2016-02-29, 22:28
Medlem
Har kontaktat moderator och admin för flera veckor sedan. Stängda tråden nederst i detta inlägg. I de trådar som jag radat upp här, på vilket sätt handlar de INTE om svenska män och att skydda svenska kvinnor?

Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Vill man diskutera vad svenska män tänker göra eller inte göra för svenska kvinnor, eller vad de tidigare gjort för svenska kvinnor, eller inte gjort, så ska man inte ta diskussionen i ett politiskt forum som Integration och invandring.

(FB) Har ni tips på hur man kan skydda sin dotter mot icke-vita? - Har ni tips på hur man kan skydda sin dotter mot icke-vita?

(FB) Julia Caesar: kan ni svenska män skydda era döttrar, fruar, mödrar, systrar? - Julia Caesar: kan ni svenska män skydda era döttrar, fruar, mödrar, systrar?

(FB) Skydda svenska kvinnor - Skydda svenska kvinnor

(FB) När ska europeiska män försvara våra kvinnor? - När ska europeiska män försvara våra kvinnor?

(FB) Svensk kvinna här: invandrarmän trakasserar mig konstant - Svensk kvinna här: invandrarmän trakasserar mig konstant

(FB) Hur man kan skydda invandrarflickor från hedersvåld och annat förtryck - Hur man kan skydda invandrarflickor från hedersvåld och annat förtryck

(FB) Ett sexöverfall i månaden i Jönköping. - Ett sexöverfall i månaden i Jönköping.

(FB) Medborgargarde Göteborg? - Medborgargarde Göteborg?

(FB) Vad kan vi göra för att försvara våra kvinnor? - Vad kan vi göra för att försvara våra kvinnor?

Hur hänger detta ihop att i denna trådstart som handlar om att försvara eller inte försvara svenska kvinnor ska diskuteras i relationsforum och inte i I&I?

Citat:
Den här typen av diskussion passar nog bättre i ett Relationsforum.
Sök.

Citat:

(FB) Massinvandring och att säga att man inte ska hjälpa svenskor.

Massinvandring och att säga att man inte ska hjälpa svenskor.
Citera
2016-03-01, 05:53
Medlem
SkepticalHippos avatar
Där ser du, för att ämnet redan diskuterats i massor med trådstarter. Det är ingen ny fråga du kommit på, det startas sådana trådar dagligen medan man egentligen bör skriva i de gamla.

Det finns många i feministforumet också. Riktigt mättad fråga. Men alla anser att de förtjänar egna trådstarter eftersom just deras "är lite bättre än de andra".
Senast redigerad av SkepticalHippo 2016-03-01 kl. 05:56.
Citera
2016-03-01, 09:21
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Hur hänger detta ihop att i denna trådstart som handlar om att försvara eller inte försvara svenska kvinnor ska diskuteras i relationsforum och inte i I&I?

De trådar som du anför fokuserar ju på sådant som konflikter och konfrontationer mellan grupper och kulturer, från allmänna frågor om hedersregler och kvinnosyn till en konkret och praktisk "vad kan man göra?"-problematik. Även om gränsdragningar ofta kan bli vanskliga när diskussionerna väl går igång så är detta är från början tydliga integrationsfrågor som passar i I&I. Din egen trådstart handlar ju däremot från början om psykologiska och personligt-relationella aspekter av ämnet: vågar den person som uttrycker detta slags åsikter stå för dem inför sin mamma? har han ryggrad att gå ut med dem offentligt? vilka egenskaper har den man som handlar tvärtom? Ja, du antyder rentav själv att det är en fråga som inte egentligen handlar om invandringsfrågor utan om relationer mellan könen ("Man tar alltså inte massinvandringen på allvar utan tramsar runt kring detta för att man på något sätt ogillar svenskar när de är av kvinnligt kön"). Då synes det helt motiverat att hävda detta slags infallsvinkel snarare hör hemma i en diskussion om personliga relationer och karaktärsegenskaper än i Integration och invandring.
Citera
2016-03-01, 10:30
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Har kontaktat moderator och admin för flera veckor sedan. Stängda tråden nederst i detta inlägg. I de trådar som jag radat upp här, på vilket sätt handlar de INTE om svenska män och att skydda svenska kvinnor?
/.../
Vi kan ju även förtydliga att du faktiskt fått svar av mig för flera veckor sedan. Då du inte besvarade det pm:et så antog jag att du accepterade den förklaring du fick.

