2016-03-01, 20:38
Medlem
Femtonminkvarts avatar
Finns det någon sändning där dom är kanske inte postiva till trump men har ändå någon förstålse för varför han går bra. Orkar inte kolla på Svt där okunningt folk drar floskler på floskler om det amerikanska valet där dom alla sitter och hoppas på Sanders vinst.
2016-03-01, 20:38
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Är det någon republikansk debatt idag? I så fall när, och sänds den?
2016-03-01, 20:39
Medlem
Hegernatarens avatar
Anmäl SVT. David Duke har aldrig varit ledare för KKK.
2016-03-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Det var tider, det.

Verkligen... Drömmen vore att se Ron & Donald stå sida vid sida på scenen och skandera "Let´s make America great again! Let´s audit the Fed!"
2016-03-01, 20:40
Medlem
Femtonminkvarts avatar
http://www.time4tv.com/2011/06/fox-news.php fox news stream för den som vill kolla.
2016-03-01, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Så jävla mycket lögn i svensk media. De borde akta sig om de känner att de behöver bibehålla nån trovärdighet också. De försöker utmåla Trump som SD.

Det spelar nog mindre roll för valutgången vad Svt tycker, även CNN går lite hårt åt Trump, men det är ju svårt att ta de konservativa på allvar då det urartat till ren pajkastning. Amerikanska journalister verkar ha lite mer högt i tak än svenska som verkar se mer allvarligt på det hela än amerikanarna själva.
De har ju inte samma höga röstdeltagande som här heller, många har insett att det inte gör ngn skillnad att rösta. De borde fler inse här också.
Senast redigerad av pe11e 2016-03-01 kl. 20:47. Anledning: rättning
2016-03-01, 20:45
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femtonminkvart
Finns det någon sändning där dom är kanske inte postiva till trump men har ändå någon förstålse för varför han går bra. Orkar inte kolla på Svt där okunningt folk drar floskler på floskler om det amerikanska valet där dom alla sitter och hoppas på Sanders vinst.
Jag tittar definitivt inte på någon svensk sändning. Fullkomligt ointressant att få ett pro-Hillaryfilter serverat av individer som inte kan ett smack om amerikansk politik. Tittar på msnbc, men mest av gammal vana, har faktiskt inte jämfört de olika amerikanska sändningarna.

Någon som gjort det förresten, och kan göra jämförelse?
2016-03-01, 20:51
Medlem
baggebo1s avatar
För den neonazistiskt orienterade Trumpsupportern så kan det bara nämnas att Daily Stormer kommer att ha valvaka i natt. Sajten har gått ner av trycket vid tidigare debatt- och valvakekvällar. De har tydligen förbättrat kapaciteten inför kvällen:

http://www.dailystormer.com/its-super-tuesday-live-on-the-daily-stormer/
2016-03-01, 20:54
Medlem
TV4 nu, Trump "skulle kanske som president börja lägga bombmattor över hela Syrien och hur många skulle dö då?"
2016-03-01, 20:55
Medlem
Femtonminkvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jag tittar definitivt inte på någon svensk sändning. Fullkomligt ointressant att få ett pro-Hillaryfilter serverat av individer som inte kan ett smack om amerikansk politik. Tittar på msnbc, men mest av gammal vana, har faktiskt inte jämfört de olika amerikanska sändningarna.

Någon som gjort det förresten, och kan göra jämförelse?

Jag har bara tittat på Fox news främst för att jag är till stor del endast intresserad av republikanska primärval. Fox är väldigt fokuserat på republikanska sidan enda minus som jag ser det som är att det är en del reklam, mer än man är van vid.
2016-03-01, 20:58
Medlem
Hogdals avatar
Jag brukar titta på de absolut sista opinionsundersökningarna för att få en bra känsla av hur opinionen blåser. I Texas har de tre senaste lite olika riktning, två visar i princip tie mellan Trump och Cruz (Cruz leder med 1 resp 2%), och den tredje visar att Cruz leder med 11%.

Jag tycker det ger mest att titta på de opinionsundersökningar som har en panel som de följer, så att man kan se faktiska opinionsändringar bland samma grupp av människor. Emerson är ett sådant institut, och deras två senaste mätningar visar att Rubio kollapsar i Texas. För en dryg vecka sedan låg de tre ganska lika i Texas, sedan dess har Rubio tappat 9 procentenheter, medan Cruz plockat upp 6 och Trump 4.

Texas är ju mest av symbolisk betydelse, det kommer inte att bli en kross åt något håll som det ser ut, och om inte Cruz vinner med mer än 10 procentenheter kommer den inte betyda så mycket i det stora hela.

Minnesota blir lite spännande, om än inte avgörande i det stora hela. Det saknas aktuella pollar, de som finns är rätt gamla men visade att Rubio var oproportionerligt stark där i jämförelse med den nationella opinionen, så kanske finns det en Rubioficka där, som kan ge honom hans första (enda..?) vinst.
2016-03-01, 21:01
Medlem
Menveds avatar
Som jag skrivit några gånger så är det främst Texas och Arkansas som är intressanta på den Republikanska sidan, men den senare staten kanske inte blir så intressant. Idag kom en mätning från SurveyMonkey som ger Trump stor ledning:

Trump 34

Cruz 27

Rubio 20

Jag gissar att det här är en god indikator på valvinden och att Trump kommer vinna samtliga stater inklusive Texas och Arkansas.

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/2016-arkansas-republican-presidential-primary

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in