2016-03-01, 21:04
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
TV4 nu, Trump "skulle kanske som president börja lägga bombmattor över hela Syrien och hur många skulle dö då?"
Ja ni ser ju. Så ignorant att man bara kan skratta åt det.

Trump är närmast paleokonservativ, och icke-interventionistisk i sin grundinställning. Den enda av kandidaterna som tydligt tagit ställning mot neokonservatismens irrvägar. Han har alltid en finansiell ingångsvinkel till sina åsikter, vilket ur hans synvinkel diskvalificerar de flesta interventionerna. Att åka runt och bomba diktaturer bara för att visa att man är en supermakt är inget Trump skulle ägna sig åt. Det är Bush. och Clintonsätt att se på världen.

Dock tror jag att han skulle ta ett krafttag i Syrien för att radera ut IS, men det beror ju på att han ser det som en nödvändig uppstädning efter neokonservatismens framfart. Nya misslyckade interventioner blir mindre troligt med Trump som president, än vilken som helst av de övriga i fältet, och inklusive Clinton.
2016-03-01, 21:04
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Verkligen... Drömmen vore att se Ron & Donald stå sida vid sida på scenen och skandera "Let´s make America great again! Let´s audit the Fed!"

Det är Rand som vill audit the Fed. Pappa Ron ville/vill END the Fed!

http://www.amazon.com/End-Fed-Ron-Paul/dp/0446549193
2016-03-01, 21:05
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Har Sjöstedt varit i TV4-studion?

Nu är någon från Liberalerna där och upphöjer Marco Rubio till skyarna.
2016-03-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bär_min_gitarr
Har Sjöstedt varit i TV4-studion?

Nu är någon från Liberalerna där och upphöjer Marco Rubio till skyarna.

Ja, han var där för en 30-40min sedan
2016-03-01, 21:06
Medlem
Euripidess avatar
Seriöst, vem är den jävla torra och fullständigt partiska nollan till äldre man som sitter och maler på på SVT-play? Helt värdelös.
2016-03-01, 21:07
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Anmäl SVT. David Duke har aldrig varit ledare för KKK.

Han var väl dessutom med i KKK för över fyrtio år sedan? Sedan lång tid tillbaka är ju Dr. Duke annars i första hand människorättsaktivist som har vigt större delen av sitt liv åt att stå upp emot de orättvisor som främst drabbar palestinier och vita amerikaner. Jag undrar varför man inte hör någonting om detta i media.
2016-03-01, 21:08
Medlem
santacls avatar
Har nu följt Tv4 och SVT i ca en timme, helt menlöst. Blir CNN/Fox för hela slanten inatt.
2016-03-01, 21:08
Medlem
Hogdals avatar
Noterar att Nate Silver och hans sida fivethirtyeight inte stängt ner ännu. Detta trots att de tappat all trovärdighet efter sina usla förutspåelser denna valrörelse.

För Texas förutspår de:

Cruz 37,9%
Trump 26,6%
Rubio 20,2%

Jag skulle gissa att det blir miss här igen, det blir lite kul att följa.
2016-03-01, 21:13
Bannlyst
Washington Post skrev såhär om Cruz och Texas för några dagar sedan: Texas är en av de delstater som Trump kan förlora idag. Det är en delstat som Cruz måste vinna, han är uppvuxen där och leder opinionsundersökningarna. Cruz kan vinna alla 155 delegater med en majoritetsvinst runt om i delstaten och de kringliggande distrikten. Får han bara en knapp vinst kan det leda till att det inte ge den skjuts han behöver. En förlust skulle sannolikt innebära att hans kampanj är över.
https://www.washingtonpost.com/graphics/politics/2016-election/primaries/super-tuesday-preview/republican/
2016-03-01, 21:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

Jag gissar att det här är en god indikator på valvinden och att Trump kommer vinna samtliga stater inklusive Texas och Arkansas.

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/2016-arkansas-republican-presidential-primary

Och jag gissar att Trump inte tar Texas.., dvs majoriteten utav elektorerna. Där blir han nr 2 efter Cruz..(det är trots allt hans hemmaplan)

Han är nöjd med det resultatet, därför fokuserade han på Ohio tidigare idag ! Tror även att Trump tar 9..(inte fler) stater inatt !

(få se om jag får rätt, mitt track-record är ju svagt )
2016-03-01, 21:20
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Noterar att Nate Silver och hans sida fivethirtyeight inte stängt ner ännu. Detta trots att de tappat all trovärdighet efter sina usla förutspåelser denna valrörelse.

För Texas förutspår de:

Cruz 37,9%
Trump 26,6%
Rubio 20,2%

Jag skulle gissa att det blir miss här igen, det blir lite kul att följa.
Donald går nog +2, little marco -2, annars troligtvis korrekt.
2016-03-01, 21:26
Medlem
NixYOs avatar
Hon som just intervjuades av TV4 måste väl ändå vara en judinna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in