Det här handlar trots allt bara om placering av tråd, inte om att något så när tydliga I&I-frågeställningar kring män och utsatta kvinnor skulle vara otillåtet att diskutera; vilket alla exempel från I&I visar.

Pojken med guldbyxorna redogör det hela på ett bra sätt.
Citera
2016-03-02, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Där ser du, för att ämnet redan diskuterats i massor med trådstarter. Det är ingen ny fråga du kommit på, det startas sådana trådar dagligen medan man egentligen bör skriva i de gamla.

[...]

Men alla anser att de förtjänar egna trådstarter eftersom just deras "är lite bättre än de andra".

Visst har du rätt, men det ska påpekas att trådarna aldrig handlar om sitt ämne, utan finns till för att hetsa mot invandrare. Det är också det innehåll dom har. Just därför platsar dom ju i I&I.

Trådstartarens tråd handlade däremot om personlig psykologi, som påpekats nedan, och platsar då inte i I&I.

Citat:
Det finns många i feministforumet också. Riktigt mättad fråga.

Nja, dom finns ju där men platsar inte. Rena I&I trådar som placerats där i ett tafatt försök att rekrytera.
Citera
2016-03-03, 20:00
Medlem
Citat:

Det finns många i feministforumet också. Riktigt mättad fråga. Men alla anser att de förtjänar egna trådstarter eftersom just deras "är lite bättre än de andra".

Ok men moderator Svejk skrev

Citat:
Vill man diskutera vad svenska män tänker göra eller inte göra för svenska kvinnor, eller vad de tidigare gjort för svenska kvinnor, eller inte gjort, så ska man inte ta diskussionen i ett politiskt forum som Integration och invandring.

Han skrev att det inte hörde hemma i i I&I. Han skrev inte att jag skulle fortsätta skriva om ämnet i befintliga trådar, därav min förvirring.
Citera
2016-03-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden

Trådstartarens tråd handlade däremot om personlig psykologi, som påpekats nedan, och platsar då inte i I&I.

.

Att diskutera ställningstaganden (som torde vara extremt grundat på personlig psykologi) i I&I är alltså inte tillåtet.

Hur är det tänkt att man ska ha åsikter om asylboende som dyker upp femtio meter från ens eget boende och man inte på något sätt får diskutera sina personliga åsikter och inte heller får diskutera de psykologiska effekterna detta har på människorna i området?

Så konstigt!

Så psykologi är bannlyst i I&I

och i synnerhet personlig psykologi.

Då vet vi det.
Citera
2016-03-03, 20:16
Medlem
Citat:
Vi kan ju även förtydliga att du faktiskt fått svar av mig för flera veckor sedan. Då du inte besvarade det pm:et så antog jag att du accepterade den förklaring du fick.

Det här handlar trots allt bara om placering av tråd, inte om att något så när tydliga I&I-frågeställningar kring män och utsatta kvinnor skulle vara otillåtet att diskutera; vilket alla exempel från I&I visar.

För att förtydliga så la jag in två kommentarer av dig i det svar jag fick för flera veckor sedan.

I helhet:

Citat:
Hej

Det finns vissa skillnader mellan de trådar du listar och den du skapade.

Frågeställningar av typen ”Vad kan europeiska män göra för att förhindra att våra kvinnor utsätts för dessa organiserade massöverfall? Fins det inga "medborgar garden" som startats för att fördriva våldtäktsmobbarna som härjar? Svenska män – kan ni skydda era döttrar, fruar, mödrar, systrar?” berör trots allt I&I och den problematik som många vill koppla till invandring.

