "är du uppe" lol... Håller på med disk öppnar stänger dörrar hårt harklar sig "jag har oxå ont i halsen" lite ont i huvudet... Försökte leva normalt men går inte alla andra sover förutom oss ligger typ i sängen med ögonen öppna. Att man kan vara så ful o ingen som bryr sig heller faktiskt.. Om 1 och en halv timme går väl dem andra upp... Kan inte heller gå lägga mig tidigare än dem andra som sagt "enda rummet där nere , utan dörr" bästa rummet.. Fan lördag idag längrar till måndag
Senast redigerad av Ufc123 2016-03-26 kl. 07:45.
Citera
2016-03-26, 08:58
Medlem
Tönt han är när han harklar sig håller på gick o la mig i syrrans säng hon sovet i deras.. Han gick då upp ett tag senare sen går jag ned 10 min senare går del båda ned... Liksom att inte veta aty man kan sova inte kunna få sömn hur man vill osv det psykar en.. Alla som bor ensam i el lgh har så jävla bra egentligen.. T,om om man går på a-kassa men spelar tv spel går lägger sig o vaknar när man vill. Som en polare gör .. Nu sitter man o sjukt att folk spenderar 80 % av sin tid i köket... Iaf han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in