Tråden om taHarrush handlar t.ex. om just vad många anser vara ett ”importerat fenomen”.
Sedan finns det naturligtvis gamla trådar och andra fler felplacerade trådar i I&I.

Varför anser du att det är rätt att skapa en tråd om svenska män och deras förhållande till svenska kvinnor i forumet Integration och invandring? Du lyfter inte några I&I-frågor utan verkar mest vilja bena ut vad svenska män egentligen gjort tidigare och vad de tänker göra för sina svenska kvinnor fortsättningsvis.

De funderingar som du lyft i dina trådar skulle möjligen kunna accepteras som ett litet sidospår och kortare kommentar i de befintliga I&I-trådarna kring svenska kvinnor ,där du kan ifrågasätta den som påstår sig ha skyddat kvinnor tidigare men nu tanker avstå; men som längre och eget ämne så hänvisar vi till andra mer lämpade forum. Sök i forumet Relationer.

/Svejk

Jo just det här att en del män finner att de vill försvara kvinnor mot utomsvenska män kan diskuteras.

Jag önskade göra detsamma för att se vilka argumenten de svenska männen har för att inte försvara svenska kvinnor mot desamma utomsvenska männen. Det kan väl vara intressant ur just integrationsperspektivet att det andra finner nödvändigt anser andra inte ska göras. Och det inom just samma ämne.

Varför vill man och varför vill man inte agera och försvara kvinnor mot utomsvenska mäns attackerar

Vilket ju jag önskar höra fler människors åsikter om. Därav denna tråden.
Citera
2016-03-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
De trådar som du anför fokuserar ju på sådant som konflikter och konfrontationer mellan grupper och kulturer, från allmänna frågor om hedersregler och kvinnosyn till en konkret och praktisk "vad kan man göra?"-problematik. Även om gränsdragningar ofta kan bli vanskliga när diskussionerna väl går igång så är detta är från början tydliga integrationsfrågor som passar i I&I. Din egen trådstart handlar ju däremot från början om psykologiska och personligt-relationella aspekter av ämnet: vågar den person som uttrycker detta slags åsikter stå för dem inför sin mamma? har han ryggrad att gå ut med dem offentligt? vilka egenskaper har den man som handlar tvärtom? Ja, du antyder rentav själv att det är en fråga som inte egentligen handlar om invandringsfrågor utan om relationer mellan könen ("Man tar alltså inte massinvandringen på allvar utan tramsar runt kring detta för att man på något sätt ogillar svenskar när de är av kvinnligt kön"). Då synes det helt motiverat att hävda detta slags infallsvinkel snarare hör hemma i en diskussion om personliga relationer och karaktärsegenskaper än i Integration och invandring.

Jag önskar veta i vilken mån män är stolta över vilket de nu än väljer i detta ämne som bevisligen går att diskutera i I&I.

Är det verkligen så att debattörerna i I&I inte får ange personliga tankar i sina inlägg?
Citera
2016-03-03, 20:19
Medlem
Citat:

Visst jag accepterar till fullo att den förklaring är din åsikt. Jag känner dock intresse för att diskutera ämnet då jag kan få höra fler åsikter om detta.

Jag bestämmer ju inte hur det ska se ut, men är intresserad av vad andra tycker också.

Pojken med guldbyxorna har sin åsikt. Jag förklarar att för mig känns det intressant att veta i vilken mån man är öppen med dylika åsikter.

Det säger ju en del om samhällsklimatet om människor kan stå öppet, eller om de känner obehag för dem. Så det är mycket intressant enligt mig.
Citera
2016-03-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Din egen trådstart handlar ju däremot från början om psykologiska och personligt-relationella aspekter av ämnet: vågar den person som uttrycker detta slags åsikter stå för dem inför sin mamma? har han ryggrad att gå ut med dem offentligt? vilka egenskaper har den man som handlar tvärtom? Ja, du antyder rentav själv att det är en fråga som inte egentligen handlar om invandringsfrågor utan om relationer

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Citat:
Visst har du rätt, men det ska påpekas att trådarna aldrig handlar om sitt ämne, utan finns till för att hetsa mot invandrare. Det är också det innehåll dom har. Just därför platsar dom ju i I&I.

.

(FB) Hur många i er personliga omgivning har inte ännu fattat invandringsproblematiken? - Hur många i er personliga omgivning har inte ännu fattat invandringsproblematiken?
Citat:
Hur ser era erfarenheter ut? Är ni forfarande omgivna av multikultidyrkare som tror att allt kommer att lösa sig och att Sverige har en outsinnlig skattkista att tömma ur?
Har ni några egna idéer och förklaringar till denna bristande verklighetsförankning hos dessa individer?

(FB) Blir ni rädd när ni ser invandrare? - Blir ni rädd när ni ser invandrare?

Citat:
menar nu invandrar ungdomar som går i grupp utomhus brukar ni bli rädd när ni möter dom när det är mörkt och även ljust?

(FB) Hur är det att bo i en förort där det är mycket invandrare? -
Hur är det att bo i en förort där det är mycket invandrare?

Hej FB vore mycket intressant att höra om någon här på flashback har bott i en förort och då undrar jag hur är det att bo i en förort där det bor många invandrare.

(FB) Gratis glasögon till alla!? - Gratis glasögon till alla!?

Citat:
Dra på trissor..nu skall fler få gratis glasögon enligt TT..enligt ny lag from 1 mars..
Citat:
Den nya lagen omfattar även barn i familjer som söker asyl, ensamkommande flyktingbarn samt barn som vistas i Sverige utan nödvändiga tillstånd
Vad tycker vi om detta!? Hur mycket pengar skall invandringen kosta..? Mina barn får ca 200 kr i bidrag för glasögon men min ena dotters skoinlägg fick vi betala själva, 1 600 kr (!!).
(FB) Hur är tyskar? - Hur är tyskar?

Citat:
Hejsan Jag är själv Tysk och undrar självklart hur tyskar (som troligtvis är i en väldigt liten minoritet i Sverige) är, är det någon som har erfarenheter av dem? Jag reser till Deutschland en gång om året för att träffa min familj men har inte pratat så mycket med tyskar tiden jag spenderar i Tyskland är vid en plats utanför Wien där det är relativt isolerat, Tyskar och Fransmän är också de människor som jag har haft minst erfarenhet av på internet eftersom de håller sig till sin egna grupp.

Är vi som Svenskar? Konflikträdda, otrevliga bakom datorskärmen och saknar förmåga att hjälpa till/säga emot? (Nej, detta är ingen tråd för att klaga på Svenskar), och nej, jag är medveten om att alla svenskar inte är konflikträdda men många är det.

Citat:
Min farmors pappa (eller farfar kommer inte riktigt ihåg) var tysk. Räknas jag som tysk?

Citat:
Att vara tysk handlar om vad du är i hjärtat, inte i blodet.

Citat:
Jaha okej. Nej jag brukar inte återvända till mitt "fosterland" då jag inte har några kvarlevande rötter där

Citat:
Har mest erfarenhet av österrikare då jag har haft arbetskamrater som varit det. De har dock det gemensamt med tyskar att de är mer patriotiska mot sitt eget folk samt att de inte begriper att vi "skäms" för att tala gott om vårat land. Annars är det inga större skillnader, vi äro alla Germaner

Jag har svårt att förstå vad som är passande trådstarter i I&I. Särskilt när jag nu fått höra att min trådstart var alltför psykologisk, personlig och relationell för att passa?
Citera
2016-03-04, 17:18
Medlem
(FB) Vad känner ni när ni ser detta ? (dött barn på strand, hur stoppa drunkningsdöden) Vad känner ni när ni ser detta ? (dött barn på strand, hur stoppa drunkningsdöden)

https://youtu.be/7QSYatha-g0

Citat:
Om vi glömmer dom lögnaktiga politiker och alla deras sett dom har att knulla oss över och blåsa oss på allt vi har , vad känner ni när ser en film som denna ?

Detta är alltså en opsykologisk, opersonlig och orelationell trådstart som passar i I&I?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in